Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@11:23:08 GMT

تشدید مجازات برای انتشار اخبار جعلی در ازبکستان

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۱۹۳۸

تشدید مجازات برای انتشار اخبار جعلی در ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن مجازات برای انتشار اخبار جعلی از طریق شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های گروهی تشدید شده است.

طبق این فرمان، از این به بعد انتشار اخبار جعلی از طریق شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های گروهی در ازبکستان که باعث اتهام و هتک حرمت به فردی شود، جریمه 1135 دلاری را در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این اخبار منتشر شده، نظم اجتماعی یا امنیت را تهدید کند، کسی که این اخبار را منتشر کند، جریمه معادل 2129 دلاری را پرداخت خواهد کرد.

بر اساس فرمان یادشده، انتشار مجدد اخبار جعلی پس از مجازات قانونی موجب پرداخت معادل 8516 دلار یا 3 سال محدودیت در آزادی فرد خواهد شد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ازبکستان جریمه اخبار جعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۱۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود

احمد صادقی در دویست و سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه تعیین تکلیف املاک واگذار شده به اشخاص حقیقی و حقوقی، گفت: شهرداری موظف است این آمار را به صورت شفاف اطلاع رسانی کند. بیش از هزار و ۹۰۰ ملک در کمیته شفافیت بررسی شده که تعدادی از املاک به صورت قانونی واگذار شده و تعدادی نیز کاربری فرهنگی و اجتماعی دارد. مواردی نیز در اختیار اشخاص قرار گرفته و سیر مراحل آن طی نشده است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد نسبت به انتشار اطلاعات این املاک اقدام شود. به نظر می‌رسد افرادی نگران افشای این اطلاعات هستند و از انتشار آن جلوگیری می‌کنند. واگذاری این املاک در دوره‌های قبلی صورت گرفته و هیچگونه محرمانگی ندارند و منعی برای انتشار آن نیست.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: از معاون برنامه ریزی شهردار درخواست دارم نسبت به این موضوع اقدام کند و مراتب لازم برای انتشار اطلاعات املاک واگذار شده فراهم شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • جرم انتشار عکس جعلی وایرال شده از ترانه علیدوستی و پدرش چیست؟
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد