Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@01:31:30 GMT

موتورسواران متخلف، همکار پلیس می‌شوند

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۲۰۲۳

موتورسواران متخلف، همکار پلیس می‌شوند

سردار «محمد محسین حمیدی» صبح دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در مقر فرماندهی پلیس راهور تهران بزرگ، افزود: طرح «موتوریار» از هفته گذشته در ۱۰ نقطه تهران به صورت پایلوت توسط پلیس راهور آغاز شده است.

وی ادامه داد: پس از دریافت بازخورد این طرح، از اوایل این هفته به ۶۰ نقطه از پایتخت گسترش دادیم و در آینده این طرح در تمام تهران به صورت ۲۴ ساعته اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدی افزود: به جای توقیف موتور در این طرح دو راه وجود دارد، یا طبق روال سابق موتورسیکلت توقیف می‌شود یا پلیس به راکب آن آرم پلیس داده و علامت «ایست» در اختیار وی قرارمی‌دهد و در نقطه‌ای که پلیس به وی نشان می‌دهد به کمک پلیس می‌آید.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برخورد با موتورسواران متخلف تاریخ دیرینه‌ای دارد و ماحصل این برخوردها کاهش حوادث و ارتقا انضباط شهری بوده و هست.

حمیدی افزود: موتور وقتی که جریمه می‌شود برای پلیس و مردم هزینه زیادی دارد، در این حوزه اشکالات زیادی وجود دارد و معضل موتورسیکلت‌های رسوبی در پارکینگ نشانگر همین معضلات است.

وی ادامه داد: طرح موتوریار جایگزین طرح‌های پیشین پلیس است و با همکاری مقامات قضایی و نظام بیمه‌ای، به صورت جدی در تهران به اجرا درآمده‌است.  

حمیدی گفت: این طرح از اوایل همین هفته از ساعت هفت صبح در ۶۰ نقطه از تهران آغاز و در آینده در تمام محل‌های پر رفت و آمد تهران اجرا خواهد شد.

وی افزود: پلیس می‌تواند موتورسواران متخلف را تا ۱۲ ساعت در نقاطی که مشخص کرده برای کمک به خود نگه‌دارد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تمام تخلفاتی که در حوزه موتورسیکلت وجود دارد شامل این طرح می‌شود و پلیس دنبال افزایش هزینه برای مردم نیست بلکه دنبال اجرای قانون برای کاهش جرایم است.

حمیدی با بیان اینکه موتورسواران قبل از انجام تخلف باید به فکر توقیف و جریمه باشند، اظهار کرد: اگر موتورسواری جرمی مرتکب شود پلیس می‌تواند موتور را جریمه یا از سه تا ۶ ماه آن را توقیف و راهی پارکنیگ کند.

وی ادامه داد: پس برای موتورسواران بهتر است که چند ساعت به پلیس کمک کنند تا بخواهند چند ماه دنبال آزاد کردن موتورسیکلت خود از پارکینگ باشند.

سردار حمیدی گفت: موتورسواران متخلفی که توسط پلیس برای کمک به نقاط مشخص فرستاده می‌شوند، در صورت لزوم و دارا بودن شرایط می‌توانند به پلیس در حوزه روان‌سازی ترافیک خودروها نیز یاری دهند.

رییس پلیس راهور گفت: بخشی از موتور سوارانی که جرم‌های خطرناک انجام می‌دهند طبق روال سابق جریمه و موتور آن‌ها به پارکنیگ فرستاده می‌شود.

وی در پایان گفت: نزدیک به ۶۰ درصد حوادث حوزه درون شهری تهران در ایام کرونا مربوط به موتورسواران متخلف بوده است.

برچسب‌ها انجمن موتور سیکلت سازان پلیس تهران بزرگ پلیس راهور تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس تهران بزرگ پلیس راهور تهران بزرگ پلیس تهران بزرگ پلیس راهور تهران بزرگ اخبار کنکور پلیس راهور تهران بزرگ موتورسواران متخلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۲۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی

به گزارش «تابناک»، سرهنگ فیروز کشیر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره محدودیت ایجاد شده در این بزرگراه گفت: از بامداد امروز، شاهد بارش های شدیدی و در پی آن ایجاد گل و لای و ریزش رسوبات در بزرگراه شهید خرازی محدوده بعد از خیابان اردستانی هستیم. 

وی افزود:از شهروندان درخواست می کنیم از مسیرهای جایگزین استفاده کرده و وارد این اتوبان نشوند. 

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: عوامل پلیس راهور در محل حضور دارند تا محدودیت ایجاد شده را مدیریت کنند. همچنین عوامل شهرداری برای رفع این موانع پای کار هستند.

به گفته کشیر، زمان پایان این محدودیت تردد، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فیلم/ وضعیت ترافیک جاده‌های کشور از زبان رئیس پلیس راهور
  • پلیس تهران: اتوبان خرازی باز شد/ این بزرگراه همچنان مسدود است
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  •  اتوبان شهید خرازی مسدود شد | شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • طرح ویژه پلیس راهور برای موتورسواران و عابران پیاده
  • طرح ویژه پلیس برای کاهش مرگ موتورسواران و عابران پیاده
  • آخرین وضعیت معابر پایتخت در روز پنجشنبه
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در این بزرگراه تهران/ برخورد خونین کامیونت‌ها