Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ ۱۳ شهرک صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد برای ایجاد اشتغال و رونق بخشیدن به صنعت استان ایجاد شده‌، که اکثر آنها تعطیل یا به انبار محصولات دیگر استان‌ها تبدیل شده‌ است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد هر چند استان نوپایی بوده از منابع طبیعی و ظرفیت‌های بالقوه فراوانی برخوردار است، ولی از وجود کارخانه‌های تولیدی صنعتی و سرمایه‌گذاری‌های کلان بی‌بهره بوده و تاکنون نیز نتوانسته برای تعداد زیاد دانش آموختگان بیکار خود چاره‌ای اساسی بیندیشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه با تمام ظرفیت‌ها در کهگیلویه و بویراحمد نبود سرمایه برای به حرکت درآوردن چرخ صنعت در این استان سبب شده که هر روزه بر تعداد بیکاران افزوده شود و همچنان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در این دیار برای جا نماندن از قافله زندگی به استان‌های همجوار برای کارگری ساختمانی و یا کار در رستوران‌ها و شرکت‌ها بروند.

یکی از دلایل عمده نبود استقبال سرمایه‌گذران برای سرمایه‌گذاری در این استان بروکراسی اداری پیچیده و بی‌مهری ادارات در همکاری با افراد سرمایه‌گذار است.

کمبود نقدیگی و تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان نیز مزید بر علت شده تا روند توسعه و سرمایه‌گذاری در استان محروم، اما غنی کهگیلویه و بویراحمد به کندی طی شود و برخی کارخانه‌ها و مراکز تولیدی که در سال‌های اخیر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند نیز با رکود و ورشکستگی مواجه شوند.

به گفته مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی شهرک‌های صنعتی در یاسوج همانند شهر ارواح هستند و به انبار اصناف تبدیل شده‌اند.

جهش تولید در استان‌ها‌ ـ 4| تحقق جهش تولید در صنعتی استراتژیک/ خودکفایی ایران در تولید انواع چسب صنعتی مایع و رزین‌های آغشته‌سازی + فیلمانتقال بی‌ضابطه پساب صنعتی به اراضی طبیعی و زراعی قزوین؛ چه کسی مقصر است؟5 باب منزل مسکونی برای محرومان همدان توسط بسیجیان دانشگاه صنعتی ساخته شد

اکثر ساختمان‌ها در شهرک‌های صنعتی در شهر یاسوج که قرار بود چرخ صنعت را بچرخانند و چراغ اشتغال را روشن کنند اکنون یا به تملک بانک درآمده‌اند یا قفل تعطیلی بر دروازه‌هایشان آویخته و یا هم به انبار اجناس ورودی دیگر استان‌ها تبدیل شده‌اند.

این انبارها در سامانه انبارها ثبت نشده‌اند، اما به گفته موسوی مدیر شهرک‌های صنعتی از مزایای شهرک‌های صنعتی استفاده می‌کنند.

این واحدها در سال‌های گذشته از طریق بانک‌ها تسهیلات کارآفرینی دریافت کرده‌اند، اما اکثر آنها به دلیل عدم توانایی در فعالیت و یا نبود توجیه اقتصادی مناسب برای کسب و کار بدهکار بانک شده و ساختمان‌ها به مصادره بانک رفته‌اند.

صمیمی دوست معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در رابطه این شهرک‌ها گفت: قرار است تا پایان سال واحد‌هایی که می‌توانند به چرخه تولید بازگردند مورد حمایت قرار گیرد.

بدون شک با راه‌اندازی واحدهای راکد در شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد زمینه اشتغال جوانا این دیار محروم فراهم خواهد شد و نور امید به یک زندگی معقول در دل مردم روشن خواهدشد.

اگر به ظرفیت داخلی در استان کهگیلویه و بویراحمد توجه شود و صنایع تبدیلی در این استان ایجاد شود، علاوه بر اشتغال و توسعه، تولید محصولات نهایی نیز برای تولید کننده مقرون به‌صرفه خواهد بود.

انتهای پیام/541/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت بازرگانی وزارت صنعت معاونت بازرگانی وزارت صنعت کهگیلویه و بویراحمد شهرک های صنعتی تبدیل شده استان ها شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۲۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد

به گزارش خبرنگار مهر، آرش مصلح ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این سد توانست سیلاب را به بهترین نحو ممکن مدیریت و از بروز هرگونه خسارت به پایین دست جلو گیری کند.

وی بیان داشت: سد کوثر گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد تأمین کننده آب شرب و آشامیدنی ۲۰ شهر و دو هزار روستا بوده که ظرفیتی ۵۸۰ میلیون مترمکعبی دارد.

مصلح تصریح کرد: این سد به استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد، آبرسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه سد کوثر یک سد مهم و استراتژیک است، گفت: سد کوثر از ۱۴ فروردین ماه تاکنون سرریز کرده است.

کد خبر 6095102

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد سوگوار صادق آل عبا
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • انهدام انبار پهپادی اوکراین در خارکوف به دست روسها
  • سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کهگیلویه و بویراحمد
  • اعلام میزان بارش های بهاری در کهگیلویه و بویراحمد
  • طراوت باران بهاری به طبیعت کهگیلویه و بویراحمد
  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت
  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد