Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضائیه گفت: هدف سند تحول دستیابی به عدالت و رضایت و افزایش اعتماد عمومی مردم نسبت به قوه قضائیه و نظام است. در نظرخواهی از استان‌ها شاید صدها چالش را بیان کردند، اینها تلخیص شده و ابرچالش‌ها مورد توجه قرار گرفته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیت الله رئیسی در نشست فصلی شورای عالی قوه قضائیه با شورای قضائی استان‌ها اظهار کرد: از ابتدای مأموریت در قوه قضائیه بنا بر این شد که سند تحول نقشه راه باشد؛ سند تحولی که هم تضمین اجرای عدالت و هم حقوق مردم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحول یک جهش و حرکت جمعی برای از بین بردن نواقص، کاستی‌ها و ضعف‌هاست. شناخت وضع موجود، شناخت نسبت به وضع مطلوب و کم کردن فاصله وضع موجود و مطلوب موردنظر است. در تحول میل به شتاب گرفتن وجود دارد، باید حرکت پویا باشد و ایستایی وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های سند تحول سرعت در حرکت است. باید حرکتی متوازن در همه بخش‌ها برای انجام مأموریت‌ها باشد. اگر پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین به درستی انجام نشد باید بار دیگر شاهد جرم و ارتکاب مجدد جرم باشیم. مأموریت‌های دستگاه قضائی مأموریت‌های متوازنی است که باید همه آنها با هم باشد. یک حلقه مفقوده در مأموریت‌ها کارها را کم اثر و گاها بی‌اثر می‌کند.

رئیس قوه قضائیه گفت: هدف سند تحول دستیابی به عدالت و رضایت و افزایش اعتماد عمومی مردم نسبت به قوه قضائیه و نظام است. در نظرخواهی از استان‌ها شاید صدها چالش را بیان کردند، اینها تلخیص شده و ابرچالش‌ها مورد توجه قرار گرفته است. نخبگان، دانشگاهیان و همکاران قضائی حتما دیدگاه‌ها و نظرات را منتقل کنند که سند تحول در پایان هر سال ارتقاء پیدا کند. به فرموده رهبر انقلاب سند خوب آن است که ارتقاء پیدا کند. در قوه قضائیه ضمن تشکیل ستاد و پیگیری تحول باید نیروهای تحول‌گرا و تحول‌خواه در بخش‌های مختلف به کار گرفته شود.

رئیسی ادامه داد: از قضاتی که در این مدت حضورشان در زندان‌ها حضور جدید، قوی و با معنا بود تشکر می‌کنم، این خیلی ارزشمند است. تحول از جذب نیروی انسانی شروع می‌شود تا نگهداری و کارآمد شدن نیرو ادامه می‌یابد. باید نیروی زبده و عالم را وارد کنیم. در دستگاه قضا همه باید خود را مسئول تحقق سند تحول بدانند. نقش‌آفرینی همه اجزا مهم است و هیچ بخشی نباید غایب باشد. اصل این فکر سند تحول نگاه رهبری است. این نگاه مترقی است که رهبری دارند. در انتشار عمومی سند تحول ممکن است دوستان بگویند ما را در مرعا و منظر قرار می‌دهید، این اشکالی ندارد مردم باید ناظر باشند.

وی با بیان اینکه از این پس نقل و انتقالات همکاران قضائی و جذب نیرو در قوه قضائیه متاثر از سند تحول خواهد بود گفت: در دانشگاه علوم قضائی هم بحث کردیم که جذب نیرو باید در آنجا متفاوت باشد و همانند گذشته نباشد.
نگاه ما از دادخواست محوری باید تغییر کند، باید دفاع از حقوق عامه و حقوق عمومی مورد توجه قرار گیرد نه دفاع از یک مورد خاص. نگرش های پاسخگو، شفاف، هوشمند باید جایگزین نگرش غیرپاسخگو، غیرشفاف و نگاه های قدیمی شود.

رئیس قوه قضائیه "سند تحول قضائی" را ابلاغ کرد + متن کامل سندنگاهی به "سند تحول قوه قضائیه"؛ مسیر عدالت گسترده در راه هموار شدن

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مأموریت ها قوه قضائیه سند تحول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۲۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذبح ۱۰۶ راس گاو مسروقه در نور

سرهنگ کارآگاه احمد امینی سرهنگ امینی فرمانده انتظامی شهرستان نور گفت: در پی شکایت ۴۴ شهروند نوری در خصوص سرقت احشام آنان، بررسی موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی پس از تحقیقات فنی و اطلاعاتی و گشت‌های هدفمند موفق به شناسایی یک سارق در این خصوص شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور با بیان اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان نور با هماهنگی قضائی سارق را که یک دامداری در اطراف شهرستان نور داشت، دستگیر کردند، گفت: متهم در بازجویی فنی به سرقت ۱۰۶ راس احشام اعتراف و پس از ذبح گاو‌های مسروقه، آنها را در رستوران‌های شهرستان نور و همجوار بفروش می‌رساند.

سرهنگ امینی با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی، ماموران ۲ همدست این سارق را شناسایی و دستگیر کردند، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و محل فعالیت سارق اصلی نیز با دستور قضایی پلمب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۴۰۰ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ سلاح گرم در کرمان
  • کشف بیش از ۴ هزار قبضه سلاح گرم در استان کرمان طی سال گذشته
  • ذبح ۱۰۶ راس گاو مسروقه در نور
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • تشریح جزئیات کنگره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از زبان فرمانده سپاه فتح
  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • راه حل برون رفت از مشکلات کشور ایمان به شعار ما می‌توانیم است
  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است