Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامانه خوداظهاری دستگاه‌های استخراج رمز ارز «بهین یاب» سرانجام پس از 5 ماه و با تکمیل شدن تمام بخش‌هایش عملیاتی و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش «ایران»، عباس آشتیانی رئیس کمیسیون بلاک چین و استخراج رمز ارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اعلام این خبر گفت: بعد از تکمیل شدن این سامانه، طبق دستورالعمل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مصوبه هیأت دولت تمام دارندگان دستگاه‌های استخراج رمز ارز (ماینر) مکلف شدند حداکثر ظرف مدت یک ماه از زمان اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) (یعنی 4 دی ماه 99 تا 4 بهمن ماه 99) نسبت به ثبت مشخصات هویتی خود به همراه تعداد و نوع دستگاه‌هایی که در مالکیت آنهاست، در سامانه‌ بهین یاب اقدام کرده و از طریق درگاه بانکی پرداخت اینترنتی تعیین شده (بهداد) نسبت به پرداخت تمام حقوق و عوارض دولتی اقدام و گواهی پرداخت دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشتیانی افزود: مالکان دستگاه‌های استخراج رمزارز باید در این مدت یک ماهه نسبت به ثبت‌نام دستگاه‌های خود اقدام کنند در غیر این صورت با تمام شدن مهلت، عواقب ناشی از ثبت‌نام نکردن در سامانه بهین یاب بر عهده مالک و دارنده دستگاه است و دستگاه قاچاق محسوب می‌شود.
وی درباره تأخیر در بهره‌برداری از این سامانه نیز گفت: 5 ماه پیش یعنی 25 مردادماه سال‌جاری که سامانه بهین یاب برای خوداظهاری دستگاه‌های استخراج رمز ارز راه‌اندازی شد تنها یک بخش از آن که همانا ثبت‌نام بود، عملیاتی شده بود و مابقی بخش‌ها که مربوط به دستورالعمل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز(تخصیص حساب)، گمرک (تعیین حقوق و عوارض بر اساس ارزشگذاری دستگاه‌های ماینینگ)و بانک مرکزی (ارائه درگاه بانکی) آماده نبود از این‌رو تنها ماینرهایی که دارای پرونده تعزیراتی (500 هزار) بودند در این سامانه ثبت‌نام کرده بودند و بقیه ماینرها به‌دلیل شفاف نبودن بقیه بخش‌ها بخصوص حقوق و عوارض از ثبت‌نام در این سامانه خودداری کرده بودند.

وی افزود: در زمینه تخصیص شماره حساب برای واریز حقوق و عوارض دستگاه‌ها بین نهادهای ذینفع هم اختلاف نظر وجود داشت از این‌رو سرانجام ستاد مبارزه با قاچاق کالا شماره حسابی که مربوط به خزانه و وزارت اقتصاد و دارایی است را برای واریز حقوق و عوارض گمرکی اختصاص داد تا بعد از واریز از آن طریق بین ذینفعان تقسیم شود.
آشتیانی در ادامه افزود: از سوی دیگر در زمینه بحث ارزشگذاری دستگاه‌های استخراج رمز ارز با گمرک اختلاف نظراتی وجود داشت، چرا که این دستگا ه‌ها نه تنها دارای تنوع زیادی هستند، بلکه مدت هاست که به علت توقیف و اعلام قاچاق بودن تجهیزات، بلا استفاده مانده و با آمدن نسل‌های جدید از دستگاه‌های ماینینگ ارزش واقعی خود را از دست داده بودند. بنابراین باید بدرستی ارزشگذاری می‌شدند که این موضوع نیز با برگزاری جلساتی از سوی وزارت صمت، گمرک و فعالان ماینینگ حل و میزان حقوق و عوارض بدرستی تعیین شد.
رئیس کمیسیون بلاک چین سازمان نصر در ادامه گفت: مهمتر اینکه بانک مرکزی نیز موظف بود تا درگاهی را برای واریز حقوق و عوارض راه‌اندازی کند که خوشبختانه با پیگیری دولت تمام این کارها انجام شد و سامانه «بهین‌یاب» پس از گذشت ۵ ماه از اجرایی شدن مصوبه هیأت وزیران درخصوص ثبت دستگاه‌های استخراج رمز ارز بالاخره به بهره‌برداری رسید. آشتیانی در ادامه افزود: دارندگان دستگاه‌ها می‌توانند به‌صورت قانونی با دریافت مجوز از وزارت صمت در این حوزه فعالیت خود را آغاز کنند و آنهایی که مجوز ندارند می‌توانند دستگاه‌های خود را به واحدهای مجوز دار در قالب «هتلینگ» (هاستینگ) بسپارند.
این فعال حوزه استخراج رمز ارز ابراز امیدواری کرد بعد از عملیاتی شدن این سامانه، بحث نرخ انرژی‌های حامل نیز تعدیل شود.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دستگاه های استخراج رمز ارز حقوق و عوارض بهره برداری دستگاه ها بهین یاب ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۲۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبران خلاء بهره وری در تغذیه دام با استفاده از خوراک کامل

علیرضا آقا شاهی رئیس بخش تحقیقات تغذیه دام و طیور موسسه تحقیقات علوم دامی کشور با اشاره به اینکه  بیش از ۷۰ درصد هزینه های دامداری ها را خوراک مصرفی شامل می شود، گفت: با بهره برداری از خوراک کامل دام، این هزینه ها را به نسبت های مختلف در دامداری های گوناگون، کاهش داد و خلاء عملکردی موجود را تا حدودی پر کرد.

به گفته او، هرچند که نهاده های مورد استفاده به عنوان مثال در مرغداری های کشور از کیفیت مطلوبی نسبت به کشورهای همسایه برخوردار است، اما بهره وری تولیدات، کمتر از حد انتظار است. بنابراین خلاء عملکردی خوراک، در این بخش  نیز کاملا مشهود است. 

او با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد جو و بالای ۸۰درصد ذرت و کنجاله مصرفی در خوراک دام از خارج از کشور وارد می شود، افزود: طبق آمارهای موجود، بیش از ۴۰ درصد تولیدات دامی اعم از گوشت و شیر، در واحدهای متوسط و خرده پا انجام می شود. این در حالی است که چنین واحدهایی یا بهره کمی از دانش تغذیه دارند و یا امکان بکارگیری آن در مزرعه به دلایل مختلف را ندارند.

آقاشاهی یکی از دلایل وجود خلاء عملکردی را عدم پشتیبانی و توجه به این واحدها را در مقایسه با واحدهای بزرگ دانست و گفت: یکی از وظایف موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، انجام پژوهش های کاربردی در این زمینه است. به عبارتی محققان علوم دامی برای حل مشکل تامین خوراک، برای دامداران متوسط و کوچک، به پژوهش های گسترده ای در قالب خوراک کامل دست زده اند تا خلاء بهره وری را کاهش  دهند. در این راستا در قالب تفاهم نامه با شرکت خصوصی و بهره مندی از توان این بخش مهم، اقدام به گسترش این تکنولوژی کرده است.

به گفته رئیس بخش تحقیقات تغذیه دام و طیور موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، این موسسه علاوه بر خوراک خشک، در خصوص سیلاژ خوراک کامل مرطوب نیز به موفقیت های چشمگیری دست یافته و سعی در توسعه آن با مشارکت بخش خصوصی دارد.

این مقام مسئول گفت: اگر به طور مثال، یک گاو شیری، روزانه ۲۰کیلوگرم خوراک خشک مصرف کند و حدود ۱۰ درصد یعنی ۲ کیلوگرم از آن به دلایل مختلف، به مصرف دام نرسیده و پرت شود، با فرض شرایط عادی و مدیریت متوسط و نیز قیمت حدود ۱۵ هزارتومان برای هر کیلوگرم خوراک، این هدررفت در یک دامداری ۵۰ راسی ماهانه ۴۵ میلیون تومان خواهد شد. اما با بهره برداری از خوراک کامل دام، علاوه بر بهبود بهره وری، جبران خلاء عملکردی و عدم نیاز به انباشت سرمایه برای دامدار، این صرفه جویی برای واحد مورد نظر، حتمی خواهد بود.

آقاشاهی با اشاره به ضرورت توجه به تولید با مشارکت مردم، تاکید کرد: در کنار حل مشکلات دامداران، استفاده از پتانسیل های بخش خصوصی نیز مد نظر محققان بوده است. در همین راستا، دو تفاهمنامه برای ایجاد زنجیره تولید و گسترش فرهنگ خوراک دام کامل، با دو شرکت خصوصی در آذربایجان غربی و شرقی در دو زمینه متفاوت از خوراک دام کامل منعقد شده که امید می رود گامی بلند در راستای افزایش بهره وری و کاهش فشار واردات نهاده های ضروری باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • جریمه فوق‌سنگین برای رمز ارزهای غیرمجاز
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • جبران خلاء بهره وری در تغذیه دام با استفاده از خوراک کامل