Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو انجمن لوازم خانگی با اشاره به افزایش ۵۲ درصدی تولید لوازم خانگی با حذف شرکت‌های خارجی، گفت: برای تحق جهش تولید باید بروکراسی زائد در بخش تولید حذف شود. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مهدی حاجی‌یوسفی با بیان اینکه صنعت لوازم خانگی یکی از مهم‌ترین صنایع غیر نفتی در کشور محسوب می‌شود و بعد از صنعت خودرو بزرگترین صنعت کالای مصرفی در کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت: تشدید تحریم‌ها و خروج برند‌های خارجی از ایران باعث شد که طی سال جاری شاهد رشد ۵۲ درصدی تولید لوازم خانگی در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل باشیم به طوری که طی ۶ ماهه اول امسال حدود یک میلیون و ۲۶۴ هزار قلم لوازم خانگی در کشور تولید شده و تقریباً در همه محصولات شاهد رشد تولید بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حاجی یوسفی با اشاره به سهم ۱.۵ درصدی صنعت لوازم خانگی از تولید ناخالص داخلی، گفت: با خروج شرکت‌های خارجی از صنعت لوازم خانگی ایران که زمانی حدود ۷۰ درصد در بازار کشورمان سهم داشتند، پتانسیل قابل توجهی برای رشد صنعت لوازم خانگی کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با خروج برند‌های خارجی از کشور، فرصت توسعه برای کارخانه‌های ایرانی فراهم شده است، ادامه داد: تحریم‌ها برای تولیدکنندگان مشکلاتی را در تأمین مواد اولیه و انتقال دانش فنی و تجربه به کشور ایجاد کرده، اما از سوی دیگر، فضای خالی بزرگی برای فعالیت تولیدکنندگان داخلی به وجود آمده که با حمایت دولت و تلاش بخش خصوصی می‌تواند زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری‌های جدید و توسعه باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که طی ماه‌های اخیر بحث‌هایی در مورد تعطیلی برخی کارخانه‌های لوازم خانگی از جمله آزمایش مطرح شده است، این اتفاقات چقدر با رشد صنعت همخوانی دارد؟ گفت: کارخانه آزمایش نه تنها تعطیل نشده بلکه طی دهه گذشته شاهد شروع جدیدی در این شرکت صنعتی بوده‌ایم به طوری که تولید محصول آبگرمکن در این کارخانه با جهش ۱۲۰۰ درصدی همراه بوده است. در عین حال باید به ایجاد کارخانه‌ای مجهز در سمنان برای تولید نسل جدید کولر‌های آبی اشاره کنیم که تحول مهمی در این صنعت به حساب می‌آید.

حاجی یوسفی تصریح کرد: در سال جهش تولید، میزان تولید برخی محصولات داخلی رشد قابل توجهی داشته که می‌توان به ۳ برابر شدن تولید آبگرمکن اشاره کرد. در این شرایط انتظار ما از مسئولان و به ویژه مدیران بانکی این است که در مسئله تولید با حذف بروکراسی زائد، همسو با جهش تولید حرکت کنند.

عضو انجمن لوازم خانگی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید، گفت: این رویکرد با حمایت عملی از تولیدکنندگان می‌تواند گامی در جهت تولید ثروت ملی، ایجاد اشتغال و رهایی از اثرات تحریم‌ها محسوب شود. منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تولید لوازم خانگی بوروکراسی تولید ناخالص داخلی صنعت لوازم خانگی لوازم خانگی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۳۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

مطابق با آمار صندوق بین‌المللی پول، تولید نفت ایران در سال گذشته میلادی (۲۰۲۳) با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آماری که صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران منتشر کرده، بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته رشد قابل توجه ۱۵ درصدی را به ثبت رساند.

طی سه سال فعالیت دولت سیزدهم رشد بخش نفتی اقتصاد ایران دو رقمی بوده است. این بخش در سال ۲۰۲۱ رشد ۱۰.۱ درصدی، در سال ۲۰۲۲ رشد ۱۰ درصدی و در سال ۲۰۲۳ رشد ۱۵ درصدی داشته است.

بر اساس این آمار، تولید نفت ایران در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نسبت به سال قبل از آن مواجه شد و به ۳.۱ میلیون بشکه در روز رسید. پیش بینی شده است در سال ۲۰۲۴ نیز تولید نفت ایران ۱۰۰ هزار بشکه افزایش یابد و به ۳.۲ میلیون بشکه در روز برسد.

تولید گاز ایران از معادل ۴.۸ میلیون بشکه در روز نفت طی سال ۲۰۲۲ به معادل ۵.۱ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ رسید و بر اساس پیش بینی صندوق بین‌المللی پول این رقم در سال ۲۰۲۴ با افزایش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای به معادل ۵.۴ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، ایران ۱.۴ میلیون بشکه در روز طی سال ۲۰۲۳ نفت صادر کرده که ۵۰۰ هزار بشکه نسبت به سال قبل افزایش داشته و انتظار می‌رود در سال جاری نیز ۱۰۰ هزار بشکه به صادرات نفت ایران افزوده شده و به ۱.۵ میلیون بشکه در روز برسد.

ایران در سال ۲۰۲۳ معادل ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت، صادرات گاز داشته که انتظار می‌رود همین رقم در سال ۲۰۲۴ صادرات گاز داشته باشد.

کد خبر 748599

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی