Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@14:41:17 GMT

آغاز مجدد طرح پیشگیری از تنبلی چشم در ایلام

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۳۲۴۱

ایسنا/ایلام مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به قرار گرفتن استان در وضعیت زرد از آغاز مجدد طرح پیشگیری از تنبلی چشم، خبر داد از عموم خانواده ها برای شرکت در این برنامه به منظور معاینه چشم کودکان سه تا شش ساله دعوت کرد.

«زهرا همتی» در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر، اظهار کرد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم همه ساله با هدف پیشگیری از تنبلی چشم اول آبان ماه به صورت ملی در استان های سراسر کشور اجرا می شد که به علت شیوع کرونا تقویم اجرایی آن در سال جاری تغییر کرد و از شهریورماه اجرا شد اما در پی قرار گرفتن استان در وضعیت قرمز این طرح متوقف شد اما با وضعیت زرد کرونایی در استان، پایگاه های سنجش بینایی برای اجرای این برنامه در شهرستان های استان، فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح در تمامی شهرستان های استان معاینه چشم کودکان تنها از طریق دستگاه غربالگری با حفظ رعایت اصول بهداشتی انجام می شود، گفت: در سال های گذشته عمده غربالگری کودکان از طریق تابلو ای چارت انجام گرفته اما امسال به منظور حفظ سلامت مردم هیچ تماسی بین غربالگر و کودک ایجاد نمی شود و معاینه تنها از طریق دستگاه ویژه غربالگری انجام خواهد گرفت.

مدیرکل بهزیستی ایلام تصریح کرد: در این راستا خانواده های دارای فرزندان سه تا شش ساله می‌توانند با مراجعه به پایگاه های دائمی سنجش بینایی از سلامت چشمان فرزندانشان اطمینان کسب کنند و در صورت مشکوک بودن به عارضه تنبلی چشم برای ادامه درمان به متخصصان ارجاع می‌شوند.

همتی با بیان اینکه بر اساس برنامه زمان بندی انجام گرفته، اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم تا پایان سال  در صورت تداوم وضعیت زرد استان ادامه خواهد یافت، گفت:  ۱۸ هزار و ۲۳۷ کودک سال گذشته در اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم سنجش شدند که از این تعداد 1362  کودک مشکوک به اختلالات بینایی شناسایی شد که در نهایت پس از معاینات تخصصی ۴۷۶  نفر دچار اختلال بینایی بوده و تحت درمان قرار گرفتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام طرح پیشگیری از تنبلی چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۳۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه معلمانی در استان داریم که دو سال است نذر خدمت انجام می‌دهند گفت: معلمانی در استان داریم که دو سال است نذر خدمت انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام؛ علی درویشی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌_ در آیین زنگ سپاس معلم در مدرسه ابتدایی شهیده ربابه‌کمالی شهر ایلام ضمن تبریک فرارسیدن هفته مقام معلم و تسلیت فرارسیدن شهادت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) اظهار کرد: در کشورهای جهان معلم منزلت ویژه دارد چرا که همگان فهمیدند برای ایجاد تحول و آرامش در جامعه ابتدا باید معلم متحول و آرامش داشته باشد.

وی افزود: بعضی کشورها بیشتر در حوزه تعلیم و تربیت کار کردند یکی از افتخارات آن‌ها این است که در محله‌ای زندگی کنند که معلمان در آن محل ساکن باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام اضافه: معلم مهد علم و فرهنگ و دانش است، وقتی معلم پاینده باشد کودکان می‌توانند در سطح دنیا درخشش داشته باشند.

درویشی تاکید کرد: معلمان ما سرآمد و تلاشگر هستند و قطعاً حرفی برای گفتن دارند، وقتی این همه معلم خوب در سطح استان داریم بچه‌های ما باید در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی ادامه داد: قدر معلم حتی از پدر هم بالاتر است، زیرا پدران تربیت جسمانی و معلمان تربیت معنوی و روحانی کودکان را برعهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام تصریح کرد: هرفعل و انفعال اجتماعی که برای بچه‌ها اتفاق بیفتد از دریچه نگاه معلم صورت می‌پذیرد، زیرا گفتار و رفتار معلمان روی دانش‌آموزان اثر می‌گذارد و این مسئله در فکر دانش‌آموزان به صورت مستقیم و غیرمستقیم نهادینه شده است.

درویشی ادامه داد: دانش‌آموزان مانند خمیری هستند که می‌توان آن‌ها را به اشکال متفاوتی تبدیل کرد پس چه بهتر دانش‌آموزانی تربیت کنیم که اهل تقوی، قرآن، علم و فرهنگ و دانش، اهل ادب و سایر ارزش‌های مادی و معنوی باشند، قطعاً اگر بخواهید هرگونه تحول اجتماعی، فرهنگی، سیاسی در جامعه حاکم شود از طریق معلم میسر می‌شود.

وی با اشاره به فداکاری‌ها و جلوه‌های ویژه و خاص معلمان استان ایلام، گفت: در استان ایلام معلمانی با وجود بیماری سرطان و یا با پای شکسته در سر کلاس درس حاضر شدند تا کلاس و مدرسه تعطیل نشود، معلمانی در استان داریم که دو سال است نذر خدمت انجام می‌دهند و روزانه بیش از ۱۰۰ کیلومتر را در رفت و برگشت به محل کار طی می‌کنند و ذره‌ای چشم داشت مادی ندارند که نشان دهنده شجاعت و ایثار و از خودگذشتگی آن‌ها است.

کد خبر 749332

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در خوزستان
  • آغاز مجدد ثبت‌نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام