Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: روز سیزدهم دی ماه صدها برنامه برای بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد و فردا نیز به مناسبت حماسه نه دی، در مسجد لولاگر تهران مراسمی با حضور - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه بصیرت و میثاق با ولایت طی سخنانی ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: بزرگداشت ایام الله ریشه قرآنی دارد و ائمه اطهار (ع) در این باره تاکید داشته‌اند و ما در مکتب سیاسی امام خمینی (ره) می‌بینیم که می‌فرمایند که باید ایام الله بزرگ داشته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی درباره نامگذاری از 9 دی الی 19 دی به نام دهه بصیرت و میثاق با ولایت، خاطر نشان کرد: یکی از مناسبت‌های این ایام، قیام 19 دی سال 1356 در قم و سایر شهرهای کشور بود که این فعالیت‌های منجر به پیروزی انقلاب و تحول بزرگی در کشور شد. همچنین حماسه عاشورایی 9 دی 1388 از دیگر مناسبت‌های این ایام است و منجر به شکست یک توطئه استکباری که علیه نظام اسلامی بود، شد که این روز هم از ایام الله است. از دیگر مناسبت‌های این دهه می توان به تظاهرات مردم انقلابی کشور بعد از اغتشاشات دی ماه 1396 اشاره کرد. سال گذشته شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به دست رژیم تروریست آمریکا رخ داد و البته تکریم این فرمانده جبهه مقاومت که مقام معظم رهبری به درستی از آن به عنوان بزرگترین بدرقه جهانی تعبیر کردند و مردم حضور بی‌سابقه و حماسی در صحنه داشتند. هم‌چنین درهم کوبیدن محل استقرار نیروهای آمریکا که منجر به شکسته شدن همینه پوشالی این رژیم شد نیز از ایام الله است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه امسال این دهه تقارن معناداری با ایام فاطمیه دارد، خاطر نشان کرد: حماسه نه دی امتداد حماسه فاطمی بود و مردم بصیرت فاطمی از خود نشان دادند و در این سال‌ها با بصیرت فاطمی عبور از فتنه‌ها را رقم زده‌اند. شعار محوری این دهه تحت عنوان « بصیرت فاطمی، ولایتمداری و مقاومت علوی » نامگذاری شده است.

لطفی درباره نام‌های انتخاب شده برای روزهای این دهه بیان کرد: نهم دی با عنوان بصیرت ولایتمداری و حماسه عاشورایی؛ دهم دی ماه بصیرت و اتحاد ملی عبور از فتنه‌ها؛ یازدهم دی تحت عنوان بصیرت، خواص و پیروی از ولایت؛ روز دوازدهم دی با نام بصیرت، ادیان الهی و آمادگی برای ظهور خورشید ولایت عظمی حضرت مهدی(عج)؛ روز سیزدهم دی ماه در سالروز شهادت سردار دلها به عنوان بصیرت، ملت حسینی و مکتب شهید سلیمانی؛ چهاردهم دی به نام بصیرت، تولی و تبری و بیداری اسلامی؛ روز پانزدهم دی ماه به عنوان بصیرت، استکبارستیزی و مقابله با نفوذ؛ روز شانزدهم دی ماه امسال بنام بصیرت، تکریم سردار دلها و بزرگترین بدرقه جهانی؛ 17 دی ماه که اربعین شهادت شهید فخری زاده است به عنوان بصیرت، محکومیت تروریسم دولتی و جهاد هسته‌ای؛ هجدهم دی ماه با عنوان بصیرت، اقتدار ملی و سیلی به شیطان بزرگ و روز نوزدهم دی ماه نیز به عنوان بصیرت، غیرت دینی و لحظه‌شناسی نامگذاری شده است.

وی‌ درباره برنامه‌های این دهه گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی و اهمیت فوق العاده سلامت مردم، آیین راهپیمایی نخواهیم داشت و البته این به معنای فراموشی بزرگداشت این ایام نیست. گروه‌های سرود، کاروانهای خودرویی، تمرکز استفاده از ظرفیت حداکثری از مراسمات عزاداری فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) که منجر به بصیرت افزایی خواهد شد، نمایشگاه‌های تصویری و مجازی از حماسه‌ها و شهدای عزیزی مانند حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده، برگزاری مسابقات پیرامون وصیتنامه شهید سلیمانی از جمله برنامه‌های امسال برای این دهه است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطر نشان کرد: روز سیزدهم دی ماه صدها برنامه برای بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد و فردا نیز به مناسبت حماسه نه دی، در مسجد لولاگر تهران در همان محلی که در سال 88 مسجد را به آتش کشیده شد، مراسمی با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده فرمانده سپاه پاسداران و سید نظام الدین موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی البته بدون حضور جمعیت و با حضور اصحاب رسانه برگزار خواهد شد. همچنین برپایی ایستگاه‌های صلواتی فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های این دهه خواهد بود.

لطفی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما بنا نداشته و نداریم به صورت جزیره‌ای تصمیم بگیریم و همیشه سعی داریم همه ارکان و دستگاه‌ها در فضای صمیمی انجام وظیفه کنیم و شرایط کنونی بخاطر این ویروس منحوس باید لحاظ شود و برنامه روز 13 آبان لغو شد. با اینکه ما اعلام کرده بودیم که بنای برگزاری مراسم 13 آبان را با رعایت پروتکل‌ها داریم و با دستگاه‌های دولتی و نهادهای مربوطه هم هماهنگی شده بود ولی روز دوازدهم آبان ماه اعلام شد که گویا شورای هماهنگی بنای برگزاری مراسم دارد. برنامه‌هایی در کشور اجرا می‌شود که مانند مراسماتی که ما اجرا و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنیم، ملاحظات بهداشتی در آن صورت نمی‌گیرد. متاسفانه در این باره بی‌مهری‌هایی صورت می‌گیرد ولی ما تابع تصمیمات خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: 9 دی 9 دی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حاج قاسم سلیمانی عنوان بصیرت ایام الله خواهد شد دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۳۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته جاری‌

ایسنا/قم برنامه مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت از امروز تا جمعه چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد.

نیایش صبحگاهی حرم مطهر بانوی کرامت از شنبه تا سه‌شنبه با قرائت دعای عهد، چهارشنبه شرح زیارت امین الله با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر ظهیری، پنجشنبه قرائت زیارت عاشورا با نوای سید حسین جعفری نژاد و جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد میردامادیان و قرائت دعای ندبه با نوای اسلام میرزایی دنبال خواهد شد.

مراسم قبل از اذان ظهر حرم مطهر بانوی کرامت شنبه و یکشنبه با سخنرانی حجت الاسلام احمد قاسمی، دوشنبه و سه شنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام محسن صبوری و از چهارشنبه تا جمعه با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدعلی بخشنده برگزار و هر روز بعد از نماز عصر نیز زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) قرائت می‌شود.

مراسم قبل از اذان مغرب حرم مطهر نیز در قالب برنامه کارشناس محور برگزار می‌شود و شنبه با اجرای حیدری و حضور حجت الاسلام محمدی شاهرودی به عنوان کارشناس مسائل اعتقادی، یکشنبه با اجرای اسماعیلی و حضور حجت الاسلام محمد حسین فلاح زاده به عنوان کارشناس احکام، دوشنبه با اجرای امیدواریان و حضور حجت الاسلام علی اصغر همتیان به عنوان کارشناس سبک زندگی اهل بیت(ع)، سه‌شنبه با اجرای توفیقی و حضور حجت الاسلام محمدرضا اعوانی به عنوان کارشناس نهج البلاغه، چهارشنبه با اجرای حبیبی و حضور حجت الاسلام حسین جوشقانیان به عنوان کارشناس سیره شهدا، پنج شنبه با اجرای اسماعیلی و حضور حجت الاسلام رستم نژاد به عنوان کارشناس تفسیر قران و جمعه با اجرای حیدری و حضور حجت الاسلام محمدصابر جعفری به عنوان کارشناس مهدویت برگزار می شود.

مراسم شب‌های حرم مطهر از شنبه تا جمعه به ترتیب با سخنرانی حجج‌اسلام‌والمسلمین سید علیرضا تراشیون، غلامرضا قاسمیان، محمد حاج ابوالقاسم، سید حسین مؤمنی، حامد کاشانی، بندانی نیشابوری و مرتضی آقاتهرانی برگزار می‌شود و پنج‌شنبه و جمعه آقایان ابوذر بیوکافی و عباس حیدرزاده مداحی خواهند کرد.

 به گزارش ایسنا، پنجشنبه عصر زیارت آل یاسین با نوای حسین اردستانی و پنجشنبه‌شب قرائت دعای کمیل با نوای عباس حیدرزاده قرائت خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت برگزاری امتحانات نهایی در محیطی مناسب و آرام
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • اعلام مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته جاری‌
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • قوه قضاییه با برگزاری دادگاه‌های علنی کاملاً موافق است
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • اجرای پرشور برنامه های انقلابی در اسلامشهر اهمیت فراوانی دارد
  • برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز