Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات خوزستان غلامرضا بلوطی میرزا اظهار داشت: با توجه به لزوم شفاف سازی فرآیند ریجستری تلفن همراه به صورت غیرحضوری و اعلام فرآیند اجرایی مربوطه کارشناسان مستقر در گمرکات مسافری ضمن رویت گوشی تلفن همراه مسافران ورودی مکلف هستند تا با استفاده از دستگاه بارکدخوان نسبت به وارد کردن اطلاعات شامل کدملی، کد فراگیر مسافر، شماره گذرنامه مسافر، شماره های IMEI گوشی تلفن همراه و همچنین در صورت امکان شماره تلفن همراه به نام فرد متقاضی (در هنگام ورود مسافر ارایه سیم کارت به نام مسافر الزامی نیست) در سامانه merchant اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اطلاعات اشاره شده توسط دستگاه بارکدخوان و از روی بارکدهای مندرج در گوشی یا گذرنامه مسافر در سامانه مذکور ثبت می شود، همچنین در خصوص اطلاعاتی که توسط دستگاه بارکدخوان قابل درج نیست، ورود اطلاعات اشاره شده به صورت دستی توسط کاربر گمرک انجام می‌شود.
ناظر گمرکات استان خوزستان و مدیرکل گمرک اهواز با اشاره به اینکه با شماره گیری کد دستوری #۰۶#* حتی بدون زدن کلید تماس هم می‌توان کد IMEI گوشی را دریافت کرد ادامه داد: در این فرآیند قرار دادن سیم کارت در گوشی الزامی ندارد و گمرکات ورودی نسبت به الزام مسافران برای خرید و ارائه سیم کارت برای ریجستری گوشی در مبادی ورودی اقدام نمی کنند.
بلوطی میرزا تاکید کرد: ورود اطلاعات فوق در نهایت در مدت زمان یک دقیقه قابل انجام بوده و با نظارت مستمر بر روند انجام امور، ترتیبی اتخاذ می شود که ضمن رعایت همه شیوه نامه های بهداشتی در راستای قطع زنجیره کرونا هیچ گونه ایستایی از جانب گمرک برای مسافران ورودی ایجاد نشود.
وی بیان کرد:با توجه به اینکه نسبت به نصب دستورالعمل ابلاغی در معرض دید مسافران ورودی و اطلاع رسانی مطلوب اقدام لازم انجام شده بنابراین پس از خروج مسافر از سالن گمرک از پذیرش هرگونه درخواست برای ورود اطلاعات گوشی تلفن همراه مسافر خودداری می‌شود.
ناظر گمرکات استان خوزستان و مدیرکل گمرک اهواز در خصوص تکلیف مسافران ورودی پس از ثبت اطلاعات فوق برای ریجستری گوشی تلفن همراه گفت: پس از درج اطلاعات اولیه گوشی تلفن همراه مسافر توسط همکاران گمرک به شیوه مذکور، مسافران ورودی قادر هستند سایر اطلاعات تکمیلی و پرداخت حقوق ورودی مربوطه را به صورت غیرحضوری و بدون مراجعه به گمرکات اجرایی یا دفاتر ستادی گمرک ایران از طریق نشانی cpl.irica.gov.ir/imeiregister بر روی بستر اینترنت مطابق راهنمای ریجستری پیوست (ظرف یک ماه از تاریخ ورود خود به کشور) انجام دهند.
بلوطی میرزا با اشاره به اینکه در صورت عدم وجود اطلاعات ارزش گوشی تلفن همراه باید از طریق میز خدمت الکترونیکی ـ دفتر ارزش به نشانی help.irica.ir اقدام شود ادامه داد: آن دسته از مسافران ورودی دارای گوشی تلفن همراه که در بازه زمانی  ۱۲ تیر ماه ۱۳۹۹ لغایت ۳۰ آذر ماه وارد کشور شده و موفق به انجام فرآیند ثبت و ریجستری گوشی تلفن همراه خود در سالن مسافری نشده اند، امکان ثبت اطلاعات از طریق آدرس اینترنتی cpl.irica.gov.ir/imeiregister از تاریخ ۱۰ دی ماه فراهم می‌شود که لازم است مسافران حائز شرایط، ظرف یک ماه از تاریخ فراهم شدن این امکان نسبت به انجام تشریفات ریجستری گوشی تلفن همراه خود به صورت غیر حضوری اقدام کنند.
وی در خصوص پیگیری مشکلات مرتبط با فرآیند ریجستری تلفن همراه نیز عنوان کرد: در صورت بروز هرگونه مشکل، امکان پیگیری مراتب از طریق میز خدمت الکترونیک به آدرس help.irica.ir و شماره تلفن ۴۳۸۹۱ـ۰۲۱ تماس گرفته شود.

برچسب‌ها تلفن همراه گمرک جمهوری اسلامی ایران اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تلفن همراه گمرک جمهوری اسلامی ایران اهواز تلفن همراه گمرک جمهوری اسلامی ایران اهواز اخبار کنکور ریجستری گوشی تلفن همراه مسافران ورودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۳۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، لطف‌الله بابایی ظهر چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: ۴ هزار و ۱۰۷ نفر مسافر خارجی طی یک ماهه گذشته وارد مرز بیله‌سوار شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰۳ درصدی را شاهد هستیم.

وی خروج مسافران از پایانه را ۹۵ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: طی مدت یاد شده ۴ هزار و ۵۰۱ نفر مسافر خارجی از مرز بیله‌سوار خارج شده‌اند.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار از افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار خبر داد و افزود: در یک ماهه گذشته ۸ هزار و ۷۷۱ نفر مسافر از مرز بیله‌سوار تردد کرده‌اند که تردد در سال گذشته ۴ هزار و ۶۲۷ نفر مسافر بوده است.

بابایی ادامه داد: تعداد ۱۶۳ نفر ایرانی و ۸ هزار و ۶۰۸ نفر از مرز بیله‌سوار تردد کردند که مسافران ایرانی به صورت پیاده و مسافران خارجی با اتوبوس تردد کرده‌اند.

وی با اشاره به تردد ۱۲ هزار و ۲۳۴ دستگاه وسیله نقلیه از مرز بیله‌سوار بیان کرد: از این تعداد ۶ هزار و ۴۷۵ دستگاه وارد و ۵ هزار و ۷۵۹ دستگاه نیز از مرز بیله‌سوار خارج شده است.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار با بیان اینکه در یک سال گذشته ۱۲ هزار دستگاه کامیون و ۲۴۶ دستگاه اتوبوس از مرز بیله‌سوار تردد کرده‌اند، گفت: در تردد اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱۲۳ دستگاه بود افزایش ۵۲ درصدی را شاهد هستیم.

کد خبر 6094249

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه
  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار
  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • همراه پرخرج
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد