Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@07:42:46 GMT

از شخصیت عروسکی کاپی رونمایی می شود

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۳۷۱۶

از شخصیت عروسکی کاپی رونمایی می شود

خبرگزاری آریا - معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند از ضرورت آموزش مدیریت پسماند به کودکان و از طریق انیمیشن خبر داد.
نرگس رجایی در گفتگو با خبرنگار شهر،با اعلام این مطلب گفت: مدیریت پسماندها در شهر تهران در طول چند دهه گذشته شاهد تغییرات مختلف و پیاده سازی طرحها و پروژه های اجرای متفاوتی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان و در هر دوره شهروندان تهرانی برای مشارکت در حوزه تفکیک و جمع آوری پسماندها با نمادها، لوگو و شخصیت های گرافیکی گوناگونی مواجه بوده اند.
او افزود: سازمان مدیریت پسماند در راستای برنامه ریزی و پیاده سازی طرح کاهش پسماندها (کاپ) تصمیم گرفت تا با استفاده از دانش تخصصی شرکت‌های بومی در حوزه گرافیک و افزایش اثربخشی فرایندهای آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی حوزه مدیریت پسماندها در میان شهروندان نسبت به استانداردسازی شخصیت‌های کارتونی، نمادها و لوگوها و سایر امور گرافیکی مرتبط با سازمان اقدام کند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند ادامه داد: در همین راستا و با لحاظ نظرات خبرگان حوزه مدیریت پسماندها و هنر، گرافیک و انیمشین شخصیت کارتونی جدیدی به نام " کاپی" برای طرح کاپ طراحی شد که در طراحی این شخصیت کارتونی به موضوع محیط زیست ،همچنین تناسب و همخوانی ظاهری و گرافیکی شخصیت با لوگوی طرح کاپ توجه شده است.
رجایی اضافه کرد: سازمان مدیریت پسماند مصمم است با بهره گیری از شخصیت کارتونی و عروسکی کاپی در قالب مجموعه‌های انیمیشنی، کلیپ و برنامه های تلویزیونی و... نسبت به آموزش، اطلاع رسانی و انتقال نکات و مفاهیک مهم و کاربردی مدیریت پسماند از جمله در حوزه کاهش پسماندها برای گروه های مخاطب شهروندی به ویژه کودکان و دانش آموزان اقدام کند.
او گفت: بر همین اساس تلاش شده تا در طراحی و خلق شخصیت کاپی و تولید محتوای آموزشی و اطلاع رسانی به مسایل آموزشی کودکان و دانش آموزان توجه ویژه ای شود تا پخش محتواهای آموزشی مد نظر از بیشترین تاثیر بر بیننده برخودار بوده و میزان پذیرش و مقبولیت از سوی مخاطبین تا حد ممکن افزایش یابد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند عنوان کرد: بر همین اساس سازمان مدیریت پسماند در اولین اقدام نسبت به تولید مجموعه ای 100 دقیقه ای انیمیشنی با عنوان " داستان های نجات زمین و کاپی" اقدام کرده است. بر اساس بررسی های صورت گرفته مقرر است پخش این مجموعه انیمیشنی که مراحل اولیه ساخت و تولید خود را سپری می‌کند از نیمه زمستان سال جاری از سیما و شبکه های اجتماعی صورت پذیرد.
رجایی در پایان تاکید کرد: آشنایی شهروندان با روش های جلوگیری از تولید پسماندها، کاهش پسماندها در مبداء و تفکیک پسماندها در مبداء را می توان از مهم ترین مسایل و دغدغه مندی های نویسنده داستان این مجموعه انیمیشنی جذاب در نظر گرفت.
خبرنگار :علی سی پی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان مدیریت پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۳۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امرالله حسنی‌نیا، معاون امور اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های وقف با بیان اینکه وقف در جمهوری اسلامی سنت دیرینه‌ای است و بسیاری از افراد گمان می‌کنند که با حوزه علم و فناوری خیلی ارتباط نداشته باشد، گفت: این نمایشگاه دستاورد‌های وقف به همین دلیل برگزار شد که فعالیت‌های وقف را در حوزه‌های دانش بنیان و علوم و نیاز‌های جدید همسان سازی کنند. درواقع سازمان اوقاف سرمایه عظیم که در اختیار داشته در خدمت تولید و اشتغال قرار داده است.

وی اظهار کرد: وقف یک سنت حسنه است که با دانش‌های جدید آمیخته شده و نتیجه آن را در نمایشگاه مشاهده می‌کنید. بیش از ۳۰ شرکت که به مرحله تجاری رسیده از سوی اوقاف حمایت شده و محصولات خوبی داشته مثل پرورش ماهی در قفس و موتور‌های برقی که تنها حامی آنها وقف بوده است.

معاون امور اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در بحث وقف با توجه به اینکه نه اموال دولتی و عمومی است و صرفا امانتی است که باید تلاش کنیم حداکثر بهره وری را داشته باشیم به گونه‌ای که خدمتی به جامعه کرده باشیم. خیرین و افراد نیک اندیش که می‌خواهند وقفی انجام دهند خوب است در حوزه‌هایی که بهره وری بیشتر دارد وقف کنند.

وی عنوان کرد: در حوزه تثبیت مالکیت موقوفات رشد خوبی داریم و تعیین حد و حدود نقشه‌ها و کاداست مد نظر است و در سال گذشته به دلیل حمایت سیستم ثبتی و قضایی به اندازه ۱۰ سال گذشته توانستیم تثبیت مالکیت موقوفات را داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • زباله‌های پلاستیکی؛ معضل دیروز، امروز و فردای استان ایلام
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است