Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش مراحل اجرای طرح «پیام من» را با هدف پیشگیری انتخابی از مصرف مواد در نوجوانان درمعرض خطر تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، کارگاه آموزشی آنلاین «پیشگیری انتخابی از مصرف مواد در نوجوانان در معرض خطر (پیام من) ویژه کارشناسان آموزش و پرورش صبح امروز دوشنبه ۸ دی ماه ۱۳۹۹ با حضور مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکوهی در آغاز نشست گفت: برخی از گروه‌های جمعیتی دانش‌آموزان به دلایل اجتماعی، جغرافیایی و خانوادگی، مانند سابقه بزهکاری، افت تحصیلی و حتی سکونت در مناطق خاص و حاشیه‌نشین ممکن است بیش از سایر دانش‌آموزان در معرض خطر گرایش به اعتیاد و مصرف مواد باشند.

وی افزود: برنامه‌های پیشگیری از مصرف مواد می‌تواند موثر واقع شود و طی این مدت که از اجرای برنامه «پیام من» گذشته است نتایج اثربخشی را شاهد بودیم.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش درباره مراحل اجرای طرح «پیام من» گفت: در طرح پیام من در فاز نخست توانمندسازی مدرسان و در فاز دوم توانمندسازی مجریان برای شناسایی درمان و مددکاری را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: در راستای این برنامه ۳ کارگاه طراحی شده است که کارگاه‌های اول و دوم در سال ۹۸ برگزار شد و به دلیل شیوع کرونا کارگاه سوم با تاخیر ده یازده ماهه برگزار می‌شود. این دوره به لحاظ نحوه اجرا متفاوت است. دوره‌های قبل با حضور ۱۳ استان حضوری برگزار شد و امیدواریم ۱۳ استان در تکمیل برنامه با ما همراه باشند. در این فاز تمرکز ما بر مدیریت مورد در تمامی مناطق آموزش و پرورش است. امید که در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر که با بهره گیری از اساتید ارجمندی که طی این سال‌ها با ما همراه بودند اجرا می‌شود موفق باشیم.

شکوهی در پایان از همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در این برنامه تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتیاد مواد مخدر دانش آموز آموزش و پرورش مصرف مواد پیام من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۳۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فرزاد پیشکاری در این کارگاه آموزشی که با حضور رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بهگر ها و مدیران خانه های بهداشت کارگری استان برگزار شد، با بیان اینکه سلامت روحی، جسمی و روانی کارگران در بهره وری و راندمان کارگاه ها و کارخانجات تاثیر گزار است، بهگران و مدیران خانه های بهداشت کارگری را سفیران سلامت وزارت کار در کارگاه ها و واحد های تولیدی و صنعتی خواند و اظهار داشت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی کم هزینه تر از درمان است و باید بیشتر در این حوزه فعالیت نمود.

پیشکاری به رسالت خانه های بهداشت کارگری در سلامت کارگران اشاره کرد و خواستار فرهنگ سازی مقوله ایمنی، حفاظت فنی و بهداشت محیط در بین جامعه به ویژه جامعه کار و تولید کشور شد.

مدیر کل کار کردستان با بیان اینکه کشور نیازمند تلاش کارگران است و چرخه های اقتصادی هر جامعه به دست کارگران به حرکت در خواهد آمد، اظهار داشت: آموزش و توانمند سازی کارگران و آگاهی آنان نسبت به حق و حقوق خود از اولویت ها و وظایف وزارت کار است که در این زمینه مدیریت امور اجتماعی با تلاش شبانه روزی و کار جهادی بستر آموزش و توانمند سازی کارگران و کارفرمایان را فراهم خواهند کرد.

گفتنی است در پایان این دوره آموزشی از بهگر های برتر واحد های تولیدی و صنعتی استان با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901404

دیگر خبرها

  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی