Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از نام‌گذاری ۹ الی ۱۹ دی به عنوان «دهه بصیرت و میثاق با ولایت» خبر داد.

به گزارش ایسنا، نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صبح دوشنبه در نشستی خبری با تاکید بر اینکه ایام الله به روزهایی گفته می‌شود که انسان تجلی دست قدرت، مشیت و تقدیر الهی را مشاهده کند، اظهار کرد: این ایام صرفا مختص مناسبت‌های انقلاب اسلامی نیست بلکه بزرگداشت این ایام ریشه قرآنی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یادآوری، تذکر و بزرگداشت ایام الله به معنای درس آموزی، عبرت گرفتن و کسب آگاهی و آگاهی دادن و بقا و استمرار حاکمیت دینی مستلزم بزرگداشت ایام الله، تذکر و عبرت آموزی است.

وی با اشاره به نام گذاری ۹ الی ۱۹ دی به عنوان «دهه بصیرت و میثاق با ولایت» با بیان اینکه «امسال برای نخستین بار این عنوان انتخاب شده است» خاطر نشان کرد: ۱۹ دی سالروز قیام مردم قهرمان قم بود این قیام آغاز یک راه در مردم ایران و به تبع آن دنیای معاصر و اسلام بود؛ این قیام آغاز تحولی در دنیا و مصداق عینی یوم‌الله بود. در روز ۹ دی ما در سال ۱۳۸۶ شاهد حماسه عاشورایی و در سال ۱۳۸۸ شاهد حماسه‌ای دیگر بودیم؛ بر همین اساس ۹ دی نیز  یک یوم الله واقعی و شکستن یک توطئه و فتنه پیچیده استکباری- صهیونیستی بود. علاوه بر این دو روز در دی ماه سال ۱۳۹۶ شاهد بروز فتنه و هجمه به مقدسات و به آتش کشاندن مدارس علمیه بودیم؛ شعارهای ساختارشکنانه این فتنه را هنوز فراموش نکردیم اما مردم بار دیگر با راهپیمایی‌های پرشور ۱۳ الی ۱۸ دی ماه حضور پرشوری داشتند؛ لذا از سال ۹۶  درخواست‌ های زیادی از ما بود که این ایام را به عنوان دهه بصیرت نام گذاری کنیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: سال قبل رویدادها و ایام الله های دیگری بر تاریخ انقلاب اسلامی افزوده شد که هرآنچه اتفاق افتاد جز تحلیل و مشاهده دست قدرت الهی چیز دیگری مشاهده نمی‌شد؛ چه ۱۳ دی ماه که روز شهادت سپهبد سلیمانی که به دست رژیم ددمنش آمریکا اتفاق افتاد که پیام‌هایی به همراه داشت چه بدرقه پیکر ایشان که رهبری آن را بزرگترین بدرقه جهانی اعلام کردند. لذا هم شهادت به واسطه پیامی که داشت به یوم‌الله تبدیل شد؛ چراکه این شهادت بدست دولت تروریست آمریکا صورت گرفت و یک رسوایی برای دولتی بود که ادعای ابرقدرتی داشت و آن تشییع آنچنانی که زبان توان وصف آن را ندارد یک ایام الله بود؛ مکمل آن ایام الله اقتدار ملت ایران و صلابت و شجاعت ملت ایران به دستان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در هم کوبیدن پایگاه استقرار نیروهای تروریستی شیطان بزرگ و شکستن هیمنه پوشالی او بود که حداقل در ۵۰ سال اخیر سابقه نداشت که ملتی اینگونه جسور و دلیر و شجاع و مقتدر بخواهد رسماً حمله ای به سمت شیطان بزرگ داشته باشد؛ به همین دلیل این روز نیز یوم الله شد.

لطفی گفت: از این منظر اعلام شد نهم تا نوزدهم دی به دهه بصیرت و میثاق با ولایت نامگذاری شود. شعار محوری این دهه نیز بصیرت فاطمی، ولایتمداری، مقاومت علوی تعیین شده است.

تکمیل می‌شود ...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي دهه بصیرت و میثاق با ولایت نام گذاری ایام الله یوم الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۳۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد اظهار کرد: رسول خدا (ص) پس از بوسیدن دست سعد انصاری که بر اثر کارگری سخت و زبر شده بود فرمود: این دستی است که هرگز آتش جهنم به آن نمی‌رسد (فَقبَّلَ یَدَهُ رَسولُ اللّه (ص) و قالَ هذِهِ یَدٌ لاتَمَسُّهَا النّارُ أبَداً همچنین آن ‌حضرت فرمودند: «بهترین درآمد، از آنِ دستان کارگری است که کارش بی‌آلایش باشد».

وی اشاره به فرارسیدن روز کارگر اضافه کرد: یکی از وظایف مسئولین ایجاد امنیت شغلی برای کارگران و توجه به بیمه کارگران است.

امام جمعه محمودآباد با اشاره به فرارسیدن روز معلم تاکید کرد: مطمئناً بارزترین الگوی جمهوری اسلامی از تعریف معلم تراز، شهید مرتضی مطهری بوده است واینکه روز معلم را در سالگرد شهادت شهید مطهری قرار دادند، یک معنای نمادین و پرمغز و پرمضمونی دارد.

وی اضافه کرد: تعابیری که امامین انقلاب درباره شهید مطهری به کار برده‌اند، کم نظیر و در مواردی بی‌نظیر است و می‌تواند بهترین مُعرِّف برای تبیین شخصیت والای این معلم عظیم القدر انقلاب باشد.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: شهد مطهری شهید اسلام شناس، زمان شناس، جریان شناس، دشمن شناس با بصیر بود.

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: یکی از ویژگی‌های برجسته استاد مطهری دشمن شناسی بود که توانست با نگاه تیزبین خود انواع دشمن‌ها و دشمنی‌ها را شناخته و به موقع و با روشی مناسب در برابر آنان قد علم کند. آنچه باعث می‌شد شهید مطهری در عرصه جهاد تبیین، به‌خوبی میدان‌داری نماید عمدتاً این چهار ویژگی بود.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در حوزه حجاب با بیان اینکه بی حجابی و بی عفتی را دشمن به ما تحمیل کرده است، عنوان کرد: همه به ویژه بانوان باید پر رنگ تر و با منطق و تدبیر و تبیین وارد میدان عمل شوند و نقش زینبی خود را با تبیین موضوع عفت و حجاب انجام دهند.

حجت الاسلام موسوی در پایان با بیان اینکه به قوانین موجود در این موضوع باید عمل شود، یادآور شد: همه مردم باید از مجریان طرح نور حمایت و پشتیبانی نمایند.

کد خبر 6089156

دیگر خبرها

  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • تجدید میثاق جامعه کارگری استان با شهیدان
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند