Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@17:35:11 GMT

مرگ ۴ معدنچی در شمال افغانستان

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۳۸۹۷

مرگ ۴ معدنچی در شمال افغانستان

براثر انفجار در یکی از معادن زغال سنگ در استان بغلان افغانستان چهار کارگر جان خود را از دست دادند.

 «عبدالاحد برفکی» فرماندار شهرستان " تاله و برفک " استان بغلان اعلام کرد: این حادثه در یکی از معادن زغال سنگ شهرستان تاله و برفک زمانی روی داد که گاز موجود در معدن منفجر شد.

وی افزود: یک جسد از زیر آوار بیرون کشیده شده است و تلاش برای بیرون آوردن اجساد سه کارگر دیگر ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برفکی گفت: این معدن در منطقه تحت تصرف طالبان قرار دارد. استخراج خودسرانه و غیرعلمی معادن زغال سنگ در افغانستان همواره سبب چنین رویداد‌هایی می‌شود.صدا وسیما 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۳۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب گفت: کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است، انتظار داریم اعضای کمیته کارگری و دیگر نهادهای حمایتی با تمام توان پیگیر حق و حقوق کارگران باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدرضا رضایی، امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر با حضور در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان با اعضای کمیته کارگری و شورای کار دیدار و گفت‌وگو کردند.

وی در این دیدار با اشاره به مقام کارگران اظهار کرد: اگر پیامبر اسلام با آن عظمت بوسه بر دستان کارگران می‌زدند، جا دارد که فرماندار نیز پابوس کارگران شهرستان باشد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب افزود: کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است، انتظار داریم اعضای کمیته کارگری و دیگر نهادهای حمایتی با تمام توان پیگیر حق و حقوق کارگران باشند.

وی با بیان اینکه بهترین کارها، سخت‌ترین کارها بوده و کارگری یکی از مشاغل سخت دنیا است، گفت: پیگیری مطالبات و حقوق قانونی کارگران حداقل کاری است که مسئولان در قبال این قشر زحمت‌کش وظیفه دارند که انجام دهند.

محمد پیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان میاندوآب نیز در این دیدار اظهار کرد: کارگر نقطه آغاز تولید و صنعت است، اگر در جامعه‌ای صدای چرخ دنده‌های تولید شنیده نشود، پیشرفتی نیز حاصل نخواهد شد.

وی تصریح کرد: با بیان اهمیت تولید و جایگاه کار و کارگر در مدارس، می‌توان دانش‌آموزان را به سمت کار و تولید سوق داد.

کد خبر 748767

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری چین در معادن افغانستان
  • از طنین «فریاد قدس» تا شنیده شدن استخوان‌های خُرد شده رژیم صهیونیستی/ روسیاهی به زغال صهیونیستی ماند
  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • زیرساخت های بردسکن نیازمند رسیدگی فوری از سوی مسوولان استان است
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • اعلام همکاری قزاقستان در بخش معادن با افغانستان
  • کارگران از ارزشمندترین اقشار جامعه هستند