Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاج قاسم جمله قشنگی دارد که حالا به شعاری جاودان در عراق بدل شده است. جمله «یقیناً کله خیر: یقیناً همه‌اش خیر و برکت است». این جمله را در روزهای کمک به سیل زدگان گفته بود اما حالا همه دریافتند که با شهادت حاج قاسم اکثر امت اسلامی از خواب غفلت بیدار شدند و این همان هدف مکتب حاج قاسم است که تبدیل شد به یقینا کله خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ بررسی وقایع زندگی و سیره سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید ابومهدی المهندس، مبارز خستگی ناپذیر جبهه مقاومت، کمک بسیاری به فهم و درک از مکتب سلیمانی خواهد کرد. مکتبی که علاوه بر خیر اخروی، با موفقیت دنیوی نیز همراه است.

خاطرات و ابعاد زندگی این دو شهید از زبان و نگاه افراد مختلفی بیان شده است. امروز در مصاحبه‌ای با جلال الخالدی، خبرنگار صدا و سیما در عراق و خبرنگار میدانی جبهه مقاومت که بارها از نزدیک شاهد مبارزه شهدای بزرگ مقاومت همچون حاج قاسم و ابومهدی المهندس بود، به بررسی مکتب سلیمانی پرداختیم.

- صاحب نیوز: شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را از چه زمانی می‌شناختید؟

- من با هر دو شهید آشنا بودم و آن دو را بارها در جبهه‌های مبارزه با داعش دیده بودم اما شهید ابومهدی را از قبل‌تر می‌شناختم. شهید ابومهدی المهندس را از سال 1370 می‌شناسم. هنگامی که ابومهدی المهندس، رئیس ستاد سپاه بدر بودند، از آن موقع صدها بار با ایشان دیدار و نشست و برخاست داشتم و در جنگ با داعش هم در موصل، تکریت، تلعفر و در مرز القائم عراق که نزدیک‌ترین نقطه به مرز البوکمال سوریه است، با ایشان دیدار کردم، هم دیدار خبری و هم غیرخبری.

دیدار من با حاج قاسم در شب عملیات مرحله نخست آزادسازی حومه سامراء معروف به سورشناس و یورش به شهر تکریت، زادگاه صدام، بود. در آن شب من و حاج قاسم در صحن مطهر امامین عسگریین بودیم. حاجی نماز مغرب و عشا را به جماعت خواند و خودش در میان نمازگزاران و در ردیف پنجم بود. با این وجود رزمندگان و نظامیان عراقی هم در صفی منظم ایستاده بودند تا با حاجی سلام کنند و عکسی سلفی بگیرند و حاجی در کمال آرامش با همه دیدار کرد.

بامداد همان روز وی در صف نخست جنگ با داعش بود و توانست طرح داعش که با بیش از 10 خودروی انتحاری آمده بودند تا به سامراء برسند را خنثى کند و در این حمله ناجوانمردانه داعش، ده‌ها تن از آن‌ها به درک واصل شدند.

بله، خاطرات من با حاج قاسم و ابومهدی زیاد است که در یک گفتگو نمی‌گنجد. در خطوط جنگی با داعش هم از حضور حاج قاسم همیشه مطلع بودم و می‌دانستم وقتی ایشان در جبهه حضور می‌یابند یعنی این که آن شب حمله سختی به داعش می‌شود.

 

-صاحب نیوز: از عملیات‌های مهمی تعریف کنید که حاج قاسم در آن حضور داشتند.

شهید سلیمانی در اکثر نبردهای مهم حضور داشت: نبرد آزادی شهر ترکمن نشین امرلی در 160 کیلومتری شمال بغداد نخستین آن‌ها بود که با آزادیش در تابستان سال 2014 قدرت پوشالی داعش رو شد و ابهت این گروه شکسته شد، چرا که امرلی از چهار طرف در محاصره داعش بود اما طرح نظامی حاج قاسم موجب شد تا جنگ آزادی امرلی پس از 80 روز محاصره شکسته شود. من در حین آزادی امرلی در این شهر بودم .

دومین پیروزی حاج قاسم شکست محاصره بغداد بود. داعشی‌ها سعی داشتند از دو سمت استان دیاله در شمال شرق و استان صلاح الدین در شمال، بغداد را محاصره و ساقط کنند اما جمله ماندگار حاج قاسم را عراقی‌ها فراموش نکرده‌اند که گفت: «هرگز اجازه سقوط بغداد را نمی‌دهم و وی به همراه ابومهدی المهندس و شهید حمید تقوی و هادی العامری، فرمانده سپاه بدر، و عصائب اهل حق و دیگر ارگان‌های مردمی و نظامی داعش را به عقب رانده و محاصره بغداد را شکستند.

در عملیات شکست محاصره بغداد که شامل شکست محاصره شهر سامراء هم می‌شد، سردار حمید تقوی معروف به ابو مریم شهید شد.

مهمترین عملیاتی که حاج قاسم و ابو مهدی المهندس به طور مشترک آن را فرماندهی کردند عملیات آزادسازی شهر جرف الصخر در 60 کیلومتری جنوب بغداد است. این شهر را عراقی‌ها مثلث مرگ می‌نامیدند. آن هم به دلیل حضور گسترده تروریست‌های القاعده و داعش. جرف الصخر در مثلث بغداد، بابل و کربلا بود و ادامه حضور داعش در این شهر یعنی خطر نفوذ داعش به کربلا.

عملیات آزادسازی جرف الصخر با شعار عاشورا شروع شد و نیروها توانستند ظرف دو روز و پس از شهادت 123 رزمنده آن را آزاد کنند. اینجا بود که آمریکا از قدرت بسیج مردمی و توانایی حاج قاسم بیمناک شد و برای نخستین بار به دولت عراق پیشنهاد مشارکت در جنگ علیه داعش را داد.

تا قبل از آزادی جرف الصخر آمریکا درخواست‌ها و التماس‌های دولت عراق برلی کمک را رد می‌کرد و به عراقی‌ها می‌گفت ما سال 2020 به شما کمک می‌کنیم در حالی که آن موقع سال 2014 بود، اما شکست‌های پی در پی داعش آمریکا را مجبور کرد تا به بهانه کمک به بغداد، در واقع برای نجات داعش وارد عمل شود و روزها و ماه‌ها بعد کینه آمریکا به وضوح مشخص شد.

- صاحب نیوز: آمریکا چطور در جنگ به کمک داعش آمد؟

- بعد از شکست‌های پی در پی داعش در عراق، آمریکا به بهانه کمک به عراق وارد جنگ شد اما جنگنده‌های آمریکایی به بهانه اشتباه، 48 بار مواضع بسیج مردمی را بمباران کردند و در عین حال در چندین اقدام برای داعشی‌ها آذوقه و سلاح و مهمات می‌فرستادند که برخی تصاویر این اقدام آمریکا در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر شده است.

من آخرین بار که ابومهدی المهندس را دیدم در تظاهرات ضدامریکایی در نزدیکی سفارت آمریکا بود. ایشان در اعتراض به اقدام جنگنده‌های آمریکایی که مواضع بسیج مردمی در شهر القائم را بمباران و 23 تن از رزمندگان حشد الشعبی را شهید کردند، در محدوده سه کیلومتری سفارت حاضر شد و برگشت.

آمریکایی‌ها به دروغ او را عامل صدور فرمان حمله به سفارت معرفی کردند تا جهان غرب و عرب را علیه او بشورانند غافل از این که المهندس به قوانین دولت عراق کاملاً پایبند بوده و هرگز دستوری مبنی بر تعرض به نمایندگی‌های سیاسی کشورها در خاک عراق حتى اگر آن کشورها دشمن باشند را نمی‌داد.

 

- صاحب نیوز: بدون شک سحرگاه و روز 13 دی ماه 1398 یکی از تلخ‌ترین روزها برای جبهه مقاومت و دو کشور عراق و سوریه بود. از شب حادثه برایمان تعریف کنید.

- به حق که شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هم برای ایران و هم عراق دردناک بود. به خصوص آن شب که خودروی آن‌ها مورد حمله واقع شد، تا ساعت سه بامداد پیگیر خبر بودیم تا در نهایت با مشاهده دست بریده و انگشتر مبارک حاج قاسم او را شناختیم. باورمان نمی‌شد که واقعاً حاج قاسم شهید شده است، لحظات سختی داشتیم و لحظات سوزناکی را پشت سر گذاشتیم.

حاج قاسم جمله قشنگی دارد که حالا به شعاری جاودان در عراق بدل شده است. جمله «یقیناً کله خیر: یقیناً همه‌اش خیر و برکت است». این جمله را در روزهای کمک به سیل زدگان گفته بود اما حالا همه دریافتند که با شهادت حاج قاسم اکثر امت اسلامی از خواب غفلت بیدار شدند و این همان هدف مکتب حاج قاسم است که تبدیل شد به یقینا کله خیر.

-صاحب نیوز: عراق در سالگرد شهادت این دو شهید، چه حال و هوایی دارد؟

- امسال و در نخستین سالروز شهادت این عزیزان اکثر شهرهای عراق غرق در سوز و گدازند، اما آیا آمریکا به موفقیت رسید!؟ آمریکا به غیر از نفرت روز افزون مردم عراق چیزی نصیبش نشد و روز به روز عشق و علاقه دو ملت ایران و عراق بیشتر می‌شود و آمریکا از این اقدام هر روز عصبانی‌تر؛ این ثمره جمله جاویدان «یقینا کله خیر» است.

زندگی حاج قاسم همه‌اش خیر و برکت بود و حالا شهادتش نیز به منبع خیر و برکت در ایران و عراق و جهان اسلام و جهان آزادی‌خواهان بدل شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ابومهدی المهندس شهید ابومهدی خیر و برکت جرف الصخر صاحب نیوز عراقی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۴۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، انتشارات «مکتب حاج قاسم» با شش عنوان اثر چاپ اولی در کنار عرضه ده‌ها عنوان کتاب پیرامون شخصیت و سیره شهید حاج قاسم سلیمانی، پا به عرصه سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گذاشته است.

کتاب «باران گرفته است» به قلم «احمد یوسف زاده» حاوی خاطرات و روایات از دوران کودکی، نوجوانی و جوانی شهید سلیمانی، کتاب «همراه ما بود» حاوی مجموعه سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان از حاج قاسم سلیمانی بعد از شهادت وی با گردآوری و ترجمه «سید حسین مرکبی»، کتاب «بچه‌های حبیب» گردآوری شده توسط «نازنین قنبری» روایت خاطرات رزمندگان گردان‌های اطلاعات عملیات و تخریب لشکر ۴۱ ثارالله از فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی، «این خانه فروشی نیست» به قلم «مهدیه داوودی» و تصاویر مستند «سعید فرجی»، روایت مقاومت ۸۴ روزۀ مردم شهر «آمرلی» عراق در محاصره ۳۶٠ درجه داعش و حضور شجاعانه حاج قاسم سلیمانی در شهر، که با طراحی یک عملیات دقیق، موفق به شکستن محاصره و آزادسازی این شهر می‌شود.

کتاب «طبقه‌بندی موضوعی سخنرانی‌های منتشر شده از شهید سلیمانی» اثر جامع و پژوهش محور در باب شخصیت شهید سلیمانی، کتاب مجموعه دوجلدی «جهت» جلد اول؛ سخنرانی‌ حاج‌ قاسم سلیمانی در جمع فرماندهان سپاه چند ماه پیش از شهادت‌ به همراه موخره‌ای بر این سخنرانی و جلد دوم؛ سخنرانی شهید سلیملنی در جمع ائمه جماعت به انضمام موخره‌ای در شرح‌ و تبیین این سخنرانی‌.
انتشارات مکتب حاج قاسم ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه، میزبان عموم بازدیدکنندگان سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن شبستان عمومی خواهد بود.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229609 برچسب‌ها کتابخوانی شهید قاسم سلیمانی

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • ماجرای ترور پیشکسوت معروف کشتی در سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر چه بود؟ | ویدئو
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان+ فیلم
  • اسرائیل از مقاومت فلسطینیان خسته شده است/جنبش دانشجویی شکل گرفته،برخلاف تصور صهیونیسم جهانی است
  • مرور یک تجاوز شیمیایی