Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-02@07:15:28 GMT

موتورسواران متخلف، هم‌یار پلیس می‌شوند

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۴۵۰۶

موتورسواران متخلف، هم‌یار پلیس می‌شوند

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پلیس با اجرای طرح «موتوریار»، راکبان متخلف موتورسیکلت را به جای جریمه و بردن به پارکینگ، تا ۱۲ ساعت برای همکاری با پلیس راهور پایتخت به خدمت می‌گیرد.

سردار «محمد محسین حمیدی» صبح دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در مقر فرماندهی پلیس راهور تهران بزرگ، افزود: طرح «موتوریار» از هفته گذشته در ۱۰ نقطه تهران به صورت پایلوت توسط پلیس راهور آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از دریافت بازخورد این طرح، از اوایل این هفته به ۶۰ نقطه از پایتخت گسترش دادیم و در آینده این طرح در تمام تهران به صورت ۲۴ ساعته اجرا خواهد شد.

حمیدی افزود: به جای توقیف موتور در این طرح دو راه وجود دارد، یا طبق روال سابق موتورسیکلت توقیف می‌شود یا پلیس به راکب آن آرم پلیس داده و علامت «ایست» در اختیار وی قرارمی‌دهد و در نقطه‌ای که پلیس به وی نشان می‌دهد به کمک پلیس می‌آید.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برخورد با موتورسواران متخلف تاریخ دیرینه‌ای دارد و ماحصل این برخوردها کاهش حوادث و ارتقا انضباط شهری بوده و هست.

حمیدی افزود: موتور وقتی که جریمه می‌شود برای پلیس و مردم هزینه زیادی دارد، در این حوزه اشکالات زیادی وجود دارد و معضل موتورسیکلت‌های رسوبی در پارکینگ نشانگر همین معضلات است.

وی ادامه داد: طرح موتوریار جایگزین طرح‌های پیشین پلیس است و با همکاری مقامات قضایی و نظام بیمه‌ای، به صورت جدی در تهران به اجرا درآمده‌است.  

حمیدی گفت: این طرح از اوایل همین هفته از ساعت هفت صبح در ۶۰ نقطه از تهران آغاز و در آینده در تمام محل‌های پر رفت و آمد تهران اجرا خواهد شد.

وی افزود: پلیس می‌تواند موتورسواران متخلف را تا ۱۲ ساعت در نقاطی که مشخص کرده برای کمک به خود نگه‌دارد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تمام تخلفاتی که در حوزه موتورسیکلت وجود دارد شامل این طرح می‌شود و پلیس دنبال افزایش هزینه برای مردم نیست بلکه دنبال اجرای قانون برای کاهش جرایم است.

حمیدی با بیان اینکه موتورسواران قبل از انجام تخلف باید به فکر توقیف و جریمه باشند، اظهار کرد: اگر موتورسواری جرمی مرتکب شود پلیس می‌تواند موتور را جریمه یا از سه تا ۶ ماه آن را توقیف و راهی پارکنیگ کند.

وی ادامه داد: پس برای موتورسواران بهتر است که چند ساعت به پلیس کمک کنند تا بخواهند چند ماه دنبال آزاد کردن موتورسیکلت خود از پارکینگ باشند.

سردار حمیدی گفت: موتورسواران متخلفی که توسط پلیس برای کمک به نقاط مشخص فرستاده می‌شوند، در صورت لزوم و دارا بودن شرایط می‌توانند به پلیس در حوزه روان‌سازی ترافیک خودروها نیز یاری دهند.

رییس پلیس راهور گفت: بخشی از موتور سوارانی که جرم‌های خطرناک انجام می‌دهند طبق روال سابق جریمه و موتور آن‌ها به پارکنیگ فرستاده می‌شود.

وی در پایان گفت: نزدیک به ۶۰ درصد حوادث حوزه درون شهری تهران در ایام کرونا مربوط به موتورسواران متخلف بوده است.

لینک کوتاه: asriran.com/003CP1

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پلیس راهور تهران بزرگ موتورسواران متخلف رییس پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۴۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش پلیس تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت

معاون تربیت و آموزش فراجا گفت: پرورش پلیس‌های تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت، هدف اصلی ما در آموزش است که برنامه‌ها بر اساس آن شکل می‌گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، آئین تجلیل از استادان مدرسان و گروه‌های علمی برتر فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور سردار قاسم رضایی جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور و دیگر فرماندهان برگزار شد.

سردار محمد حسین حمیدی معاون تربیت و اموزش فراجا در این مراسم گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری که فرمود معلم مهمان امروز و است و سازنده فردای کشور، اگر بتوانید انسانی مؤمن و درست کار تربیت کنید؛ این بالاترین نعمت است.

وی با اشاره اقدامات تحولی برای پرورش پلیس‌های تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت گفت: بازنگری در سرفصل‌ها و برنامه‌های عملیاتی رده‌ها با رویکرد مهارت محوری و عملیاتی، تبدیل دوره‌های تخصصی تکمیلی ترفیعاتی به دوره‌های تخصصی مبتنی بر شغل و واکاوی و تحلیل عملیات‌های انتظامی با استفاده از خبرگان در مراکز اجرایی آموزش که در مسیر اجرا هستند.

حمیدی افزود: برنامه ریزی تحولی در فرآیند و محتوای دوره عالی با هدف تربیت سرمایه‌های راهبردی از جمله اقداماتی است که مستقیم با گرو‌های حامی این حوزه را هم بازنگری کنیم.

وی افزود: ارکان ترتبیت در اموزش فراجا به این شکل است که مربی همه کارکنان هستند، و در مراکز مختلف آموزشی، از منابع آموزشی مختلفی استفاده می‌کنیم که در راستای بازنگری و به روز شدن آن‌ها اقداماتی صورت گرفته است.

حمیدی با اشاره به آمار گروه‌های علمی گفت: در حال حاضر ۴۵ حوزه مرکزی، ۳۴ مرکز فرماندهی استان، هشت آموزشگاه تخصصی و عمومی، ۲۴ دانشگاه امام حسن مجتبی، ۱۵ دانشگاه جامع و ۸ دانشگاه علمی کاربردی فعال در سراسر کشور داریم.

معاون تربیت و آموزش فراجا ادامه داد: همچنین ۲۷۷ هیات علمی ۱۶۵۰ مدرس مراکز آموزشی ۳۷۳۵ نفر ۷ هزار و۹۳ نفر در سراسر کشور در حال آموزش هستند.

حمیدی گفت: پرورش پلیس‌های تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت، هدف اصلی ما در آموزش است که برنامه‌ها بر اساس آن شکل می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • بازداشت فرد متخلف در تبلیغ یک آرایشگاه زنانه
  • پرورش پلیس تخصصی برای بخش‌های گوناگون امنیت
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود