Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@16:17:33 GMT

اجرای بزرگترین پروژه مناسب‌سازی کشور در یزد

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۴۷۵۴

اجرای بزرگترین پروژه مناسب‌سازی کشور در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، علی نوری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به این‌که پروژه هفت‌خوان در حال حاضر در یک مسیر رفت و برگشت ۱۰ کیلومتری از میدان همافر تا مسجد جامع یزد در دست مناسب سازی است، اظهار کرد: این پروژه در ادامه فعالیت‌هایی که در زمینه مناسب‌سازی شهر یزد اجرا شده، عملیاتی شده است و نتیجه آن نیز انتخاب یزد به عنوان پایلوت شهر دسترس‌پذیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همکاری و هم‌افزایی نهادهای مختلف با محوریت شهرداری و شورای شهر یزد همچنین حضور تشکل‌های معلولان از نقاط قوت این طرح به شمار می‌رود.

رئیس انجمن معلولان استان یزد گفت: این طرح همچنین به لحاظ پیوستگی، بزرگترین پروژه مناسب سازی کشور به شمار می‌رود زیرا پیش از این هم در یزد و هم در سایر نقاط کشور، مناسب سازی به صورت نقطه به نقطه در پارک‌ها، معابر عمومی، ایستگاه‌های اتوبوس و ... انجام شده اما اکنون برای اولین بار این اقدام در قالب یک مسیر رفت و برگشت ۱۰ کیلومتری در حال اجراست.

مشاور شهردار یزد تصریح کرد: طرح هفت خوان یک الگوی بسیار خوب هم برای سایر شهرهای استان یزد و هم سایر نقاط کشور است و اجرای آن توانسته فرهنگ سازی مناسبی بین پیمانکاران و فعالان حوزه عمرانی داشته باشد و به طور قطع در اجرای پروژه های عمرانی دیگر، شاهد آثار اجرای این طرح خواهیم بود.

نوری عنوان کرد: به جز معلولان، همه شهروندان با هر سطح از توانایی باید بتوانند در سطح شهر به راحتی تردد کنند و در پروژه هفت خوان نیز این مهم دنبال می شود.

وی تصریح کرد: البته در پروژه هفت خوان، مناسب سازی معابر به صورت کلی دیده شده و برخی موارد نظیر ایستگاه‌های اتوبوس در آن گنجانده نشده است که امیدواریم بتوانیم در اولین فرصت، کار مناسب سازی ایستگاه‌های اتوبوس را نیز به انجام برسانیم.

نوری اظهار امیدواری کرد: با ورود تمام ادارات و دستگاه‌های دولتی و خصوصی بتوانیم یک نهضت مناسب سازی بزرگ در استان یزد به راه بیاندازیم و شاهد مناسب سازی تمام ادارات و اماکن در سطح شهر باشیم زیرا در حال حاضر یکی از مشکلات مهم در تردد معلولان، عدم مناسب سازی ادارات و اماکن عمومی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری جشنواره گردشگری معلولان در سال گذشته بیان کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا با محدودیت‌هایی برای برگزاری این جشنواره مواجه بودیم اما امیدواریم سال آینده بتوانیم با دسترس پذیر کردن شهر یزد، این جشنواره را در سطح بین المللی و با حضور معلولان گردشگر از سراسر دنیا برگزار کنیم.

گفتنی است؛ طرح هفت‌خوان از پروژه‌هایی است که توسط ستاد مناسب سازی شورای شهر یزد در ادامه طرح‌های شهر دسترس‌پذیر اجرا می‌شود.

انتهای پیا/ز

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد مناسب سازی معلولان اتوبوس مناسب سازی هفت خوان شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب

طهماسب نجفی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در بازدید از پروژه بیمارستان بهارستان (مرکز جامع درمان سرطان)، روند رفع پایانی نواقص پروژه را مناسب ارزیابی کرد و گفت : با توجه به پیگیری‌های مکرر صورت گرفته، رفع نواقص این پروژه مناسب بوده است و امیدواریم که این روند تا ۱۰ اردیبهشت ماه به اتمام برسد.

وی گفت: تاکنون بیش از هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که پس از بهره برداری می‌تواند کل منطقه غرب کشور و حتی مناطقی از شمال غرب را پوشش درمانی بدهد.

نجفی با بیان اینکه پروژه بیمارستان بهارستان از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به استان است، گفت: این طرح، طرحی مهم و کلیدی است که تمام خدمات آن به بیماران کاملا رایگان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه همچنین از خیرین سازنده همراه سرا واقع در مجتمع بیمارستانی امام رضا تقدیر کرد. این همراه سرا ۳۸۰۰ متر زیر بنا دارد و در ۴ طبقه هتلی و یک طبقه لابی و ۲ طبقه زیرزمین (غذاخوری و تاسیسات) ساخته شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب