Web Analytics Made Easy - Statcounter

همتی از اهدای ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا شرکت فایزر به ایران خبر داد و گفت: این واکسن کرونا جدید است و بایددر ارزیابی آن هم در مبداء و هم در زمان ورود به کشور تائیدهای لازم را از سازمان غذا و دارو اخذ کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «کریم همتی» صبح امروز (دوشنبه 8 دی) در حاشیه بازدید از ورزشگاه و استخر استادیوم نفت و گاز اروندان در محل استقرار جمعیت هلال احمر خرمشهر در جمع خبرنگاران، هدف از سفر به استان خوزستان را بازدید از پروژه های واگذاری به جمعیت هلال احمر و عرض خداقوت به کادر تلاشگر این سازمان در خوزستان خواند و اظهار کرد: با توجه به ماهیت کار در جمعیت هلال احمر و همچنین حضور جمع کثیری از جوانان و داوطلبان و امدادگران که بالغ بر 2 میلیون نفر نیز در حال همکاری با این سازمان هستند استفاده از ظرفیت عظیمی که در شهرستان خرمشهر به این جمعیت واگذار شده مورد تاکید قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور افزود: امیدواریم پس از بررسی ارزیابی های اولیه بتوانیم از ظرفیت های جمعیت هلال احمر و همینطور بخش خصوصی و شورای برنامه ریزی شهرستان خرمشهر و استان خوزستان استفاده کنیم تا نسبت به حفظ، نگهداری و ارتقای شرایط موجود به ویژه در ورزشگاه نفت و گاز اروندان اقدامات لازم را به عمل آوریم و امیدواریم سال آینده بتوانیم اعتبارات بیشتری را در این زمینه به شهرستان خرمشهر تخصیص دهیم.

 

وی به حضور در نشست شورای اداری استان خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: هدف این است که در نشستی که ظهر امروز با استاندار خوزستان برگزار می‌شود طرح موضوع کرده و از ظرفیت استان نیز در این زمینه استفاده کنیم، شرایط خوبی حاکم است و در بحث واگذاری که به جمعیت هلال احمر افزون شده قابل تقدیر است اما ما باید بتوانیم ضمن حفظ شرایط موجود نسبت به ارتقا و استفاده از ظرفیت عظیمی که در اختیارمان قرار گرفته بهره لازم را ببریم.

 

همتی اضافه کرد: امید می رود بتوانیم در این سفر ارزیابی جامعی را داشته باشیم و کمک های خوبی را با همکاری شهرستان خرمشهر و استان خوزستان انجام دهیم.

 

وی از اهدای 150 هزار دوز واکسن کرونا شرکت فایزر به جمهوری اسلامی ایران خبر داد و تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در بحث واکسن کرونا است به دلیل آنکه تقاضا در کل دنیا وجود دارد و تولید آن اندک است همه کشورها برای خرید این واکسن تقاضا دادند، جمعیت هلال احمر نیز بخشی از این کار را که به آن محول شده را پیگیری کرده و روز گذشته نشستی با افرادی که می توانند در این زمینه به ما کمک کنند برگزار شد.

 

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور اذعان کرد: در راستای دریافت این تعداد واکسن اهدایی شرکت فایزر در حال ایجاد شرایط برای واردات به کشور هستیم و با توجه به اینکه شرایط نگهداری واکسن فایزر کمی سخت تر از واکسن های دیگر است و در دمای منفی 70 درجه نگهداری می شود اما واردات واکسن بر اساس بخشی که وزارت بهداشت به ما محول کرده کارهای پیگیری را انجام خواهیم داد، در تمام مراحل هماهنگی لازم با وزارت بهداشت انجام می شود.  

 

وی با بیان اینکه واکسن کرونا جدید است و باید با ارزیابی آن در مبداء و هم در زمان ورود به کشور، تائیدهای لازم را از سازمان غذا و دارو اخذ کند گفت: هماهنگی های لازم در این زمینه انجام شده و در هر مرحله که واکسن وارد شود به دلیل آنکه توزیع و نظارت آن با وزارت بهداشت است در اختیار آنها قرار خواهیم داد، اما تکلیفی که به هلال احمر شده حتما به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

 

همتی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط حاکم بر بازار واکسن کرونا هر زمان که ورود آن به کشور حتمی و قطعی شود اطلاع رسانی جامعی صورت خواهد گرفت.

 

وی از آمادگی این سازمان برای احداث داروخانه داروهای نایاب و کمیاب در شهرهای آبادان و خرمشهر خبر داد و ابراز کرد: جمعیت هلال احمر مستقر در این شهرستان به همراه فرماندار باید در این زمینه طرح موضوع کنند؛ جزئیاتی در این خصوص تاکنون به ما ارائه نشده اما در بحث داروخانه های جمعیت هلال احمر هم به صورت خاص و هم به صورت عام در مراکز استان ها مجوز آن توسط سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت به سهولت صادر می شود، لذا در این زمینه باید ارزیابی های لازم و درخواست شهرستان را مشاهده کنیم و به حمایت مسئولان و نمایندگان استان خوزستان نیز نیاز است.

 

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور عنوان کرد: جمعیت هلال احمر برای احداث و دائر کردن داروخانه در این دو شهرستان هیچ مشکلی چه از لحاظ اعتباری و چه از حیث تامین نیرو ندارد اما اخذ مجوز و کمیسیون ماده 20 همیشه مشکلی بوده که ما در وزارت بهداشت داریم.

 

وی یا آور شد: امروز این مسئله را با رئیس دانشکده علوم پزشکی طرح موضوع خواهیم کرد و در مراکز استان ها راحت تر است اما ما می توانیم داروخانه داروهای خاص را در این دو شهرستان دائر کنیم و لازمه آن این است که وزارت بهداشت همکاری بیشتری را صورت دهد.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: داروهای کم یاب کریم همتی واکسن کرونا خبرگزاری شبستان خوزستان داروخانه هلال احمر رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور منطقه آزاد اروند جمعیت هلال احمر خرمشهر جمعیت هلال احمر شهرستان خرمشهر استان خوزستان وزارت بهداشت واکسن کرونا شرکت فایزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، با اعلام دبیر کمیته اضطرار آلودگی هوای استان فعالیت مدارس کلیه مقاطع تحصیلی نوبت صبح در شهرستان های آبادان، خرمشهر، باوی، کارون، شادگان و اهواز فردا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت غیر حضوری شد.

براین اساس فعالیت آموزشی تمامی مدارس در این شهرستان‌ها بر روی سامانه شاد انجام می‌شود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • آماده‌باش هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در استان
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • گم‌شدن دخترک کلاله‌ای/جستجو در روز سوم، اثری از «یسنا» نشد
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه