Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-07@11:30:12 GMT

نبی کیتا و لیورپول به پایان راه رسیده اند؟

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۵۰۲۳

نبی کیتا و لیورپول به پایان راه رسیده اند؟

مصدومیت های هافبک گینه ای در سه فصل اخیر نه تنها کم نشده بلکه به حدی رسیده اند که وی در گرم کردن پیش از یک مسابقه دچار مصدومیت شود.

نبی کیتا، هافبگ باشگاه لیورپول امید بسیاری از هواداران را ناامید کرده است. بازیکن خلاق تیم ملی گینه از زمان حضورش در لیورپول هیچ گاه نتوانسته به روند خود ثبات دهد. باید دید پس از گذشت 3 سال، یورگن کلوپ نیز از او ناامید خواهد شد یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال 2018، سال نبی کیتا و لیورپول

در سال 2017 طی قراردادی رسمی اعلام شد که نبی کیتا با مبلغ 52 میلیون یورو به لیورپول می پیوندد. البته این قرارداد منوط بر این بود که هافبک لایپزیش در سال 2018 به لیورپول بپیوندد. در نهایت سال 2018 نیز فرا رسید و کیتا به جمع شاگردان یورگن کلوپ اضافه شد. در واقع می توان گفت او یکی از معدود خریدهای لیورپول در پست هافبک به عنوان یک هافبک پویا و خلاق بود که می توانست بُعد جدیدی به خط حمله لیورپول اضافه کند.

کیتا شماره 8 لیورپول را از شخص استیون جرارد دریافت کرد. هم او و هم هواداران لیورپول از حضورش در تیم ذوق زده بودند. پیروزی 4-0 برابر وست هم در ابتدای فصل و درخشش کیتا نشان داد چه مهره ارزشمندی به لیورپول اضافه شده است. هافبک گینه ای با وجود خلاقیت کم هافبک لیورپول، توانست راه جدیدی برای هافبک ها باز کند و به خوبی انرژی هافبک تیم را بالا برده بود. البته این روند خیلی طولانی نبود. مصدومیت ها خیلی زود به سراغ کیتا آمدند و او نمی توانست در هر مسابقه برای تیمش بازی کند.

البته مصدومیت ها برای نبی کیتا چیز جدیدی نبود. او در لایپزیش نیز چندین بار مصدوم شده بود و حال به یک لیگ فیزیکی تر و جدید پا گذاشته بود و طبیعی بود کمی زمان ببرد تا خود را پیدا کند. این زمان را یورگن کلوپ و لیورپول به او دادند ولی مصدومیت ها به قدری زیاد بود که هواداران لیورپول نیز نگران این مسئله شدند. اولین مصدومیت جدی در دیدار با ناپولی در لیگ قهرمانان رخ داد. بلافاصله کیتا پس از بهبودی در اردوی تیم ملی گینه در تقویت بازی های ملی مصدوم شد و سپس نیز در دیدارهای لیگ و دیدار لیگ قهرمانان مقابل ستاره سرخ از انجام بازی برای لیورپول معذور شد.

با این وجود لیورپول به نبی کیتا امیدوار بود. کیتا تمرینات را خیلی خوب شروع می کرد و حتی به بازی هم می رسید ولی پس از یکی دو دیدار باز هم مصدومیت به سراغ او می آمد. اولین مصدومیت مهم نبی کیتا در لیورپول پس از دیدار رفت مقابل بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا بود. جایی که هافبک لیورپول به دلیل مصدومیت از زمین مسابقه خارج شد.یورگن کلوپ نیز تایید کرد هافبک تیمش حداقل 2 ماه از ترکیب دور است و جام ملت های آفریقا را نیز از دست خواهد داد اما بر خلاف این موضوع، او در لیست تیم ملی گینه قرار گرفت.

کیتا راهی جام ملت های آفریقا شد و این مسئله اعتراض کلوپ را نیز در پی داشت. در نهایت این موضوع کار دست لیورپول داد و کیتا که کاملا بهبود نیافته بود، در جام ملت های آفریقا نیز شد و برای درمان به لیورپول برگشت.

نبی کیتای 2019 تعریفی نسبت به 2018 نداشت

پس از گذشت یک فصل، لیورپول امیدوار بود کیتا بتواند خود را با فوتبال انگلیس وفق دهد. کلوپ نیز از این موضوع باخبر بود و می دانست نباید خیلی به هافبک تیمش فشار بیاورد. تمرینات پیش فصل شروع شد و کیتا آمادگی خود را در پیش فصل ثابت کرد ولی به محض شروع لیگ برتر، کشیدگی عضله بلای جان هافبک گینه ای شد. او نه تنها نتوانست در دیدارهای ابتدایی فصل بازی کند بلکه مدت مصدومیتش طولانی تر نیز شد.

شرایط به مانند فصل گذشته بود و پیشرفتی دیده نمی شد. کیتا می آمد و می درخشید و مصدوم می شد. او حتی برابر تیم سابق خود یعنی ردبول سالزبورگ در اتریش گلزنی کرد ولی مصدومیت اجازه نمی داد درخشش ادامه دار باشد. دیگر مصدومیت ها به حدی رسیده بودند که کیتا در گرم کردن پیش از مسابقه هم مصدوم می شد. این اتفاق پیش از شروع دیدار برابر شفیلدیونایتد رخ داد. کشیدگی از ناحیه کشاله ران موجب شد کیتا نه تنها دیدار برابر شفیلدیونایتد، بلکه چند مسابقه بعدی را نیز از دست دهد.

پس از گذشت یک سال و نیم، کلوپ فهمید نمی تواند روی کیتا حساب ویژه ای باز کند. تاکومی مینامینو بازیکنی بود که به لیورپول اضافه شد تا پشت مهاجم را پوشش دهد. علاوه بر این، کلوپ که می دانست تیمش به یک هافبک خلاق در میانه زمین نیاز دارد و وضعیت کیتا نیز تغییری نکرده، به دنبال تیاگو آلکانتارا رفت. بدن کیتا به حدی آسیب پذیر بود که حتی به ویروس کرونا نیز مبتلا شد. البته او در دیدارهای فصل گذشته پس از تعطیلی لیگ برتر، چند بازی به میدان آمد و آمادگی اش را حفظ کرد. همین مسئله موجب شد لیورپول مجددا به او امیدوار شود تا فصل جدید لیگ برتر مجددا سر رسید.

فصل جدید و ناامیدی لیورپول از نبی کیتا

کیتا باز هم پیش فصل را خوب شروع کرد اما در هفته های ابتدایی نتوانست به طور مداوم برای تیمش بازی کند. در همان دیدار کذایی مقابل اورتون که چند مصدوم روی دست لیورپول گذاشت، نبی کیتا مصدوم بود و بازی نکرد. دیگر شرایط به این شکل بود که کیتا حتی به بازی کردن نمی رسید و در گرم کردن پیش از مسابقه مصدوم می شد.

کیتا مصدوم بود و تا به تمرینات اضافه می شد باز هم مصدوم می شد. پیش از دیدار با فولام قرار بود او در ترکیب لیورپول باشد که جیمز پیرس از اتلتیک نوشت:

نبی کیتا به دلیل مشکل جسمانی در این دیدار غایب است.

کیتا باز هم به تمرینات بازگشت و مجددا آماده شد اما به قول کلوپ، ریتم مسابقه را از دست داده بود. پس از سپری کردن چند جلسه تمرین و آماده شدن، لیورپول در صدد بود که مجددا از او استفاده کند.

شب گذشته جیمز پیرس در توئیتی پیش از مسابقه نوشت:

نبی کیتا به دلیل مشکل جسمانی نمی تواند لیورپول را برابر وست برومویچ همراهی کند.

این توئیت مشابه توئیت پیرس پیش از دیدار با فولام بود. کیتا این قدر مشکل مصدومیت پیدا کرده که حتی در زمین نیز مصدوم نمی شود و گرم کردن نیز به او فشار می آورد!

یورگن کلوپ پس از دیدار شب گذشته لیورپول و وست برومویچ گفت:

کیتا مجددا دچار کشیدگی شده است. نمی دانم چقدر از میادین دور است ولی برای بازی امشب آماده نبود و قطعا به دیدار چهارشنبه مقابل نیوکاسل نیز نخواهد رسید. سپس باید ببینیم چه پیش می آید.

کیتا پس از گذشت سه فصل از حضورش در لیورپول نتوانسته وضعیت جسمانی خود را بهبود بخشد. این در حالی است که هواداران و کادر فنی نیز حساب ویژه ای روی او در فصل سخت لیگ برتر باز کرده اند ولی باز هم هافبک گینه ای به روال مصدومیت هایش ادامه داده است. سوال اینجاست که صبر کلوپ چقدر است؟ آیا او همچنان روی یک بازیکن که تکلیف وضعیت جسمانی اش مشخص نیست حساب می کند یا اینکه شاهد پایان همکاری دو طرف در تابستان خواهیم بود؟

 

همچنین بخوانید:

کلوپ تایید کرد؛ نبی کیتا دو ماه دور از میادین خواهد بود و جام ملت‌های آفریقا را از دست داد

مصدومیت ادامه‎دار نبی کیتا در جام ملت‌های آفریقا؛ هافبک گینه برای درمان زیر نظر پزشک لیورپول قرار می‎گیرد

کشیدگی عضله مانع حضور نبی کیتا در ترکیب لیورپول؛ مصدومیت ادامه‌دار هافبک گینه‎ای

نبی کیتا در بازی مقابل اورتون غایب خواهد بود

رسمی؛ نبی کیتا از 1 جولای 2018 بازیکن لیورپول خواهد بود

 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: هافبک گینه ای یورگن کلوپ پس از گذشت گرم کردن نبی کیتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۵۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشتی صلاح و کلوپ با گلی دراماتیک؛ ستاره مصری درخشید و لیورپول را نجات داد

 محمد صلاح بعد از جنجال‌های درگیری‌اش با یورگن کلوپ در دیدار ‏قبلی، امروز در دیدار حساس مقابل تاتنهام گلزنی کرد. ‏

به گزارش "ورزش سه"، شنبه گذشته در جریان تساوی 2-2 لیورپول ‏مقابل وستهم همه چیز تحت‌الشعاع اتفاق عجیبی قرار گرفت که در ‏دقایق پایانی کنار خط رخ داد. ‏

درحالیکه یورگن کلوپ قصد داشت سه بازیکن و از جمله محمد ‏صلاح را روانه میدان کند ستاره مصری که ظاهرا از نیمکت‌نشینی ‏خشمگین بود کنار خط با کلوپ درگیر شد تا صحنه‌هایی عجیب ‏شکل بگیرد. ‏

بعد از چند روز تنش در روابط صلاح و کلوپ که می‌توانست ‏هفته‌های باقی مانده از فصل را تحت‌الشعاع قرار بدهد امروز صبح ‏اعلام شد که کلوپ قصد ندارد از ستاره مصری انتقام بگیرد و در دیدار ‏حساس مقابل تاتنهام او را فیکس می‌گذارد. ‏

همین اتفاق افتاد و محمد صلاح امروز در آنفیلد از ابتدا به میدان ‏رفت. او تنها بعد از گذشت شانزده دقیقه مزد اعتماد کلوپ را دارد و ‏برای تیمش گلزنی کرد. ‏

اندو پاسی عرضی برای خاکپو که در سمت راست و بیرون از محوطه ‏جریمه تاتنهام بود ارسال کرد. ستاره هلندی یک ارسال شناور ‏تماشایی به سمت تیر دوم داشت و صلاح با ضربه سر دروازه را ‏نشانه گرفت. ویکتاریو مقابل توپ صلاح ایستادگی کرد ولی توپ بعد ‏از برخورد به دروازه‌بان تاتنهام وارد دروازه شد. ‏

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پایان رکورد خیره‌کننده برونو فرناندز؛ اولین غیبت در فوتبال به دلیل مصدومیت!
  • ذوب‌آهن به‌دنبال بهبود آمار تقابل با استقلال
  • دروسی: مقابل یووه خوب بازی کردیم/ مصدومیت دیبالا جدی نیست
  • کایسری و مشکل قدیمی مصدومیت‌های کریمی
  • آشتی صلاح و کلوپ با گلی دراماتیک؛ ستاره مصری درخشید و لیورپول را نجات داد
  • پایان تنش بزرگ لیورپول با گلزنی صلاح! (عکس)‏
  • خیلی نگرانم فن دایک به رئال برود!
  • رسمی: ستاره بایرن بازی با رئال را از دست داد
  • گل‌های دیدنی بازی‌های لیورپول - تاتنهام + فیلم
  • ویدئو| پناهنده ایرانی: به خط پایان رسیده‌ام!