Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «علیرضا رزم حسینی» در حاشیه پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت صنعتی، تصریح کرد: مأموریت اصلی این وزارتخانه در شرایط فعلی تأمین و عرضه به موقع کالا است که بخشی از آن به حوزه واردات مربوط می شود که بر اساس ضوابط به ورود کالاها مبادرت می ورزند.

وی گفت:مصوبه اخیر دولت این روند را تسریع و تسهیل کرده و براساس این مصوبه تجار ارز حاصل از صادرات خود را یا در سامانه نیما به فروش می رسانند، یا بر اساس مقررات به واردات کالاهای مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزم حسینی یادآور شد: ارز متقاضی نیز در این بخشنامه گنجانده شده و اکنون در سامانه جامع تجارت فعال و در حال انجام است، ضمن اینکه تاکنون ۵۵۰ هزار انبار در سراسر کشور در سامانه جامع انبارها ثبت نام شده اند و به سامانه جامع تجارت متصل و در حال تکمیل شدن است.

قاچاق طلا در کشور وجود ندارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید طلا در حال افزایش است، گفت: طلا پشتوانه ای قدرتمند برای پول ملی است و با توجه به شرایط موجود، متقاضی اصلی خرید طلا بانک مرکزی است و تولیدکنندگان بر اساس قیمت جهانی طلای خود را به این بانک می‌فروشند که این روند باعث شده که قاچاق طلا در کشور وجود نداشته باشد.

ثبات نسبی در بازار مرغ و تخم‌مرغ 

رزم حسینی با اشاره به تأمین نهاده‌های دامی توسط وزارت صنعت، تصریح کرد: تأمین نهاده‌ها به خوبی انجام شده و در سامانه بازارگاه در اختیار وزارت جهاد کشاورزی برای توزیع قرار دارد و ثبات نسبی به وجود آمده در حوزه مرغ و تخم‌مرغ نشانگر تامین به موقع  نهاده هاست.

به گزارش ایرنا، سامانه جامع تجارت با هدف شفاف‌سازی، تسهیل و تسریع تجارت، روند تشخیص مجوزهای الزامی، و سیستمی کردن پرداخت‌ها به صورت الکترونیکی، راه اندازی شده و براساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز همه دستگاه ها مکلف به همکاری با این سامانه شده اند.

پیش از این نیز اعلام شده بود که سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در برخورد با واحدهای متخلف عزم جدی دارد و رصد کالا در زنجیره تجاری و نظارت سیستمی جهت تسهیل جلوگیری از گران فروشی، احتکار و قاچاق کالا و همچنین بهبود، تسهیل و شفاف سازی فعالیت عاملین تجاری و فراهم کردن امکان اعتبارسنجی و رتبه بندی عادلانه فعالان به شکل جدی و مستمر از سوی معاونت بازرگانی داخلی این وزارتخانه اجرایی شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سامانه جامع انبارها وزارت صنعت معدن و تجارت علیرضا رزم حسینی سامانه نیما گوشت مرغ تخم مرغ بانک مرکزی سامانه جامع تجارت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سامانه جامع انبارها وزارت صنعت معدن و تجارت علیرضا رزم حسینی سامانه نیما گوشت مرغ تخم مرغ بانک مرکزی سامانه جامع تجارت وزارت جهاد کشاورزی سامانه جامع انبارها وزارت صنعت معدن و تجارت علیرضا رزم حسینی سامانه نیما گوشت مرغ تخم مرغ بانک مرکزی سامانه جامع تجارت اخبار کنکور سامانه جامع تجارت معدن و تجارت وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۵۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است

حمیدرضا ایزدی از آمایش فرصت‌های سرمایه گذاری این استان خبر داد و گفت: براساس آمایش صورت گرفته برای هر یک از شهرستان‌های استان فارس سه فرصت و ظرفیت سرمایه گذاری تعریف و این فرصت‌ها در قالب یک کتاب تدوین و به چاپ رسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به اینکه اکسپو ۲۰۲۴ به دنبال شناسایی و معرفی ظرفیت‌های کم نظیر استان فارس در حوزه‌های صنعت، معدن وتجارت به سرمایه گذاران می‌باشد؛ ابرازداشت: این نمایشگاه می‌تواند زمینه توسعه هر چه بیشتر این ظرفیت‌ها را فراهم کند.

او با بیان اینکه چندماه پیش از آغاز نمایشگاه برنامه ریزی‌های لازم برای حضور پربار و پرشور در این رویداد بزرگ اقتصادی انجام شده؛ اظهارداشت: در این راستا برای نخستین بار کتاب «راهنمای اولویت‌ها و سرمایه گذاری در استان فارس» تهیه و تدوین شد و برای هر شهرستان مشخصات کامل سه فرصت سرمایه گذاری به همراه راهبرد‌ها و فرایند‌های اخذ مجوز‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در مجموع در این کتاب ۱۱۱ فرصت سرمایه گذاری پیش بینی و معرفی شده است.

ایزدی در ادامه از رونمایی از این کتاب با حضور استاندار فارس و دیگر مسئولان استان و کشور در سومین روز نمایشگاه خبر داد و افزود: در مجموع دو سند آمایش در اختیار داریم که یکی سند آمایش خود استان فارس و دیگری سند آمایش صنعتی وزارتخانه است که به عنوان اسناد بالادستی اولویت‌های سرمایه گذاری استان را مشخص می‌کند.

او همچنین از معرفی مزیت‌های رقابتی استان فارس به بازدیدکنندگان در قالب ارایه کاتالوگ‌ها و بروشور‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: در رایزنی با هیات‌های خارجی تلاش می‌کنیم تا ماشین آلات و تکنولوژی‌های لازم برای تکمیل زنجیره ارزش تولید در صنایع بالادستی و پایین دستی محصولات مختلف همچون آلومینیوم و فولاد را تکمیل کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه زنجیره ارزش فولاد طی روز‌های آتی خبرداد.

ایزدی رونمایی از واحد تولید شارژر خودرو‌های برقی در شیراز را مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به سیاست دولت در خصوص واردات خودرو‌های برقی، تولید این شارژر این خودرو‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

او در پایان از انعقاد تفاهم نامه همکاری با ادارت کل استان‌های جنوبی در خصوص تجارت دریامحور خبر داد و افزود: هدف از این تفاهم نامه رفع مشکلات اداری احتمالی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان فارس است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟
  • سامانه جامع تجارت: تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • علت اعتراض طلافروشان چیست؟
  • ماجرای اعتراض طلافروشان چیست؟
  • طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه تجارت
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت
  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است