Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@16:29:30 GMT

قیمت گوشت گوسفند در آذرماه کاهشی شد 

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۵۴۷۲

قیمت گوشت گوسفند در آذرماه کاهشی شد 

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، مرکز آمار متوسط قیمت اقلام خوراکی مناطق شهری در آذرماه را منتشر کرد که براساس آن قیمت فلفل دلمه‌ای، گوجه فرنگی، بادمجان، کدو سبز و گوشت گوسفندی به ترتیب افت قیمت ۲۲.۲، ۱۹.۹، ۱۰.۵ و ۳.۸ درصد را نسبت به ماه قبل (آبان ماه) داشتند.

 گوجه فرنگی از کیلویی ۱۲ هزار و ۲۰۰ تومان آبان‌ماه به قیمت ۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوشت گوسفندی نیز کاهش قیمت اندک ۱۹۰۰ تومانی به ازای هرکیلو داشت و آبان ماه هر کیلوگرم ۱۲۰ هزار تومان نرخ داشت که در آذرماه به رقم ۱۱۹ هزار تومان رسید.

قیمت هندوانه (روزهای آخر آذر در ایام شب یلدا) با ثبت رکورد رشد قیمت ۶۱ درصد نسبت به آبان ماه صدر نشین بود و قیمت آن از هرکیلو گرم ۲۴۰۰ به ۳۹۰۰ تومان رسید.

همچنین در گروه نان و غلات، برنج ایرانی درجه یک و رشته آش با ۴.۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

مرغ ماشینی با ۱۲.۷ درصد، ماهی قزل آلا با ٧.٥ درصد، کنسرو ماهی تن با ٥.٩ درصد بیشترین افزایش قیمت در گروه گوشت قرمز و سفید را در آذرماه نسبت به ماه قبل داشته‌اند. 

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به روغن نباتی جامد با ۱۷.۳ درصد، شیر پاستوریزه با ۱۴.۴ درصد و روغن مایع با ١٣.٧ درصد بوده است.

در گروه میوه و خشکبار بیشترین افزایش قیمت مربوط به هندوانه با ۶۱ درصد و هلو با ۴۸ درصد و انار با ٢٣.٥ درصد نسبت به ماه قبل ثبت شد.

برچسب‌ها گوجه فرنگی مرکز آمار ایران گوسفند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گوجه فرنگی مرکز آمار ایران گوسفند گوجه فرنگی مرکز آمار ایران گوسفند اخبار کنکور بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل آبان ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۵۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران

محمد مهدی عباس زاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه ۱۲ درصد گوشت مرغ موردنیاز کشور در این استان تولید می‌شود، گفت: با توسعه زنجیره مرغ در مازندران، توان صادراتی این زنجیره در استان افزایش خواهد یافت.

او  افزود:استان مازندران قطب تولید طیور کشور به شمار می‌رود و در همه عرصه‌های کشاورزی به عنوان نگین کشاورزی کشور مطرح است، تصریح کرد: زنجیره تولید مرغ یکی از زنجیره‌های مهم در استان مازندران به شمار می‌رود که قابلیت توسعه دارد.

عباس زاده  با اشاره به اینکه زنجیره تامین گوشت مرغ روند رو به رشدی را سپری می‌کند، کفت: مازندران از ظرفیت‌های بالقوه‌ای در حوزه تولید گوشت سفید برخوردار است به صورتی که بیش از ۵۰ درصد ظرفیت جوجه کشی کشور در مازندران واقع شده و بیش از ۲۷ درصد جوجه یک روزه کشور در استان مازندران تولید می‌شود.

او  با تاکید بر اینکه حدود ۱۲ درصد گوشت مرغ کشور در مازندران تولید می‌شود و این استان در تامین بخشی از نیاز مرغ پایتخت و استان‌های همجوار مشارکت دارد، گفت: در سالجاری با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت افزایش جوجه ریزی در کشور، ظرفیت تولید مرغ در این استان افزایش یافته است و به سمت صادرات گام برداشته شده است.

عباس زاده ابراز امیدواری کرد قابلیت صادرات و گسترش ارسال تولیدات به خارج از کشور در سال‌های آینده با حمایت‌های بیشتر روند پرشتاب تری را بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • چند درصد چک‌ها در اسفند ۱۴۰۲ برگشت خورد؟
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • (ویدئو) گوسفند غول‌پیکری که در تاجیکستان مثل طلا باارزش است
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است