Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – استاندار گلستان پیش بینی کرد در هفته آینده وضعیت شیوع کرونا در همه شهرهای استان کاهشی باشد و شرایط استان زرد شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، از زمان همه‌گیری بیماری کرونا در کشور، استان گلستان نیز مانند سایر استان‌ها سه پیک این بیماری را پشت سر گذاشته است. موج نخست این بیماری در اسفندماه و موج‌های دوم و سوم در تیر و آذرماه امسال رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزهایی که برای همه مردم به ویژه کسانی که نزدیکان خود را از دست دادند به سختی و تلخی گذشت. خوشبختانه از حدود یک هفته گذشته روند ابتلا و موارد بستری در استان گلستان کاهش یافته و همه شهرهای استان از وضعیت قرمز خارج شدند.

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان 10 شهر در وضعیت نارنجی و 4 شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند. استاندار گلستان از مردم خواست برای اینکه ماه‌های آرامی را پیش‌رو داشته باشیم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم برگزاری و حضور در تجمع‌ها و دورهمی‌ها ادامه داشته باشد.

هادی حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار داشت: مدیریت بیماری کرونا در استان به خوبی انجام شد که علت اصلی آن وحدت نظر بین بخش‌های مختلف بود.

وی درباره اعمال محدودیت‌های کرونایی هم گفت: اسفندماه پارسال قبل از اینکه ستاد ملی تصمیم به اعمال برخی محدودیت‌ها بگیرد با نظر شورای تأمین استان این محدودیت‌ها را تصویب و اجرا کردیم و نتیجه‌اش این شد که به جز اسفندماه در پیک‌های دوم و سوم کمترین تلفات و عوارض را داشتیم.

خطر ورود خراسان رضوی به موج چهارم کرونا / تعداد مبتلایان کاهش یافتمبارزه با کرونا ادامه دارد/کاهش آمارها فریبمان ندهدتردید بسیاری از اروپایی‌ها درباره تزریق واکسن کرونا

استاندار گلستان با اشاره به بستری 467 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بیان داشت: در هفته‌های نخست اسفندماه این تعداد به 700 نفر رسیده بود و در اسفند پارسال نیز تعداد بستری شدگان به یکهزار و 400 نفر رسید.

وی درباره کاهش فوتی‌های ناشی از کرونا نیز گفت: در نیمه نخست امسال تعداد فوتی‌های کرونا در استان به 5 تا 6 نفر در روز رسیده بود اما در سه هفته گذشته این تعداد دو رقمی شد اما خوشبختانه روندی کاهشی دارد.

حق شناس بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید کرد و افزود: با این روند و البته مشارکت مردم در رعایت دستورالعمل‌ها پیش‌بینی می‌کنیم در هفته آینده همه شهرهای استان به وضعیت زرد درآیند.

وی با اشاره به اقداماتی که در 10 ماهی که از شیوع کرونا می‌گذرد، گفت: در هفته‌های نخست این بیماری خط تولید ماسک را در استان راه‌اندازی کردیم و امروز 400 هزار ماسک در استان تولید می‌شود. در جلسه‌ای که با فعالان اقتصادی استان داشتیم در یک جلسه چند دقیقه‌ای 15 میلیارد تومان کمک جمع‌آوری شد. کل دستگاه ونتیلاتوری که در بیمارستان‌های استان از ابتدا تا قبل از کرونا وجود داشت 160 دستگاه بود اما با کمک خیران 55 دستگاه خریداری و نصب شد.

انتهای پیام/582/ف

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۵۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمس‌آذر و فرصت خلق‌‌شگفتی در سیرجان!

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان سعید دقیقی در بازی با گل‌گهر سیرجان این فرصت را خواهند داشت تا با شکست آنها به رتبه ششم جدول برسند و منتظر لغزش ملوان و ارتقای رتبه در هفته‌های آینده لیگ باشند.

شمس‌آذر با 34 امتیاز در رتبه هفتم قرار دارد و گل‌گهر با 35 امتیاز در رتبه ششم و در صورت پیروزی شاگردان سعید دقیقی در این مسابقه صعود آنها به رتبه ششم قطعی خواهد بود و با 37 امتیاز پشت سر ملوان 39 امتیازی قرار خواهند گرفت تا در صورت شکست ملوان مقابل هوادار، دیدار هفته آینده آنها با ملوان با هیجان بیشتری دنبال شود و آنها برای رسیدن به رتبه پنجم جدول یک نبرد تماشایی با ملوانی‌ها داشته باشند.

شمس‌آذر قزوین که اولین سال حضور خود در لیگ برتر را پشت سر می‌گذارد اگر بتواند به رتبه پنجم جدول برسد و پشت سر مدعیانی مانند استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور قرار بگیرد عملکرد فوق‌العاده‌شان را کامل خواهند کرد و اگر فصل را در همین رتبه به پایان برسانند شگفتی‌سازی کرده‌اند، البته با توجه به عملکرد خوب ملوان و شرایط میزبانی گل‌گهر مقابل آنها این اتفاق سخت خواهد بود و به سادگی رقم نخواهد خورد.

این تیم با انگیزه پس از نمایش خوب مقابل استقلال و پیروزی هفته گذشته مقابل پیکان در فرم خوبی به سر می‌برد و به شرایطی که در نیم فصل اول داشت نزدیک می‌شود و به یک رقیب سرسخت برای تیم‌های لیگ برتری تبدیل شده است.

سعید دقیقی در بازی فردا مقابل سرمربی به میدان خواهد رفت که از لحاظ تجربه مربیگری در شرایط بالاتری قرار دارد و در این مسابقه هم با انگیزه‌های خاصی مقابل تیم منسجم گل‌گهر به میدان خواهد رفت تا در بدترین شرایط نتیجه تساوی بازی رفت را تکرار کند و مقابل آنها شکست ناپذیر باشد.

دیگر خبرها

  • دهه کرامت، فرصت خوبی برای تبیین ابعاد موج نفرت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی است
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امدادونجات جاده‌ای
  • ریوالدو وارد جنجال شد: بارسلونا به بازیکنی که در برزیل درخشیده بازی نمی‌دهد!
  • با ۱۴ اثر جدید به نمایشگاه کتاب می‌آییم/ غرفه انتشارات را هرروز به یکی از شهدا اختصاص دادیم
  • ایجنت ویتور روکه: ژاوی به یامال، کوبارسی و فرمین فرصت داد، اما هیچ‌وقت به روکه اعتماد نکرد!
  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • آغاز پخش فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در شبکه استانی گلستان
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • شمس‌آذر و فرصت خلق‌‌شگفتی در سیرجان!