Web Analytics Made Easy - Statcounter

 متأسفانه آمار ناباروری در ایران نسبت به آمار‌های سازمان بهداشت جهانی بالا است. آخرین بررسی دفتر سلامت و جمعیت خانواده وزارت بهداشت نشان می‌دهد حدود ۳ میلیون زوج نابارور در کشور زندگی می‌کنند که سابقه ناباروری اولیه و ثانویه دارند. بر اساس این آمار میزان ناباروری در ایران ۲/ ۲۰ درصد است، یعنی از هر پنج زوج ایرانی، یک زوج با مشکل ناباروری مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالانه حدود ۸۸ هزار زوج نابارور به این تعداد اضافه می‌شوند.

 براساس نتایج تحقیقات پژوهشگران از هشت کشور امریکایی، آفریقایی، آسیایی و اروپایی که نتایج آن در نشریه بین‌المللی Andrologia منتشر شده‌است، پژوهشگاه رویان طی سال‌های ۲۰۲۰ - ۲۰۰۰ میلادی براساس تعداد کل انتشارات در حوزه‌های ناباروری مردان و روش‌های کمک باروری (ART) در رتبه ۱۰ مؤسسه برتر تحقیقاتی جهان جای گرفته‌است. نتایج این تحقیقات از بازیابی و تحلیل داده‌های ۲۰ ساله پژوهشگران جهان و براساس میزان وابستگی نویسندگان، میزان همکاری، تعداد مقالات، تعداد نویسندگان، نوع استناد، حوزه موضوع، همکاری‌های بین‌المللی و سال انتشار کسب شده‌است.
همچنین طی سال‌های اخیر، محققان کشورمان با زحمات شبانه‌روزی تمام تلاش خود را کرده‌اند تا با رونمایی از دارو‌ها و تجهیزات درمان ناباروری، ایران را به سمت خودکفایی در این زمینه سوق دهند. در این راستا، هفته گذشته «اولین پکیج کامل محصولات IVF» توسط شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیر علی حمیدیه دبیر ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس در محل شرکت دانش‌بنیان روان سازه رونمایی شد. با همت و تلاش متخصصان و پژوهشگران این شرکت، ایران در فهرست کشور‌های سازنده وسایل و موادمصرفی مورد نیاز مراکز درمان ناباروری، همچون سوزن تزریق اسپرم، سوزن نگهدارنده تخمک و جنین، سوزن نمونه‌برداری از جنین، نی فریز جنین و تخمک کیت فریز جنین و تخمک گابلن، کیت سنجش بلوغ کروماتین اسپرم و ... قرار گرفت.
با رونمایی از این تجهیزات علاوه بر آنکه کشورمان به واسطه این تولیدات جزو شش کشور تولید‌کننده تجهیزات ناباروری قرار گرفت، باعث می‌شود هزینه درمان ناباروری زوج‌های کشورمان نیز کاهش چشمگیری داشته باشد؛ چراکه تمام وسایل فوق وارداتی محسوب می‌شوند. رونمایی و بومی‌سازی تجهیزات و دارو‌های مورد نیاز برای درمان ناباروری در کشور، علاوه بر قطع وابستگی به خارج و صرفه‌جویی ارزی، امکان صادرات آن به کشور‌های منطقه و همسایگان ایران را فراهم خواهد آورد که به موجب آن، تثبیت اقتدار علمی و تقویت بنیان‌های اقتصاد مقاومتی خواهد شد. همچنین دسترسی آسان و به موقع و مداوم به این وسایل و مواد و نیز قیمت مناسب و کیفیت بالای آن‌ها نسبت به مشابه خارجی موجب کاهش چشمگیر هزینه‌ها و ارتقای کیفیت درمان به سود بیماران خواهد شد.

منبع: فارس

کلیدواژه: ناباروری ایران وزارت بهداشت درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۵۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۱۴ اثر جدید به نمایشگاه کتاب می‌آییم/ غرفه انتشارات را هرروز به یکی از شهدا اختصاص دادیم

مهدی محمدخانی مدیرعامل انتشارات روایت فتح در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز گفت: این انتشارات در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران با نزدیک به ۲۵۰ اثر حضور پیدا خواهد کرد که از این تعداد ۱۴ کتاب چاپ اولی داریم و از همین ۱۴ کتاب، تعداد ۵ اثر در ایام نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: به دلیل استقبال بالای مخاطبان ۴۰ کتاب تجدید چاپ داریم که تلاش کردیم به نمایشگاه کتاب تهران برسد.

محمدخانی با بیان اینکه بخشی از کتاب های ما مرتبط با موضوع فلسطین و ضدصهیونیسم است تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع فلسطین و غزه، دو کتاب «کاپوچینو در رام‌الله» نوشته سعاد امیری و ترجمه لیلا حسینی و «جنگ بدون صلح» نوشته نصرت الله محمودزاده کتاب‌هایی هستند که تجدید چاپ شده و در ایام نمایشگاه برنامه های ویژه‌ای برای این دو کتاب خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در ایام نمایشگاه کتاب تهران تعداد ۱۰ جشن امضا برای ۱۰ کتاب انتشارات روایت فتح برگزار خواهیم کرد افزود: ۴ برنامه رونمایی و تبیین، یک برنامه رونمایی کتاب‌های صوتی ۷جلدی «زندگی»، افتتاحیه دوره دوم آموزشی محققین و نویسندگان با عنوان «دامون»، ویژه برنامه کتاب‌های شهدای فاطمیون در سالروز تاسیس لشگر فاطمیون در روز ۲۰ اردیبهشت از جمله برنامه های انتشارات روایت فتح در ایام نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود.

مدیرعامل انتشارات روایت فتح تصریح کرد: در ایام نمایشگاه کتاب غرفه انتشارات روایت فتح هر روز به یکی از شهدا اختصاص دارد که برای آن شهید و کتاب هایی که از آن شهید داریم برنامه های متنوعی از قبیل تخفیف ویژه، مسابقات مختلف تدارک دیدیم که انشاالله در خدمت مردم باشیم.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229634 برچسب‌ها کتابخوانی فلسطین

دیگر خبرها

  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • بهبود شرایط جوانی جمعیت در کشور
  • بهبود شرایط جوانی جمعیت در کشور/ از رشد موالید تا چند فرزندی
  • مسجد شناور الجبار (+تصاویر)
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • با ۱۴ اثر جدید به نمایشگاه کتاب می‌آییم/ غرفه انتشارات را هرروز به یکی از شهدا اختصاص دادیم
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی