Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان می‎گویند که توافق انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر خروج لندن از بلوک اروپایی مانع رشد اقتصادی انگلیس و سبب کاهش رشد اقتصادی این کشور خواهد شد.

خبرگزاری میزان - کارشناسان هشدار می‌دهند که توافق برگزیت معیار‌های کارگری و اقلیمی انگلیس را تهدید می‌کند.

به گزارش گاردین، یک اندیشکده به تازگی هشدار داده است که حقوق کارگران و سایر مباحث محیط زیستی در معرض خطر جدی قرار دارد که تحت معامله تجاری برگزیت از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسسه تحقیقات سیاست عمومی انگلیس اعلام کرد که براساس توافقنامه منعقد شده در شب کریسمس، که این هفته باید توسط نمایندگان پارلمان مورد بحث و بررسی قرار بگیرد، تعهدات در مورد حقوق کارگران و استاندارد‌های زیست محیطی برای حفظ رقابت عادلانه بین مشاغل انگلیس و اتحادیه اروپا به طور قابل توجهی ضعیف‌تر از حد انتظار بوده و باعث می‌شود که جلوگیری از تضعیف حقوق کارگران و مسایل محیطی سخت شود.

این اندیشکده می‎گوید که سازش طراحی شده برای تامین حاکمیت انگلیس و در عین حال تضمین تجارت بدون تعرفه، به ویژه اگر انگلیس نتواند همگام با سطح بهبود یافته استاندارد‌های کار اتحادیه اروپا یا حفاظت از محیط زیست پیش برود، دشوار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: برگزیت؛ توافق تجاری انگلیس و اتحادیه اروپا منتشر شد دستیابی انگلیس و اتحادیه اروپا به توافق تجاری

بر اساس این توافقنامه، اگر انگلیس نتواند همگام با سطح کار، مسایل اجتماعی یا حفاظت از محیط زیست اتحادیه اروپا همگام شود و این امر بر تجارت یا سرمایه گذاری تاثیر بگذارد، اتحادیه اروپا می‌تواند در پاسخگویی اقدامات متنوعی از جمله وضع تعرفه‌ ها را اعمال کند.

در همین حال بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در مصاحبه با «ساندی تلگراف»، گفت که این معامله آزادی‌های قانونی و نظارتی جدیدی را برای افراد فراهم می‌کند.

با این حال مارلی موریس، مدیر وابسته به موسسه تحقیقات سیاست عمومی انگلیس در امور مهاجرت، تجارت و روابط اتحادیه اروپا، اظهار داشت «این توافق ضعیف بهتر از عدم توافق است، اما هنوز موانع عمده تجاری با نزدیکترین همسایگان ما ایجاد می‌کند، که مانع رشد و کاهش رشد اقتصادی خواهد شد.»


انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس بوریس جانسون برگزیت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برگزیت انگلیس بوریس جانسون برگزیت انگلیس و اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۵۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است

نماینده ایرلند در پارلمان اروپا با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی اولین طرفی بود که به منافع ایران حمله کرد، گفت اتحادیه اروپا در جنایات منطقه هم‌دست بوده و لکه ننگی است بر دامن بشریت.

به گزارش ایسنا، «میک والاس» عضو پارلمان اروپا در بروکسل گفت: «این نهاد (اتحادیه اروپا) نمی‌تواند درباره اینکه چه کسی برای اولین‌بار به دیگری حمله کرد، حقیقت را بیان کند. این اسرائیل بود که در ابتدا به (کنسولگری) ایران حمله کرد؛ اما این نهاد یک جهان‌بینی استعماری دارد.»

او ادامه داد: «چطور از مردم خاورمیانه تا این حد متنفر شدید که سعی دارید آن‌ها را خارج از قلمرو قوانین بین‌المللی محسوب کنید؟ کشورهای اتحادیه اروپا در ۵ سال گذشته از طریق فروش تسلیحات و مداخله نظامی مستقیم، در جنگ یمن با ۴۰۰ هزار کشته، در نسل‌کشی غزه با ۱۰۰ هزار کشته و مجروح و همچنین در تحریم علیه سوریه و ایران که هر سال موجب ده‌ها هزار مرگ قابل‌پیشگیری می‌شود، همدست بوده‌اند.»

این سیاستمدار که از سال ۲۰۱۹ یکی از نمایندگان ایرلند در پارلمان اروپاست، گفت: «ما در اینجا بحث‌های بی‌پایانی درباره حقوق بشر داریم، اما این افرادی که شما با رای خود درهم شکسته‌اید، از حقوق بشر محروم هستند. وانمود می‌کنید که اتحادیه اروپا نهادی متمدن است. با کت‌وشلوار اینجا می‌نشینید و با آرای خود افراد را به مرگ محکوم می‌کنید. شما آشکارا دروغ می‌گوید تا اقدامات خود را توجیه کنید.»

والاس این استاندارد دوگانه اعضای اتحادیه اروپا را مصداق «ابتذال شر» دانست و گفت: «این نهاد لکه ننگی است بر دامن بشریت.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهر‌های انگلیس
  • تلاش فعالان مدنی در انگلیس علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی