Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-28@05:31:27 GMT

وضعیت افزایش قیمت کالا‌های خوراکی

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۵۷۹۸

صراط: اخیرا مرکز آمار ایران طی گزارشی اعلام کرد در آذر ماه ١٣٩٩، نرخ تورم افزایشی بوده و تورم سالانه به به ۳۰.۵ درصد رسیده و تورم نقطه به نقطه ۴۴.۸ و تورم ماهانه با کاهش ۱.۲ درصدی به دو درصد رسیده بود.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که بررسی تازه‌ترین گزارش از تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف خوراکی در مناطق شهری نشان می‌دهد که در گروه "نان و غلات"، برنج ایرانی درجه یک و رشته آش با ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه "گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌"، مرغ ماشینی با۱۲.۷ درصد، ماهی قزل آلا با ٧.٥ درصد، کنسرو ماهی تن با ٥.٩ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین گوشت گوسفند ٠.٩ درصد کاهش قیمت نسبت به ماه قبل داشته است.

در آذرماه بیشترین افزایش قیمت در گروه "لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن" نسبت به ماه قبل مربوط به روغن نباتی جامد با ١۱۷.۳ درصد، شیر پاستوریزه با ١٤.٤ درصد و روغن مایع با ١٣.٧ درصد بوده است.

در گروه "میوه و خشکبار" نیز بیشترین افزایش قیمت مربوط به هندوانه با ۶۱ درصد، هلو ۴۸ درصد و انار با ٢٣.٥ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است.

در بین "سبزیجات" نیز بیشترین افزایش قیمت برای هویج فرنگی با ۴۰.۳ درصد، خیار ١٩.٥ درصد، سیب زمینی ١٣.١ درصد افزایش نسبت به ماه قبل بوده است. همچنین در این گروه قیمت اقلام فلفل دلمه‌ای با ٢٢.٢ درصد، گوجه فرنگی با ١٩.٩ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها نیز بیشترین افزایش قیمت به نوشابه گازدار با ۷.۸درصد و چای خارجی بسته‌ای با ٦.٨ درصد افزایش نسبت به ماه قبل اختصاص دارد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مرکز آمار ایران میوه و خشکبار سبزیجات آشامیدنی ها صراط نسبت به ماه قبل داشته بیشترین افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۵۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است

مسعود امرالهی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، هیچ گونه افزایش قیمتی در حبوبات و دیگر کالاها نداریم.

به گفته او، با توجه به آنکه هیچ تغییر قیمتی در گروه کالایی صورت نگرفته است، از این رو مغازه داران موظف به رعایت هستند، در غیراین صورت با گرانفروشی برخورد می شود.

امرالهی ادامه داد: وظیفه نظارت بر خرده فروشی ها با سازمان حمایت است که بازرسان این سازمان با خرده فروشان متخلف باید برخورد کنند و چنانچه پس از بررسی واحد صنفی متوجه شدند که گرانی مربوط به حلقه تامین است، موظف به دریافت فاکتور و ارائه به بازرسان وزارت جهاد هستند تا برخوردهای لازم با شرکت تولیدکننده، تامین کننده و واردکننده در این خصوص صورت بگیرد.

مدیرکل بازرسی وزارت جهاد با بیان اینکه هیچ گونه تغییر قیمتی در کالاهای اساسی نداریم، افزود: بازرسان سازمان حمایت و اتاق اصناف موظف به برخورد با گرانفروشی و تخلف در  حوزه خرده فروشی ها هستند و در صورت تخلف در حوزه تامین باید موضوع را به مجموعه ما و جهاد استان ها اعلام کنند تا برخورد لازم صورت بگیرد.

او با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در عرضه شکر، حبوبات و دیگر کالاهای اساسی سبد خانوار نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و اعلام معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ثابت ماندن ارزش افزوده یک درصدی کالاهای اساسی هرگونه افزایش قیمت شکر و حبوبات به بهانه های مختلف تخلف است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • قیمت دلار چقدر شد؟ / نرخ روز ارزهای مبادله‌ای
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • قیمت پیاز اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد