Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه‌ واشنگتن پست اعلام کرد که عربستان سعودی و مصر در فهرست کشورهای خطرناک برای روزنامه نگاران در سال ۲۰۲۰ قرار دارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از القدس العربی، بر اساس نظرسنجی سالانه «کمیته حفاظت از روزنامه نگاران» روزنامه نگاری با شیوع اپیدمی ویروس کرونا و ناآرامی‌های گسترده اجتماعی ، در سال 2020 در جهان ، از جمله ایالات متحده ، به حرفه‌ای خطرناک تر تبدیل شده و تعداد روزنامه نگاران زندانی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

شیوع اپیدمی ویروس کرونا یکی از عوامل سرکوب روزنامه‌نگاران بوده است؛چرا که روزنامه نگاران زیادی به دلیل چگونگی پوشش اخبار شیوع این ویروس دستگیر شدند و حداقل دو نفر از آن‌ها به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در زندان درگذشتند .همچنین ناآرامی‌های سیاسی نیز منجر به زندانی شدن حداقل 10 روزنامه‌نگار در بلاروس، 7 روزنامه‌نگار در اتیوپی شد. 110 روزنامه نگار در سال 2020 دستگیر شدند و 300 روزنامه نگار مورد شکنجه قرار گرفتند و در ایالت متحده روزنامه‌نگاران و عکاسان هنگام تهیه گزارش از اعتراضات توسط پلیس و نیروهای نظامی مورد حمله قرار گرفتند.

علاوه بر این ، سرمقاله هیئت تحریریه «واشنگتن پست» نشان داد که عربستان سعودی و مصر در لیست خطرناک‌ترین کشورها برای روزنامه نگاران در سال 2020 قرار دارند.

سرکوبگری در عربستان| اعتصاب غذای فعال برجسته حقوق بشر در زندان

«محمد منیر» روزنامه نگار کهنه کار مصری  قربانی سرکوبگری در این زمینه بود ، زیرا وی در 15 ژوئن به دلیل نحوه برخورد رژیم «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر با اپیدمی ویروس کرونا دستگیر شد . منیر به انتشار اخبار دروغ ، سو استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پیوستن به یک گروه تروریستی متهم شد و پس از آزادی در 13 ژوئیه درگذشت. طبق گفته کمیته حمایت از روزنامه نگاران ، بسیاری از روزنامه نگاران مصری به جرم پوشش اخبار ویروس کرونا دستگیر شده‌اند.

روزنامه واشنگتن پست نوشت که فرصتی برای« جو بایدن» رئیس جمهور منتخب برای تغییر فضای بین‌المللی در مورد آزادی مطبوعات ، به ویژه در دولت‌های مستبد وجود دارد و بر اساس گزارش «کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران » دولت بایدن می‌تواند در خصوص حمایت از رسانه‌های مستقل صحبت کند و حملات داخلی به روزنامه‌نگاران را مورد بررسی قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روزنامه نگاران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۵۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس

به گزارش خبرنگار مهر، به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، فیلم «اقیانوس پشت پنجره» ساخته بابک نبی زاده به مناسبت روز خلیج فارس به‌صورت همزمان در شانزده منطقه از استان هرمزگان، اکران می شود.

این فیلم، در هفته ملی خلیج فارس روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷، به صورت رایگان و همزمان در سالن های مراکز کانون پرورش فکری استان هرمزگان اکران خواهد شد. پس از اکران، تماشاگران در فضای اسکای روم ارتباط تصویری با کارگردان و عوامل اجرایی خواهند داشت.

«اقیانوس پشت پنجره» در آخرین حضور بین المللی خود موفق به دریافت «جایزه بزرگ بهترین فیلم کودک» از جشنواره «لکنو» هند شده است و پیش از این نیز جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان جشنواره کودک و نوجوان اصفهان (۱۳۹۸)، جایزه صلح جهانی کنوانسیون حقوق بشر(۲۰۲۰)، جایزه هیات داوران یونیسف از جشنواره کوک اصفهان (۲۰۲۰)، جایزه بهترین فیلم کودک جشنواره سانفرانسیسکو (۲۰۲۰)، بهترین فیلم کودک و نوجوان زیروپلاس روسیه (۲۰۲۱)، جایزه بهترین فیلم کودک کینولاب لهستان (۲۰۲۲) را کسب کرده است.

فیلم «اقیانوس پشت پنجره» داستان کودکان بومی و نیازمند جزیره ای زیبا و کوچک را روایت می کند که می خواهند با کارناوالی که تدارک دیده اند، با موسیقی سنتی و رقص و نمایش‌های آیینی، جزیره خود را به توریست‌های خارجی معرفی کنند و از این طریق درآمدی داشته باشند.

این فیلم، در تابستان سال ۱۳۹۸ در جزیره های قشم و هنگام ساخته شد و عوامل آن عبارتند از بازیگران: محمد آزادی، حدیثه کرمی، جعفر قاسمی، ایوب رحیمی، مهران مظفری، غلام رنجبر، سید طاهر عزیزپور، بهرام کمیجانی، نویسنده و کارگردان: بابک نبی زاده، تهیه کننده: سید جلال چاوشیان، مجری طرح: محمد رضا کریمی صارمی، مدیر فیلمبرداری: حمید مهرافروز، آهنگساز: محمد فرشته نژاد، طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام، تدوین: کاوه ایمانی، مدیر تولید: مهدی مددکار، پشتیبانی تولید: محمد حبیبی، صدابردار: جعفر علیان، عکس: مصطفی مهدوی، علی اکبر اسماعیلی، صداگذار: مهزیار یزدانی نیا، برنامه ریز: محمد حمیدی، دستیار اول کارگردان: حامد نوبری، منشی صحنه: نرگس مولوی، تصحیح رنگ و نور: علی شهریاری، گریم: داریوش صالحیان. هاشم جوری، پخش بین الملل: فاطمه محسنی، مدیر روابط عمومی: حمید حسین زاده.

کد خبر 6093073 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • ستاره لهستانی بارسلونا: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می پذیرم
  • لیورپول محمد صلاح را در لیست فروش گذاشت
  • لواندوفسکی: توپ طلای ۲۰۲۰ حق من بود و الان هم آن را می‌پذیرم
  • لواندوفسکی: توپ طلای 2021 حق مسی بود؛ بلینگام و ام باپه بهترین بازیکنان دنیا هستند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • حمله شدید اللحن روزنامه نگار مشهور اسرائیلی به نتانیاهو