Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، روز دوشنبه در آیین اختتامیه ششمین جایزه جهانی اربعین با محوریت «سرداران مقاومت؛ حافظان امنیت اربعین» در حسینیه الزهرا (س) این سازمان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: حادثه کربلا و اربعین تقریبا یک جمع اضدادی است؛ از یک سو اوج عطوفت، مهر و وفاست و از سویی دیگر که می‌نگریم، خشونتی از سوی دشمن اعمال شده که این خشونت به قدری جانسوز بوده که بعد از سالیان دراز همچنان سوگ و عزای او تازه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همواره به یاد خداوند متعال باشیم

وی ادامه داد: اساساً کسانی که وارد وادی عشق می‌شوند، مهمترین خصلت آن این است که انسان را از توجه به خود خارج می‌کند و انسان نسبت به همه چیز غافل است و نسبت به خود، دائم الذکر است. در متون دینی سفارش شده از ذکر و یاد خود بکاهیم و همواره به یاد خداوند متعال باشیم.

به گفته وی، آنچه که در این حادثه ربعین می‌بینیم این است که امام حسین(ع) براساس زیارت اربعین، هدفشان «لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَةِ، وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ» به معنای نجات مردم از جهل و ضلالت بوده است.

هدف امام حسین (ع) نجات انساها از جهالت بود

ابراهیمی‌ترکمان اظهارداشت: غزالی، غفلت را بیماری می‌داند و معتقد است برای هشیار ساختن شخص غافل به دلیل نیاز نیست، بلکه به علت نیاز داریم. علتی باید به وجود آید تا غفلت‌زدایی کند. این علت، توجه دادن به معنویت و اخلاق است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تاکید براینکه هدف امام حسین(ع) نجات انسان‌ها از جهالت بود، همایش جهانی پیاده روی اربعین را علتی برای هشیارسازی ملت ها و دوری آن‌ها از غفلت دانست.

وی در ادامه سخنان خود همچنین ناگفته‌هایی از سلوک رفتاری و جانفشانی‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای نجات کودکی در سیستان و بلوچستان و عشق مادر به فرزند، را بیان کرد.

۲ هزار و ۲۰۰ اثر به جایزه جهانی اربعین ارسال شد/ حضور بیش از ۲۱ کشور

دبیر ششمین جایزه جهانی اربعین نیز در این مراسم با اشاره به تعداد آثار دریافتی بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ اثر در پنج بخش عکس، فیلم حرفه‌ای، فیلم مردمی، سفرنامه و فعالان مجازی اربعین گفت: دبیرخانه جایزه جهانی اربعین، پذیرای شرکت کنندگانی از بیش از ۲۱ کشور مختلف دنیا است.

 مهدی سعادت‌نژاد، با محوریت «سرداران مقاومت؛ حافظان امنیت اربعین» که در حسینیه الزهرا(س) این سازمان برگزار شد، گفت: آنچه در عاشورای ۶۱ هجری رُخ داد، حماسه‌ای عظیم بود که وجدان‌های خفته را بیدار و رشادت و آگاهی و حق طلبی را در امت اسلام نهادینه ساخت. عاشورا به مکتبی تبدیل شد که ستم دیدگان را بر علیه ظلم و پیروان فرهنگ حسینی را به مقابله با سلطه‌گری تشویق کرد.

وی اظهار کرد: فرهنگ عاشورایی به فرهنگ اربعین پیوند خورد و حرکتی بر پایه تحقق یافتن اهداف و آرمان عاشورا بوقوع پیوست. پدیده پیاده‌روی اربعین در این دوران پر آشوب، به نمادی برای مقاومت و مقابله با ستمگران عالم تبدیل شده است.

دبیر ششمین جایزه جهانی اربعین در ادامه، گفت: در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس سرداران مقاومت و حافظان امنیت اربعین، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان متولی دیپلماسی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران وظیفه دارد تا تصویری شایسته از این واقعه عظیم را به جهانیان ارائه کند.

وی مطرح کرد: امروزه، زبان هنر گویاترین زبان بین‌المللی است، لذا جایزه جهانی اربعین در پنج بخش عکس، فیلم حرفه‌ای ، فیلم مردمی، سفرنامه و فعالان مجازی اربعین درصدد است تا این حرکت پُرشکوه مردمی را به مخاطبان بین‌المللی معرفی کند.

مدیرکل همکاری‌های رسانه‌ای و مجازی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: شرکت کنندگان در این جایزه جهانی با ارسال آثار هنری خود در بخش‌های مزبور که حاصل حضور در جمع شیفتگان امام حسین(علیه السلام) در پیاده‌روی اربعین است، تجربه خود را بار دیگر مشتاقان آن حضرت سهیم می‌شوند.

وی تأکید کرد: بستر اصلی برگزاری جایزه جهانی اربعین، فضای مجازی و ابزارهای ارتباطی نوین است که جماعت سپاری را محقق  و مشارکت جهانی را تسهیل می‌کند. ثمره برگزاری این رویداد فرهنگی بین‌المللی با همت نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به بار نشسته است.

دبیر ششمین جایزه جهانی اربعین همچنین، گفت: دبیرخانه جایزه جهانی اربعین در ششمین دور برگزاری این رویداد، پذیرای شرکت کنندگانی از بیش از ۲۱ کشور دنیا از جمله ایران، ایتالیا، لبنان، نروژ، افغانستان، تاجیکستان، هلند، هندوستان، تایلند، غنا، ترکیه، الجزایر، بنگلادش، سوریه، سنگاپور، اندونزی، پاکستان، آذربایجان، کانادا، عراق و برمه است.

سعادت‌نژاد افزود: تعداد آثار دریافتی بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ اثر که در بخش فیلم این دوره ۱۲۵ حلقه، در بخش عکس ۱۸۰۰ قطعه و در بخش سفرنامه ۹۰ عنوان و فعالان مجازی بیش از ۱۰۰ مورد است. برای  هر یک از بخش‌های مورد اشاره گروه‌های داوری تشکیل و نفرات برتر هر رشته توسط آنان انتخاب شد که امروز در پایان مراسم از آنان تقدیر و تشکر به عمل خواهد آمد.۴۰ اثر در بخش عکس نیز توسط هیأت داوران منتخب شده که به صورت نمایشگاه جانبی در معرض دید شرکت کنندگان این مراسم، قرار دارد.

وی از ستاد فرهنگی اربعین سازمان حج و زیارت، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، جامعةالمصطفی (ص) العالمیه، صدا و سیما و اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و دیگر عزیزانی که ما را در برگزاری موفق این مسابقه بین‌المللی یاری کردند، تشکر کرد.

ششمین دوره جایزه جهانی اربعین

به گزارش ایرنا، به مناسبت فرارسیدن نخستین سالگرد سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، آیین اختتامیه ششمین جایزه جهانی اربعین با محوریت «سرداران مقاومت؛ حافظان امنیت اربعین» با حضورسید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در محل حسینیه الزهرا(س) این سازمان، برگزار شد.

در این آیین، علاوه بر رونمایی از تمبر یادبود این دوره، کتاب پنج دوره قبل این جایزه و همچنین، پوستر دوره هفتم جایزه جهانی اربعین، از برگزیدگان دوره ششم هم تجلیل شدند.

برچسب‌ها سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیاده روی اربعین ابوذر ابراهیمی ترکمان اربعین امام حسین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیاده روی اربعین ابوذر ابراهیمی ترکمان اربعین امام حسین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیاده روی اربعین ابوذر ابراهیمی ترکمان اربعین امام حسین اخبار کنکور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ششمین جایزه جهانی اربعین پیاده روی اربعین حاج قاسم سلیمانی سرداران مقاومت بین المللی امام حسین بخش عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۵۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود

ایسنا/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از آمادگی گروه‌های موسیقی این منطقه برای شرکت در جشنواره‌های بین المللی خبر داد و گفت: تعداد سه گروه موسیقی به منظور معرفی خرده فرهنگ‌های جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام سیداحمد حسینی در گفت و گو با ایسنا از اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: از این سه گروه موسیقی، یک گروه موسیقی سنتی و دو گروه موسیقی مقامی به جشنواره‌های هنری بین المللی اعزام خواهند شد.

وی تنوع در موسیقی منطقه را برگرفته از استعدادهای هنرمندان دانست‌ و افزود: گروه موسیقی آوای منوجان به سرپرستی فرامرز زارعی یکی از این گروه‌های موسیقی است که به جشنواره هنری کشور قزاقستان اعزام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: گروه موسیقی سنتی لیکوی جنوب به سرپرستی علی یونس زاده از جیرفت نیز قرار است به جشنواره هنری کشور تونس اعزام شود.

وی اظهار کرد: گروه موسیقی مقامی کمنزیل به سرپرستی هوشنگ کردستانی یکی دیگر از این سه گروه موسیقی است که برای شرکت در جشنواره هنری به کشور ازبکستان شهر ضامین اعزام خواهد شد.

حسینی افزود: انتخاب این سه گروه موسیقی از جنوب کرمان برای شرکت در جشنواره‌های هنری بین المللی با توجه به مولفه‌های اعلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هدف از اعزام گروه‌های موسیقی سنتی و مقامی به این جشنواره‌های هنری را، معرفی خرده فرهنگ‌های بومی و سنتی جنوب کرمان در سطح بین‌المللی دانست که باید بیش از این مورد توجه و حمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه است
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است