Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران از شروع خدمات سرپایی الکترونیک در ۱۰ دانشگاه دولتی تا بهمن ماه سال جاری خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بنا بر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهدی رضایی به توسعه خدمات الکترونیک در بخش سرپایی دولتی براساس مصوبات کارگروه سلامت شورای اجرایی فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: براساس مصوبات این کارگروه باید تا بهمن ماه سال جاری ۱۰ دانشگاه دولتی به ارائه خدمات سرپایی الکترونیک بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: سازمان بیمه سلامت ایران این آمادگی را دارد که به محض مشخص شدن این ۱۰ داشگاه، بر اساس اقدام مشترک با وزارت بهداشت برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک را در مراکز سرپایی دولتی اجرایی کند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم در سطح سازمان برای این اقدام فراهم شده است، گفت: خدمات سرپایی الکترونیک حدود ۹ ماه است که در بخش خصوصی اجرایی شده است و اکنون ضریب استقرار در مراکز و موسسات طرف قرارداد به طور متوسط در کشور بیش از ۹۰ درصد است. در کل میزان دسترسی از نظر زیرساختی به نحوی فراهم شده است که بخش خصوصی و دولتی بتوانند از آن برای نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیک استفاده کنند.

وی افزود: مشکلاتی در داروخانه‌ها برای نسخه پیچی وجود دارد که قرار است با حضور ذینفعان از جمله انجمن داوسازان، مسئولان برنامه‌های نرم افزاری که در این حوزه فعال هستند، کارشناسان استانی و کارشناسان ستاد کشوری موانع موجود بررسی و در نهایت روند استقرار نسخه پیچی الکترونیک آسان‌تر شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: امیدواریم تا ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ بتوانیم حذف دفترچه‌های بیمه‌ها را در دستور کار قرار دهیم و موفق به اجرای الکترونیکی شدن مراحل نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیمه سلامت وزارت بهداشت سلامت نسخه پیچی سازمان بیمه سلامت ایران خدمات سرپایی الکترونیک نسخه پیچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۶۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به تداوم بیمه رایگان دهک‌های اول تا پنجم درآمدی گفت: در سال ۱۴۰۳ دهک‌های ۶ تا ۹ نیز از تخفیف برخوردار خواهند شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی ناصحی امروز در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به تداوم بیمه رایگان دهک‌های اول تا پنجم درآمدی در سال جاری اظهار کرد: در زمان حاضر بیش از 12.5 میلیون نفر در 5 دهک اول تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و در سال 1403 دهک‌های 6 تا 9 نیز از تخفیف برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: دهک 6 به میزان 20 درصد، دهک هفت 30 درصد، دهک هشت 40 درصد و دهک 9 به میزان 50 درصد حق بیمه را پرداخت خواهند کرد.

آخرین وضعیت پرداختی‌های بیمه سلامت به مراکز درمانی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: افرادی که تحت پوشش هیچ‌یک از بیمه‌های پایه قرار ندارند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان بیمه سلامت یا مراکز پیشخوان‌ دولت، خود و خانواده را تحت پوشش بیمه سلامت قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه ها تعرفه تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی‌دهند/ تورم در بخش پزشکی با اجتماعی متفاوت است
  • بیمه ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم پزشکی در مقایسه با بخش اجتماعی بالاتر است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت و بالاتر است
  • دو مشکل آزمایشگاه‌های پزشکی با بیمه و تعرفه