Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمان رنجبری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: زمین مسکونی و مجوز ساخت این واحدها توسط سازمان منطقه آزاد قشم و ساخت آن‌ها توسط کافرمای شرکت انجام می‌شود.

وی تعداد حوادث ناشی از کار در سال جاری را ۲۶ مورد ذکر و تصریح کرد: برای جلوگیری از تکرار حادثه ‌های مشابه، گروهی متشکل از کارشناسان ایمنی و سلامت کار، بازرس از اداره‌های کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مرکز بهداشت قشم از صنایع این شهرستان به صورت مستمر بازدید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: موارد نقص ایمنی به صورت کتبی به واحدهای دارای نقص اعلام و رونوشت آن به دادستان قشم تحویل شد تا با پیگیری جدی واحدهای صنعتی این رقم کاهش یابد.

وی بیان کرد: برگزاری دوره‌های کوتاه مدت آموزش ایمنی، نظارت مسوول ایمنی برای کارگران شرکت‌ها، ایجاد کارگروه برای کاهش حوادث ناشی از کار و برگزاری جلسه هفتگی از سایر اقدامات مدیریت عاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم است.

رنجبری گفت: همچنین برای کنترل دستورالعمل‌های بهداشتی صنایع و شرکت‌ها نیز با همکاری اداره صنایع و بهداشت شهرستان قشم، بازدیدهای دوره ای و سرزده از واحدهای مذکور انجام شده است.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد شرکت‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند و مابقی به دلیل شرایط کاری خاص مانند جمع‌آوری میگو در استخر، امکان استفاده از ماسک را ندارند.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: تا کنون هیچ شرکتی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل ها پلمب نشده است، اما به برخی واحدها تذکر داده شد تا در موعد مقرر نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام کنند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم ویروس کرونا کارگر پروتکلهای بهداشتی قشم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم ویروس کرونا کارگر پروتکلهای بهداشتی قشم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم ویروس کرونا کارگر پروتکلهای بهداشتی قشم وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اخبار کنکور سازمان منطقه آزاد قشم کار و رفاه اجتماعی دستورالعمل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۶۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سازمان تامین اجتماعی اسفند ماه سال گذشته درباره موضوع کسر مبلغ یک میلیون تومان از فیش حقوقی مستمری بگیران این سازمان که موجبات نارضایتی تعداد قابل توجهی از بازنشستگان را به همراه آورده است،در اطلاعیه ای اعلام کرد کسورات انجام شده  با هدف سرمایه‌گذاری و واگذاری سهام یکی از شرکت‌ها، صورت پذیرفته است و مبتنی بر حق انتخاب داوطلبانه این قشر عزیز از هرگونه طرح مرتبط با ایشان است. اما گویا این انتخاب برای برخی هنوز قطعی نشده است . شهروند خبرنگاری در پیامی از برگردانده نشدن وجه کسر شده گلایه کرده اند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:

با سلام و احترام
اینجانب بازنشسته تامین اجتماعی هستم، اسفند ماه ۱۴۰۲ از مستمری بگیران مبلغ یک میلیون تومان برداشت کردند. برای پیگیری به بیمه مراجعه کردم گفتند برای سرمایه گذاری برداشت شده و عودت داده می‌شود.تا کنون برگشتی به حساب صورت نگرفته.در طی این مدت بین بیمه و بانک و تامین اجتماعی در رفت و آمد هستم، هر کدام می‌گوید به ما مربوط نیست به فلان جا مراجعه کنید

دیگر خبرها

  • حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • احداث درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن در ردیف پروژه‌های کدد دار کشور قرار گرفت
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان ۷ استان در اثر آبگرفتگی و سیل
  • بیمه فراگیر خانواده ایرانی برای تحقق توسعه پوشش‌های بیمه‌ای در خوزستان
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار