Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، گونه جدید ویروس کرونا در حالی تردیدها را در مورد اقدامات جامعه جهانی برای مهار کامل کرونا افزایش داده که گفته شده این ویروس تا ۷۰ درصد بیشتر از سایر گونه‌های دیگر مُسری است.

از زمان اعلام رسمی شناسایی گونه جدید کرونا در انگلیس، برخی معتقدند که با شیوع آن ممکن است شرایط همه‌گیری کرونا در جهان پیچیده‌تر شود و حتی دستاوردهای دانشمندان برای از بین بردن این ویروس ناکام بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت موارد ابتلا به کرونای جهش یافته که به سرعت در انگلیس در حال گسترش است، به دلیل سه ماه پنهان‌کاری دولت لندن، در سایر کشورهای اروپایی افسار پاره کرده و باعث نگرانی کارشناسان و رهبران کشورها شده است.

"مت هنکاک" وزیر بهداشت انگلیس اولین بار ۱۴ دسامبر (۲۴ آذر) خبر شناسایی گونه جدید ویروس کرونا را با پارلمان در میان گذاشت. سه روز بعد (۲۹ آذر)، بوریس جانسون در یک کنفرانس مطبوعاتی به طور عمومی وجود چنین ویروسی را تایید کرد.

از زمان شناسایی گونه جدید کرونا در انگلیس بیش از ۱۵ کشور جهان تاکنون وجود این ویروس جهش یافته را در خاک خود تایید کرده اند و دولتها محدودیت های بیشتری را با هدف ممانعت از ورود این ویروس اعمال کرده اند.

دانشمندان هنوز نمی‌دانند که تغییرات ژنتیکی در این ویروس منتهی به چه تغییری در رفتار آن خواهد شد. همچنین شواهدی در دست نیست که این ویروس بیماری متفاوت‌تری ایجاد کند یا به واکسن موجود مقاوم باشد.

آن‌ها با این حال به این نتیجه رسیده اند که شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا می تواند شمار افراد بستری در بیمارستان ها و همچنین آمار مرگ و میر براثر ابتلا به «کووید ۱۹» را افزایش دهد.

تارنمای شبکه اسکای نیوز در این رابطه عنوان کرد: فرانسه از جمله اولین کشورهایی بود که به سرعت محدودیت های سفری از مبدا انگلیس اعمال کرد.

در این میان گزارش شده است که گونه جدید در نروژ و جزیره پرتغالی "مادیرا" شناسایی شده است. مقامات جزیره مادیرا اعلام نکرده اند که چند نفر مبتلا به این ویروس جدید شناسایی شده اند اما تایید کرده اند این افراد بعد از سفر به انگلیس وارد این جزیره شدند. نروژ نیز از شناسایی دو نفر مبتلا به گونه جدید کرونا در این کشور خبر داد.

کانادا نیز به لیست کشورهایی که گونه جدید کرونا در آن شناسایی شده، افزوده شد به طوریکه تاکنون دو مورد ابتلا در آن کشف شده است.

در همین حال ژاپن و سوئد نیز ضمن اعلام شناسایی اولین موارد ابتلا به این گونه جدید، تدابیر جدیدی را اجرایی کرده است.

در فرانسه نیز مورد تایید شده ویروس جهش یافته کرونا، شهروند فرانسوی است که در انگلیس زندگی می کند و چند روز پیش لندن را به مقصد شهر تور ترک کرده بود.

اسپانیا نیز از شناسایی سه مورد جدید بدون ارائه جزئیات بیشتر خبر داد.

دولت اندونزی نیز اعلام کرد که لیستی از تدابیر پیشگیرانه جدیدی را همزمان با گسترش شیوع گونه جدید اعلام کرد.

روزنامه گاردین نیز اعلام علاوه بر چند کشور اروپایی، اولین مورد از گونه جدید کرونا در سوئیس نیز شناسایی و تایید شده است.

دولت توکیو نیز اعلام کرده تمامی ورودی های شهروندان خارجی از روز دوشنبه به ختک ژاپن ممنوع می شود.

همچنین مقامات کره‌جنوبی از ثبت سه مورد ابتلا به گونه جدید کووید- ۱۹ خبر دادند که گمان می رود منشاء آن از انگلیس باشد.  دولت سئول روز دوشنبه اولین موارد ابتلا به کرونای انگلیسی را در میان شهروندان این کشور تایید کرد.

گونه جدید کرونا دو نفر را نیز در اردن مبتلا کرد. نصیر عبیدات وزیر بهداشت اردن اعلام کرد که یک مرد اردنی به همراه همسرش که به تازگی از انگلیس به کشور بازگشتند، آزمایش ویروس کرونا گونه ۱۱۷B آنها مثبت اعلام شد.

عربستان سعودی بسته بودن مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود به دنبال شیوع گونه جدید از ویروس کرونا را یک هفته دیگر تمدید کرد.  این کشور که هفته پیش در پی شناسایی گونه جهش‌یافته جدیدی از ویروس کرونا در برخی کشورهای اروپایی، همه مرزهای خود را بسته بود، این تعطیلی را یک هفته دیگر تمدید کرد.

مساله دیگر در مورد گونه جدید کرونا این است که دانشمندان اعلام کرده اند هنوز دلیلی و مدرکی وجود ندارد که گفته شود واکسن های تولیدی در برابر گونه جدید نمی‌توانند مقاوم باشند.

پیش از این در چند کشور دیگر از جمله استرالیا، دانمارک، ایتالیا، لبنان، هلند، نیجریه، سنگاپور این ویروس شناسایی شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کووید-19 واکسن کرونا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 واکسن کرونا ویروس کرونا کووید 19 واکسن کرونا اخبار کنکور گونه جدید کرونا شناسایی گونه ویروس کرونا شناسایی شده جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۶۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس گفت: افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی باعث قطع روابط دیپلماتیک با ایران شده و به سود انگلیس نیست.

وی افزود: وقتی از پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم که آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است.

کد خبر 848563 منبع: تسنیم برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران ایران و انگلیس خبر ویژه

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • در این جنگل، چوب ها تبدیل به سنگ شدند! /درباره یکی از جالب ترین مکان های روی زمین (+تصاویر)
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است
  • نقش موثر معلمان در مقابله با جنگ نرم دشمن
  • مسابقات بوکس قهرمانی جوانان آسیا/ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • بوکس امید‌ها و جوانان آسیا؛ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • کت چرم معروف آل پاچینو(عکس)
  • علّت تغییر رویکرد احتمالی اسرائیل در برابر حماس/ امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان