Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در شرایط اضطرار آلودگی هوا پایش‌های محیط زیست از واحد‌های صنعتی تشدید یافته و با واحد‌های آلاینده برابر قانون برخورد می‌شود. خبرگزاری میزان-  سعید محمودی،  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به افزایش گشت و پایش‌های صنایع، معادن، واحد‌های صنفی و شهرک‌های صنعتی استان در پی مصوبات اخیر کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران، گفت: گشت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با توجه به افزایش میزان آلاینده‌ها بر اساس برنامه ریزی جامع و هدفمند بطور روزانه و شبانه انجام می‌شود و هدف اصلی این پایش ها، بررسی وضعیت زیست محیطی صنایع و معادن استان، برخورد با واحد‌های متخلف و شناسایی واحد‌های آلاینده جدید و در نهایت کمک به کاهش بار آلودگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه از روز گذشته در مجموع بیش از ۸۳۰ واحد صنعتی توسط ماموارن محیط زیست در سطح استان پایش شدند، افزود: در طی این مدت به ۹۲ واحد صنعتی اخطاریه توقف فعالیت ابلاغ شد و همچنین حدود ۸۷ واحد نیز اخطاریه آلودگی محیط زیستی دریافت کردند.

محمودی با اشاره به اینکه در این مدت ۵ واحد آلاینده پلمب و از ۳ مورد پسماند سوزی در سطح استان جلوگیری و تعدادی هم اطفا شد، اظهار داشت: پایش‌های محیط زیست، بی وقفه و در ساعات مختلف و در محور‌ها و مسیر‌های متعدد استان تهران تا رسیدن به شرایط مناسب ادامه خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به حجم صنایع موجود در استان تهران، شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه آلایندگی صنایع، معادن، واحد‌های صنفی خصوصا در ساعات شب و همچنین شرایط اضطرار آلودگی هوا، موضوع را به اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اعلام کنند.

بیشتر بخوانید:
اگر کیفیت بنزین مانند گذشته بود، چه اتفاقی می‌افتاد؟
انتهای پیام/ برچسب ها: محیط زیست پایش و آلایندگی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محیط زیست پایش و آلایندگی حفاظت محیط زیست استان تهران پایش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۶۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان فریمان از کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط‌عمومی محیط زیست استان، جواد ستوده اظهار کرد: محیط‌بانان شهرستان فریمان، حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان را پیدا کردند.

وی افزود: در بررسی‌های مقدماتی محیط‌بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست فریمان گفت: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبدشکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، منطقه شکار ممنوع کلیلاق به وسعت ۴۱ هزار و ۷۳ هکتار در حوزه سه شهرستان فریمان، زاوه و تربت‌جام قرار دارد.

حضور گونه‌های ارزشمندی همچون قوچ و میش، کل و بز، پلنگ و نیز تراکم پوشش گیاهی از درختان کهنسال اورس، گواهی بر پتانسیل‌های غنی در منطقه است که محلی برای زیست، ذخایر ارزشمند ژنتیکی و تنوع مطلوب زیستی به‌شمار می‌رود، این منطقه در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان فریمان در استان خراسان‌ رضوی واقع شده است.

کد خبر 750035

دیگر خبرها

  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست