Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۳۲۰ پروژه میراث فرهنگی به‌زودی توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد و ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه گردشگری را نیز به اتمام رساندیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی اصغر مونسان ظهر امروز در بازدید از آستان مقدس امامزاده حسین(ع) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان قزوین یک استان تاریخی با پیشینه بسیار کهن و آثار تاریخی بی‌نظیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بنای تاریخی آستان مقدس امامزاده حسین(ع) در دوران صفوی ساخته شده است افزود: این بنا آسیب‌های بسیار جدی دیده و دیوارها ترک برداشته‌اند و در کارهای سازه‌ای پروژه‌‌های روز احیای چنین بناهایی یک کار فنی و پیچیده به حساب می‌آید.

مونسان تصریح کرد: در اماکن تاریخی که سازه‌ها آجری هستند، استفاده از تکنولوژی برای مرمت بنا کار پیچیده‌‌ای خواهد بود و پروژه مرمت امامزاده حسین(ع) نمونه‌ای از کارهایی است که میراث فرهنگی در حال انجام آن است.

کرونا و آسیبی که به صنعت گردشگری سمنان وارد شد اصفهان| گردشگری کشاورزی حاصل ترکیبی از لذت بردن از مزارع و استفاده از محصولات ارگانیک است زیرساخت‌های گردشگری دفاع مقدس در خوزستان فراهم می‌شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: 320 پروژه میراث فرهنگی به‌زودی توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد و در مجموع 2 هزار پروژه نیز در کشور در حال اجرا داریم.

وی ادامه داد: تمام این پروژه‌‌ها بی‌نظیر هستند و علی‌رغم بودجه بسیار اندک و بی‌مهری‌هایی که به میراث میراث فرهنگی شده توانستیم با استفاده از منابع مالی مردمی بناهای تاریخی را حفظ کنیم.

آمار گردشگری در سال 2019 از مرز 8 میلیون نفر عبور کرد

مونسان عنوان کرد: بخش گردشگری نیز تا قبل از شیوع بیماری کرونا روند بسیار خوبی داشت و در سال 2019 دومین کشوری بودیم که رشد گردشگری چشمگیری را داشتیم و آمار گردشگری که همیشه بین 4 میلیون 600 تا 4 میلیون و 800 نفر بود، از مرز 8 میلیون نفر هم عبور کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: امیدواریم با ساخته شدن واکسن کرونا و ریشه کن شدن این بیماری منحوس، مجدد سال آینده سال رونق گردشگری در کشور باشد.

وی افزود: مبلغی بالغ بر 137 هزار میلیارد تومان پروژه در کشور در حوزه گروشگری در حال اجرا داریم؛ 22 هزار میلیارد تومان پروژه را در دولت دوازدهم تاکنون به اتمام رساندیم، 18 هتل در دست ساخت است که دو هتل با ستاره‌ 5 برای استان قزوین ساخته خواهد شد.

به دنبال توزیع مقاصد گردشگری در کشور هستیم

مونسان تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی برای محورهای جدید گردشگری ایجاد شده، غرب کشور پر از ظرفیت‌های گوناگون بود که به ظرفیت‌های مقاصد گردشگری کشور اضافه شد، به جنوب کشور هم توجه ویژه‌ای کردیم و با برنامه‌ریزی مناسب توزیع یکنواخت گردشگری در کل کشور انجام شد تا فقط شمال کشور مقصد گردشگری نباشد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: قزوین که یک روزی فقط محل عبور و مرور بود، با زیرساخت‌های صورت گرفته به‌زودی به یک مقصد مهم گردشگری برای بازار هدف پیرامون تبدیل خواهد شد.

طرح جامع گردشگری پس از مدت‌ها کش و قوص به دست دولت رسید

وی عنوان کرد: طرح جامع گردشگری پس از مدت‌ها کش و قوص تحویل دولت داده شد، احکام بسیار خوبی در این طرح دیده شده، سند برند کشور آماده و رونمایی شد و در نهایت به‌زودی سند برنامه اقدام ملی گردشگری که برنامه‌های گردشگری را با جزئیات مشخص می‌کند آماده خواهد شد و رونق بسیار خوبی را به گردشگری کشور خواهد شد.

مونسان تصریح کرد: در بخش صنایع دستی نیز از ابتدای دولت دوازدهم طرحی به نام تجاری سازی را شروع کردیم که در آن طرح تلاش شده تا بر روی برندسازی، طراحی‌های مبتنی بر سلیقه بازار و مشتری و بروز کردن طرح‌ها کار شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: همچنین بر روی ایجاد بازارهای جدید خوشبختانه کار شده که به صورت رسمی و غیر رسمی، صادرات از مبادی گمرکی و صادراتی که گردشگران خارجی به دنبال دارند حدود 600 میلیون دلار بود که عدد مناسبی است و بنا داریم این عدد را به یک میلیارد دلار و 2 میلیارد دلار برسانیم.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری قزوین سازمان میراث فرهنگی ویروس کرونا استانداری قزوین سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: ۲۵۰ برنامه در هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، ولی جهانی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ اظهار کرد: روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی تاریخی استان گیلان به منظور حفاظت بهتر و گسترده‌تر از آن‌ها است.

وی با بیان اینکه در هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها ۲۵۰ برنامه طراحی و برنامه‌ریزی شده است، افزود: افتتاح و بهره‌برداری از بناهای تاریخی که طی سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ مورد مرمت قرار گرفته از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان خاطرنشان کرد: بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی استان، افتتاح پروژه‌های مرمت و احیای بناهای تاریخی در سطح استان، تقدیر از میراث‌بانان و برگزاری رویداد تخصصی افتتاح موزه مردم‌شناسی رودبار بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته میراث فرهنگی است.

جهانی اضافه کرد: افتتاح دفاتر خدمات مسافرتی، نمایشگاه باستان‌شناسی و نمایش اشیای شاخص و کمتر دیده شده، برگزاری جشنواره بهار نارنج ثبت ملی استان و دیدار با چهره‌های شاخص فرهنگی و مذهبی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته است.‌

وی تصریح کرد: برنامه‌هایی ویژه این هفته از جمله پاکسازی آثار و محوطه‌های تاریخی سطح استان، برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آنلاین و حضوری آموزشی، نمایشگاه‌ها، تجلیل از مفاخر و میراث‌بانان حوزه میراث فرهنگی، تورهای آشناسازی برای دانش‌آموزان، دانشجویان، مدیران و سازمان‌های مردم نهاد انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با قدردانی از مقام عالی دولت در گیلان گفت: استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان تعامل خوبی با حوزه میراث فرهنگی دارند و اعتبار خوبی برای سه حوزه تخصصی تخصیص داده شده که بخش عمده این تخصیص مربوط به مرمت و بازسازی بناهای تاریخی است.

کد خبر 748691

دیگر خبرها

  • افتتاح هتل در ارومیه
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان