Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@02:39:41 GMT

نرخ باسوادی در بافق به ۹۹ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۸۶۸۲۴

نرخ باسوادی در بافق به ۹۹ درصد رسید

محمد رضا قاسم زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برای این موضوع اقدامات موثری از سوی آموزش و پرورش بافق در حال انجام است  افزود: در آغاز انقلاب اسلامی نرخ با سوادی در این شهرستان ۳۸ درصد بود که این میزان در سال جاری به ۹۹ درصد رسید.

وی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی در زمینه سوادآموزی و دانش افزایی زن و مرد شهری و روستایی زیر ۵۰ سال اقدامات ارزشمندی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس آموزش و پرورش بافق از افزایش نرخ باسوادی در این شهرستان خبر داد و گفت: مربیان و آموزشیاران نهضت سواد آموزی منطقه برای برگزاری جشن ریشه کنی بی سوادی درتلاش هستند.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه شهرستان بافق مهاجر پذیراست، اما با اقدامات در حال انجام تا پایان سال ۱۴۰۰  سواد آموزان ریشه کنی بی سوادی را جشن می‌گیرند.

قاسم زاده بیان کرد: طبق مصوبه استان،هم اکنون ۴۱ نفر از افراد غیر بومی ساکن بافق باید زیر پوشش نهضت سواد آموزی قرار بگیرند.

این مسوول به عصر ارتباطات و شرایط کنونی کشور هم اشاره و بیان کرد: در عصر حاضر نداشتن اطلاع و آگاهی از فضای مجازی نوعی بی سوادی تلقی می‌شود که همکاران در نهضت سواد آموزی تلاش می‌کنند که تمام افراد تحت تعلیم با اینترنت و آموزش در فضای مجازی آشنا شوند.

به مناسبت هفته سوادی آموزی مسوولان آموزش و پرورش با برپایی نمایشگاهی با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، از آموزشیاران و دست اندرکاران نهضت سوادی آموزی بافق تجلیل کردند.

 شهرستان بافق در سال ۹۶ از لحاظ شاخص سواد آموزی در گروه سنی ۶ تا  ۴۹سال نیز که گروه هدف و تاثیرگذار جامعه است با ۹۷.۸ درصد رتبه نخست استان یزد را کسب کرد.

۷ دی ماه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به دستور امام خمینی (ره) است که هفته آن تا ۱۳ دی ماه ادامه دارد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها مدارس سواد آموزی بافق سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سواد آموزی بافق سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی مدارس سواد آموزی بافق سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی اخبار کنکور سواد آموزی نهضت سواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین

نقی سیاهکالی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دوره ضمن خدمت سواد رسانه‌ای «طرح شهیده طاهره هاشمی» با حضور ۱۵۰ مدرس آموزش خانواده و دبیر سواد رسانه استان قزوین برگزار شد.

وی افزود: این دوره با همکاری سازمان فضای مجازی سراج و به منظور توانمند سازی کنشگران در سواد رسانه و فضای مجازی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: اخبار جعلی در عصر پساحقیقت، نوجوان دیجیتال یا هویت رسانه‌ای، سواد روایت، تربیت در عصر پسا حقیقت و مدیریت رسانه در خانواده، سرفصل‌های دوره ضمن خدمت طرح شهیده طاهره هاشمی بود.

وی در پایان یادآور شد: در این دوره اساتید برجسته و کشوری همچون صالح اصغری و صادق جهانبخش حضور داشتند.

کد خبر 6088134

دیگر خبرها

  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • با «مثبت آموزش» به روز باشید
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند