Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام فرحزاد می‌گوید فضائل حضرت زهرا (س) و سایر اهل عترت از زبان نبی مکرم اسلام (ص) دقیقاً منطبق بر وحی خدا بود. - اخبار فرهنگی -

حجت‌الاسلام فرحزاد به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا (س) در یک برنامۀ تلویزیونی و در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به  اینکه تمام افعال، کردار و گفتار نبی مکرم اسلام (ص) مبتنی بر وحی بود، گفت: طبق آیات قرآن و روایات معتقدیم تمام فرمایشات و افعال رسول‌الله صلی الله علیه و آله منطبق بر وحی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وَ ما یَنْطِقُ‏ عَنِ الْهَوى‏؛ و از سر هوس سخن نمى‏‌گوید. إِنْ هُوَ إِلاَّ وَحْیٌ یُوحى‏؛ این سخن بجز وحیى که وحى مى‏‌شود، نیست.» (3 و 4 نجم)

وی افزود: یک بخش از معنای آیه دربارۀ نطق و گفتار ایشان است، اما در عین حال بر افعال و کردارشان هم مصداق دارد؛ یعنی رفتار و کردار پیامبر (ص) منطبق بر وحی است که اگر غیر از این باشد، عصمت کامل تعلق نمی‌گیرد. حجت یعنی فردی که افعال و کردار و گفتارش برای همگان حجیت دارد و الگوست و همه چیز وابسته به اوست. از این جهت پیامبر ما صلی الله علیه و آله هیچ‌گاه با حب و بغض نفسانی با هیچ فرد و گروهی برخورد نکرد بلکه بر اساس مشیت و خواست خدا بود.

فرحزاد با تأکید بر اینکه با این منطق قرآنی، فضائل حضرت زهرا (س) و سایر اهل عترت از زبان نبی مکرم اسلام (ص) دقیقاً منطبق بر وحی خدا بود، گفت: خشم و رضایت رسول الله (ص) نسبت به هر فرد و گروهی خشم و رضایت خداوند متعال بود؛ مثلاً تعابیری که پیامبر (ص) دربارۀ حضرت فاطمه سلام الله علیها می‌فرمود از این قبیل است؛ از جمله آنکه فرمود فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی ‏مَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی؛ فاطمه، پارۀ جگرم است؛ هرکه او را اذیت کند، مرا آزار داده است. یا فرمود فاطمةُ نورُ عَینی؛ فاطمه نور چشمانم است. یا در تعبیر دیگری داریم فاطمةُ ثَمرَةُ فُؤادِی؛ فاطمة مَحجَةُ قَلبی فاطمه میوۀ دل و عزیز قلبم است. همچنین در حدیثی دیگر فاطمه (س) را روح و جان خویش معرفی کرد و فرمود روُحِی التی بَینَ جَنْبِی.

وی افزود: حضرت فاطمه (س) چنان جایگاهی نزد خداوند داشت که هرگاه بر پیامبر (ص) وارد می‌شد، ایشان با شوق و شعف فراوان به‌سوی آن وجود مقدس می‌رفتند، دستانشان را می‌بوسیدند و بر جایگاه خود می‌نشاندند و خود نیز مقابل دختر بزرگوارشان قرار می‌گرفتند؛ کانَتْ (فاطمة) إذا دَخَلَتْ عَلَى النبیّ صلی الله علیه و آله قامَ اِلَیْها فَقَبَّلَها وَ أَجْلَسَها فی مَجْلِسِهِ.

حدیث نبوی| فاطمه (س) چه زنانی را در قیامت شفاعت می‌کند؟ / بشارت ملائک به حضرت زهرا (س)

انتهای‌پیام/  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرآن کریم حضرت زهرا پیامبر ص قرآن کریم حضرت زهرا پیامبر ص حضرت زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۶۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس

 به گزارش تابناک به نقل از کانال اخبار رهبر انقلاب، تصاویری از بازدید رهبر انقلاب از مانور شهادت درسال ۱۳۶۶ را مشاهده می کنید.

  مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 
 

 
 

به گزارش کانال اخبار رهبر انقلاب، مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 

 
 

دیگر خبرها

  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم