Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علیرضا حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع ۲۲۰ اثر از استان های مختلف و کشورهای عراق، سوریه، لبنان و بحرین به این همایش که در  ۱۷ و ۱۸ دی ماه جاری برگزار می شود ارسال شده است.

وی گفت: این دانشگاه در نظر دارد با برگزاری همایش ملی ادبیات مقاومت از یک سو به شناخت و بررسی مؤلفه­ ها و کارکردهای مختلف ادبیات مقاومت در آثار منظوم و منثور پرداخته و در ادامه به تبیین و بررسی انگاره­ ها، فرهنگ ­ها و قومیت­ ها مرتبط با ادبیات مقاومت بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه کوثر بجنورد محورهای همایش مرتبط با شهید سپهبد سلیمانی را نیز الگوها و مبانی فکری، اعتقادی و سیاسی این شهید،  الگوی سبک زندگی و جایگاه این سردار اسلام در مقابله با جنگ نرم و نقش شهید سلیمانی در ارتقای قدرت بازدارندگی جبهه مقاومت دانست.

وی از دیگر محورهای همایش در زمینه سردار قاسم سلیمانی را  نقش این فرمانده سپاه در ارتقای صلح و امنیت منطقه و جهان اسلام،  نقش این شهید در ایجاد وحدت در جبهه ­های اسلامی، راهبرد صیانت از دستاوردهای شهید سپهبد قاسم سلیمانی،  نقش شهید در تغییر موازنه قدرت در منطقه و جهان اسلام،  نقش این سردار اسلام در ناکامی طرح­ های آمریکایی و اسراییلی در منطقه خاورمیانه و نقش دیپلماسی فعال شهید سپهبد قاسم سلیمانی در منازعات منطقه عنوان کرد.

وی از جمله محورهای دیگر همایش را ادبیات مقاومت و مطالعات تطبیقی،  مطالعات مردم شناسی،  فرهنگ عامه و ادبیات شفاهی،  نقد اسطوره شناختی،  زبان شناسی،  مطالعات فرهنگی، نشانه شناسی ملی و قومی،  وحدت ملی و قومی،  ادبیات حماسی،  مبانی انسان شناسی و فرهنگ و تاریخ ایران باستان دانست.

رییس دانشگاه کوثر بجنورد گفت: فطرت انسان هیچ‌گاه با ظلم و ناراستی سازگاری نداشته و ندارد و از طرفی شرایطی چون اختناق، استبداد و غصب قدرت و سرمایه­ های سرزمین نوعی ناسازگاری در وجود او پدید می آورد که این ناسازگاری را به روش های مختلف نشان می­ دهد و هنگامی که این ناسازگاری را در قالب کلمات بریزد، ادب مقاومت شکل می­ گیرد.

حسینی اظهار داشت: ادبیات پایداری و مقاومت، دلاوری و شجاعت مردم را در مقابل هجوم بیگانگان توصیف و ترسیم می­ کند که دارای آهنگی شکوهمند، استوار و پرصلابت است، چه بسا بهترین تعریف از ادبیات مقاومت، تجلی ستیز با بیداد و ستم، با سلاح ادبیات باشد.

وی ااظهار داشت: ادبیات مقاومت از آنجا که بیانگر درد و رنج­ هایی است که در برهه ­های تاریخی بر ملت­ ها و یا بخشی از آنها می­ گذرد، پیوسته از جایگاه مهمی برخوردار است و ضرورت پرداختن به آن همواره احساس می ­شود.

وی افزود: لذا با برگزاری همایش­ ها و نشست­‌های علمی در حوزه ادبیات مقاومت به بررسی ویژگی ­های ادبیات مقاومت و تاریخچه آن در دنیا، جهان اسلام ­پرداخته می‌­شود و با تبیین افکارشان به گونه­ ای دقیق­ تر الگو­ها و انگاره ­های زبانی، قومی و فرهنگی آنها مورد کنکاش قرار می­ گیرد.

حسینی اظهار داشت: مقاله های برتر این همایش در پایگاه اسنادی علوم جهان اسلام ISC به ثبت خواهد رسید.

در نخستین همایش ملی ادبیات مقاومت ۲۹۵ اثر از جمله مقالات اندیشمندان چهار کشور به این همایش ارسال شده بود.

برچسب‌ها بجنورد اختصاصی ایرنا خراسان شمالی دانشگاه قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد اختصاصی ایرنا خراسان شمالی دانشگاه قاسم سلیمانی بجنورد اختصاصی ایرنا خراسان شمالی دانشگاه قاسم سلیمانی اخبار کنکور ادبیات مقاومت قاسم سلیمانی جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۷۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از خانواده‌ها، ورزشدوستان و شهروندان بهبهانی همایش پیاده روی خانوادگی در این شهرستان برگزار شد.

در این همایش پیاده روی  که به نام پویش سلامتی را قدم بزن و به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، شرکت کنندگان در یک فضا پرنشاط پیاده روی کردند.

مژگان اعتبار، معاون فنی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت:  پیاده روی نقش بسزایی در کاهش قند خون، فشار خون و در مجموع برای سلامت بسیار مناسب است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان