Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریمی گفت: با توجه به قانون حدنگار صاحبان اسناد مکلف شده‌ بودند تا پایان سال 98 تمام اسناد دفترچه‌ای را به ادارات ثبت تحویل دهند و سند تک برگ دریافت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، علی کریمی ظهر امروز در ششمین نشست خبری جشنواره عدلیه و رسانه با بیان اینکه اداره ثبت اسناد و املاک استان یزد در بخش‌های مختلف اسناد، املاک و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. فعالیت دارد، گفت: سعی شده که این اداره دراستان یزد در همه حوزه‌های کاری با ارائه برنامه‌های مختلف پیشتاز باشد که در این زمینه موفق نیزعمل کرده و طراحی برنامه املاک به صورت مکانیزه و  سامانه شمیم از جمله اقداماتی است که ابتدا در استان یزد مطرح شده و سپس در کشور به آن پرداخته شد.

وی با اشاره به قانون جامع حدنگار یا کاداستر گفت: با توجه به قانون حدنگار به منظور تعیین تکلیف اشخاص حقیقی و حقوقی، صاحبان اسناد مکلف شده‌ بودند در بازه زمانی حداکثر پنج ساله و تا پایان سال 98 تمام اسناد دفترچه‌ای را به ادارات ثبت تحویل دهند و سند تک برگ دریافت کنند چرا که پس این زمان به سندهای دفترچه‌ای در ادارت دولتی و بانک‌ها هیچگونه خدماتی ارائه نمی‌شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا در حال حاضر تبدیل سند دفترچه‌ای به تک برگ همچنان ادامه دارد و مالکینی که سند مالکیت آنها، سند حدنگار نیست می‌توانند از طرح برون سپاری تهیه نقشه عرصه اراضی و املاک با مراجعه به دفاتر اسناد رسمی استفاده کنند و سند مالکیت حدنگار به آدرس آنها ارسال ‌شود.

کریمی گفت: متاسفانه بودجه لازم نیز برای اجرای کامل قانون کاداستر در اختیار ما قرار نگرفت و مسئولین هنوز به زیر ساخت بودن کاداستر واقف نیستند، اجرایی شدن قانون کاداستر برای ادارات و اشخاص حیاتی است و موجب ایجاد امنیت قضایی، اقتصادی، روانی و ... خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم برای کاهش مراجعات به اداره ثبت و تسهیل در تبدیل اسناد خود از طرح برون سپاری تهیه نقشه استفاده کنند، گفت: با توجه به قابلیت‌های موجود در ماده ۸ قانون حدنگار و ماده ۹ آیین نامه آن، امکان برون سپاری نقشه‌ها وجود داشت و با اجرای طرح برون سپاری، مردم، اسناد خود را به دفاتر اسناد رسمی ارائه خواهند داد و چنانچه نقشه ملک آن‌ها در بانک کاداستر موجود باشد، سند تک برگ صادر خواهد شد و به آدرس آن‌ها از طریق پست، ارسال می‌شود.

کریمی افزود: چنانچه نقشه  ملک آنها در بانک کاداستر اداره کل ثبت اسناد وجود نداشته باشد، پرونده به نقشه بردار در قالب طرح برون سپاری ارجاع و یک پیامک، همراه با مشخصات و تلفن به نقشه بردار و متقاضی ارسال می‌شود و مردم باید پیگیری آن را بدون مراجعه حضوری به ادارات ثبت اسناد انجام دهند و با این روند با سرعت بالا ظرف مدت تقریبا یک هفته سند تک برگ صادر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اداره ثبت اسناد استان یزد رتبه سوم را در خصوص اسکن اوراق پرونده‌های بایگانی دارد و تا اواسط سال آینده تمامی اوراق بایگانی اسکن خواهند شد و پرونده‌های فیزیکی حذف خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: طرح برون سپاری سند تک برگ دفترچه ای استان یزد ثبت اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۷۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوهری و نقشه برای دومین ضربه به پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، احمد گوهری که یک فصل و نیم در پرسپولیس حضور داشت و با این تیم همه جام‌های داخلی را به‌دست آورد در تابستان ۱۴۰۲ برای انجام بازی بیشتر در لیگ راهی اراک شد.

گوهری که با قراردادی قرضی اردوی پرسپولیس را ترک کرده، در یک فصل سه بار برابر هم‌تیمی‌های سابق خود قرار گرفته است.

او در دو دیدار گذشته نمایش خوبی داشت. گوهری در آزادی با تک گل علی نعمتی مغلوب شد اما در بازی برگشت در اراک با کلین‌شیت خود موجب شکست تلخ پرسپولیس در اولین تجربه سرمربیگری اوسمار شد.

احمد گوهری پیش از بازی با بازیکنان پرسپولیس خوش و بش گرمی داشت و باید دید چه عملکردی در این بازی خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • گوهری و نقشه برای دومین ضربه به پرسپولیس
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • تهیه ۳۰۰۰ سند کاداستر برای املاک شهرداری قم
  • ۷۰ درصد پروژه‌های سازمان ثبت مربوط به حدنگاری است
  • همایش حدنگاری برای تسهیل اجرای کاداستر برگزار شد
  • عکس| نقشه جدید سازمان سیا برای خرابکاری در ایران فاش شد
  • اهدای یک هزار سند مالکیت در دو شهرک به مردم
  • مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور