Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعادتی با اشاره به ثبت برند «فهما» توسط ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد، گفت: فعالیت تمام کانون‌های فرهنگی هنری به صورت منسجم و طبقه‌بندی شده در سامانه بچه‌های مسجد ضبط می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «سعید سعادتی» در نشست امضای تفاهم نامه همکاری میان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و بنیاد ملی بازی های رایانه ای که امروز (دوشنبه، هشتم دی ماه) در محل این بنیاد برگزار شد با بیان اینکه خواسته فعالان بازی های رایانه ای و سایر فعالان در حوزه فضای مجازی برداشتن موانع و باز کردن گره ها و همچنین افزایش مهارت های هنری و فرهنگی از آنان توسط دولت است، گفت: جالب است بدانید بسیاری از این فعالان تقاضای مادی نیز ندارند بلکه تقاضا دارند گره ها در این حوزه باز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما افزود: حجت الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی رییس این ستاد به دلیل سابقه حضور و فعالیت در 54 کشور دنیا تجربیات خوبی در این حوزه دارند و از زمان حضورشان در این ستاد زمینه ساز تحولات گسترده ای در حوزه های مختلف شدند.

 

وی ادامه داد: با هدایت حجت الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی سند تحول در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد تنظیم شد که افق آن 18 ساله و با چشم انداز 1414 است.

 

سعادتی ادامه داد: سال 1400 آخرین سال برنامه سه ساله اول ما است.

 

وی اضافه کرد: اساسنامه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور پس از 26 سال در سال 98 به تایید و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و ما به این صورت شناسنامه دار شدیم.

 

معاون ستاد فهما در ادامه با بیان اینکه 25 هزار کانون فرهنگی هنری به سامانه بچه های مسجد وصل شده اند، گفت: فعالیت تمام کانون های فرهنگی هنری به صورت منسجم و طبقه بندی شده در این درگاه ملی ضبط می شود.

 

سعادتی افزود: «فهما» برند ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد است و این ستاد برند بچه های مسجد را ثبت کرده است. این ستاد برای استفاده از خرد جمعی بعد از 25 سال شورای سیاستگذاری خود را فعال کرده که سه وزیر و روسای سازمان های مختلف از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان بسیج مستعضفان عضو آن هستند.

 

بنابر این گزارش، «حامد نصیری» نیز در این نشست با بیان اینکه بر اساس پیمایشی که در سال 1398 صورت گرفت، 32 میلیون ایرانی بازی رایانه ای انجام می دهند، گفت: هر بازیکن به صورت متوسط 93 دقیقه در روز بازی رایانه ای می کند.

 

معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی های رایانه ای افزود: 65 درصد از بازیکنان به صورت آنلاین و چهار درصد از آنان هر روز بازی می کنند.

 

وی ادامه داد: 92 درصد از کل بازیکنان روی پلتفرم موبایل، 17 درصد روی تبلت و 87 درصد روی گوشی های هوشمند بازی می کنند.

 

وی افزود: میانگین سنی بازیکنان به این صورت است که 13 درصد میانسال، 17 درصد نوجوان، یک درصد کهنسال، 44 درصد جوان و 25 درصد کودک هستند.

 

وی با بیان اینکه باید دستگاه های فرهنگی و غیر فرهنگی کار ویژه ای در مورد بازی های رایانه ای انجام دهند، اظهار کرد: خیلی خوب است که بچه های مسجد و کانون های فرهنگی هنری آموزش ببیند و وارد حوزه بازی های رایانه ای شوند. 

 

معاونت پژوهشی بنیاد ملی بازی های رایانه ای افزود: تفاهم نامه همکاری میان این بنیاد و ستاد هماهنگی مساجد (فهما) می تواند موجب افزایش تولیدات مطابق با رویکرد دینی و ملی در کشور شود.

 

همچنین، «محمدرضا عطاردی» در ادامه با بیان اینکه 32 میلیون ایرانی بازی های رایانه ای انجام می دهند، گفت: صنعت بازی های رایانه ای گردش مالی بسیار زیادی دارد و در سال 1398 چهار هزار و 300 میلیارد تومان گردش مالی داشته است.

 

معاون برنامه ریزی بنیاد ملی بازی های رایانه ای افزود: این بنیاد در سال 85 تاسیس شد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عضو هیئت امنای آن است.

 

وی اضافه کرد: بنیاد ملی بازی های رایانه ای یک موسسه فرهنگی رسانه ای، غیر انتفاعی و غیر دولتی است و از وظایف آن برنامه ریزی و طراحی کلان در زمینه بازی های رایانه ای و استفاده از ظرفیت های داخلی و خارجی برای تقویت این صنعت و افزایش رویکرد دینی و ملی در ساخت بازی های رایانه ای است.

 

عطاردی در ادامه با بیان اینکه بنیاد ملی بازی های رایانه ای در برنامه ریزی های خود توجه ویژه به اسناد بالادستی همچون برنامه های توسعه پنج ساله و به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دارد، یادآور شد: برنامه ریزی های این بنیاد توسط 14 سیاست کلی تنظیم شده است.

 

وی ادامه داد: بنیاد ملی بازی های رایانه ای چهار معاونت عملیاتی دارد و سعی دارد به جای افزایش تعداد عده و عده، با تقلیل هزینه های جاری خود، بودجه خود را برای افزایش تولید بازی های دیگر صرف کند.

 

معاون برنامه ریزی بنیاد ملی بازی های رایانه ای با بیان اینکه نگاه این بنیاد افزایش بازی های رایانه ای با نگاه دینی و ملی است، تاکید کرد: همکاری ما با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند موجب گسترش این نگاه در سطح مساجد کشور شود.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد بنیاد ملی بازی های رایانه ای بچه های مسجد برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، جلسه ستاد برگزاری نخستین المپیاد ملی آموزش هنر با حضور معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و کارشناسان آموزشگاه‌های آزاد هنری در این استان برگزار شد.   معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری این جلسه به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی و سازماندهی برای برگزاری باشکوه این المپیاد و در حاشیه وبینار کشوری آموزش توجیهی در خراسان رضوی بود.   جلیل سروری با بیان اینکه اطلاع رسانی‌ها و هماهنگی‌های اولیه با آموزشگاه‌های آزاد هنری و هنرستان‌های هنر‌های زیبا در استان انجام شده است، افزود: به منظور کشف استعداد‌های برتر و هدایت آنان برای حضور اجتماعی متعهدانه در مسابقات گروهی، تیم‌های تخصصی هنرجویان مراکز آموزش هنر سراسر کشور در رشته‌های مختلف در سه سطح آموزشگاهی، استانی و ملی، در این المپیاد ملی شرکت می‌کنند.    وی افزود: مهلت نام نویسی تیم‌ها و بارگذاری آثار برای شرکت در این رویداد ملی برای آموزشگاه‌های آزاد هنری، ۳۱ خرداد و برای هنرستان‌های هنر‌های زیبا، ۲۰ اردیبهشت تعیین شده است که علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نخستین المپیاد ملی آموزش هنر به نشانی اینترنتی https://olympiart.ir مراجعه کنند.   در خراسان رضوی، ۲۸۹ آموزشگاه به تفکیک نوع فعالیت شامل ۲۳ آموزشگاه نمایشی، ۶۹ آموزشگاه موسیقی، ۱۴۹ آموزشگاه تجسمی، ۱۰ آموزشگاه هنر‌های سنتی و ۳۶ آموزشگاه خوشنویسی فعالیت می‌کند.

دیگر خبرها

  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • Home Assistant قصد دارد از یک پلتفرم به یک برند مصرف‌کننده تبدیل شود
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی