Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهور گفت: دستگاه‌های ذیربط همه ملاحظات درباره سلامت و ایمنی محصولات تراریخته را مدنظر قرار دهند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، اسحاق جهانگیری در جلسه شورای ملی ایمنی زیستی بر اهمیت علم و فناوری زیستی و ضرورت استفاده از آن تاکید کرد و اظهار کرد: زیست فناوری از جمله فناوری‌های نو و پیشرفته در جهان است و هر اقدامی در این زمینه باید در چارچوب قوانین، مقررات و سیاست‌های شورای ملی ایمنی زیستی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت رعایت ملاحظات و حساسیت‌ها در تولید محصولات تغییر شکل یافته ژنتیکی، گفت: لازم است دستگاه‌های ذیربط تمامی ملاحظات در خصوص سلامت و ایمنی محصولات تراریخته را مدنظر قرار دهند.

در این جلسه که وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان غذا و دارو و نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو شورا نیز حضور داشتند، دستورالعمل آزمایشات میدانی محصور گیاهان تغییر شکل یافته ژنتیکی در هشت ماده و ۲ تبصره به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین آئین نامه اجرایی ماده ۵ قانون ایمنی زیستی در راستای رفع موانع تولید تصویب شد. نحوه صدور مجوز به رخدادهای ترکیبی نیز از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

کد خبر 464852

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سازمان حفاظت محیط زیست اسحاق جهانگیری سازمان غذا و دارو معاون اول رييس جمهور شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۷۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزیر جنگ صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه اعلام کرد از پیشنهاد مصر در مورد توافق آتش بس و آزادی اسرا در غزه حمایت می‌کند و از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم خواست تا آن را تصویب کند.

براساس گزارش آر تی، گالانت در این خصوص گفت: این یک معامله خوب است و این وظیفه ماست که اسرا و به عنوان وزیر دفاع (جنگ) و نخست وزیر را بازگردانیم.

گالانت گفت که او علناً از این معامله تمجید نکرد تا هزینه آن افزایش پیدا نکند. وزیر جنگ اسرائیل در جلسه کابینه صهیونیستی اعلام کرد که این فرصتی برای تل آویو است تا اسرای خود را بازگرداند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که گالانت قویاً از این توافق حمایت و اشاره کرد که در جلسه کابینه نظامی پیشنهاد مصر تصویب شد. او تأیید کرد که این طرح مورد حمایت همه اعضای کابینه جنگ، از جمله روسای تشکیلات دفاعی قرار گرفته است.

او توضیح داد که نتانیاهو در ابتدا ملاحظات خود را ابراز کرد، اما این پیشنهاد در نهایت تصویب شد. رسانه‌ها گزارش دادند که در جلسه کابینه که پس از جلسه شورای جنگ برگزار شد، نتانیاهو و روسای تشکیلات دفاعی تصمیم گرفتند از ترس افشای اطلاعاتی که به مذاکرات آسیب می‌زند، آن را به اعضای کابینه توسعه یافته ارائه نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • موافقت وزیر جنگ صهیونیستی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس
  • در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
  • از افزایش تابلوهای اعلام وضعیت پارامترهای سلامت هوا تا طرح تهاتر مطالبات بانک شهر با املاک
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحدهای قضایی هرمزگان
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحد‌های قضایی هرمزگان
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست