Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی فرمانده سپاه روح الله گفت: طرح شهید سلیمانی یک مدل اسلامی و مردمی برای مدیریت بحران در کشور را عملیاتی کرد.

بر اساس اعلام سپاه روح اله، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در حاشیه نشست تخصصی طرح شهید سلیمانی که با حضور ویدئوکنفرانسی فرمانده کل سپاه و وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: بیش از دو ماه طرح شهید سلیمانی برای مقابله همه جانبه با بیماری کرونا در سطح کشور و استان مرکزی در حال اجرا شدن است که در این جلسه ضمن بازخوانی طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی، نقاط قوت، موفقیت ها و دستاوردهای مهم بررسی شد و برنامه ریزی ها برای ادامه با قوت طرح نیز انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز خوشبختانه نتیجه هم افزایی ها، انسجام و مشارکت بی نظیر برای اجرای صحیح طرح شهید سلیمانی را به وضوح شاهد هستیم و علیرغم همه مشکلات اعم از تامین دارو و ناشناخته بودن ویروس، امروز به دستاوردهای بسیار خوبی دست پیدا کرده ایم.

کریمی گفت: طرح شهید سلیمانی یک انسجام درونی و مشارکت ملی برای مقابله جدی با کرونا در کشور ایجاد کرد و خوشبختانه این مسئله در استان مرکزی پررنگ تر دیده می شود. امروز به برکت نام شهید سلیمانی که بر روی این طرح گذاشته شده شاهد ایجاد دستاوردهای بزرگی در حوزه سلامت هستیم. این طرح در حوزه سلامت کشور تحول جدی ایجاد کرد چراکه مشارکت مردمی در این طرح بسیار برجسته است و هرکجا بسیج مردمی شکل بگیرد تحول آفرین خواهد بود.

وی اظهار کرد: امروز به طور میانگین در سطح کشور بیش از ۶۰ درصد کاهش مرگ و میر را شاهد هستیم و بیش از ۷۰ درصد کاهش بستری و ابتلا به بیماری را تجربه می کنیم. در استان مرکزی موفقیت چشمگیر بوده و بیش از ۷۱ درصد کاهش مرگ و میر و بیش از ۸۸ درصد کاهش ابتلا به بیماری را تجربه می کنیم.

کریمی افزود: در طرح شهید سلیمانی که به شکل محله محور در حال گام برداشتن برای ریشه کنی بیماری است بیش از ۱۰ هزار نفر در قالب 1350 تیم عملیاتی مشغول به کار هستند و در کنار کمیته های حمایتی و امورات غربالگری، رصد و نظارتی و درمانی نقش آفرینی می کنند.

وی گفت: امروز خوشبختانه در همه محلات استان مرکزی قرارگاه های محله محور شهید سلیمانی تشکیل شده که مهمترین کار آنها اقدامات حمایتی است و کمک های مومنانه را در بین خانواده ها توزیع می کنند. طی این ایام بیش از ۱۵ هزار بسته معیشتی و ۱۲ هزار بسته غذایی در سطح استان توزیع شده و این اقدامات همچنان ادامه خواهند داشت.

کریمی اظهار کرد: ۳۷۴ هزار خانوار از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش طرح شهید سلیمانی قرار گرفته اند که پایش و نظارت بر این خانوارها تا پایان شیوع ویروس کرونا ادامه خواهد داشت. کلیه نقاط ضعفی که در استان برای مقابله جدی با کرونا بوده در طرح شهید سلیمانی بررسی شده و در جهت رفع آنها اقدامات چشمگیری انجام شده و امیدواریم با این روندی که در حال حرکت هستیم بتوانیم شاهد ریشه کنی این بیماری باشیم.

کریمی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی یک مدل اسلامی و مردمی برای مدیریت بحران در کشور را عملیاتی کرد و این مهم نشان می دهد که اگر الگو و مکتب شهید سلیمانی در هر حوزه و عرصه ای به خوبی بکارگیری شود قطعا موجب برکات و آثار بسیار خوبی خواهیم بود، افزود: امروز طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی به عنوان یک الگوی درخشان برای سایر نقاط دنیا قابل استفاده و بهره برداری است.

وی گفت: طرح شهید سلیمانی به خوبی نشان داد مساجد به عنوان پناهگاه های همه جانبه کارآمد و کارساز هستند و این مسئله باید برای آینده و حل سایر مشکلات قابل استفاده باشد.

بر اساس این گزارش، سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در حاشیه این نشست اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی دو نهاد و دستگاه اصلی در کشور که به شکل مویرگی در اقصی نقاط شهری و روستایی در قالب شبکه های بهداشت و پایگاه های بسیج حضور دارند را برای مقابله با کرونا در کنار یکدیگر قرار داده است.

وی افزود: امروز خوشبختانه به برکت طرح شهید سلیمانی شاهد پیامدها و دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه مقابله با کرونا هستیم و طرح شهید سلیمانی بسیار موفقیت آمیز بوده است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی شیرینی و برکات طرح شهید سلیمانی را چشیده است و شاهد کاهش چشمگیر مبتلایان و فوت شدگان هستیم که مهمترین دلیل آن اجرای طرح شهید سلیمانی است، گفت: این طرح به شکل همه جانبه و در حوزه های مختلف ورود جدی داشته و در بحث های نظارتی، حمایتی و عملیاتی شاهد نقش آفرینی گسترده نیروها هستیم.

جمالیان افزود: در حین اجرای طرح شهید سلیمانی میزان اجرای تست ها افزایش پیدا کرد و تست جدید شناسایی که در کمتر از ۳ دقیقه نتیجه را اعلام می کند به تعداد بیش از 1600 نمونه انجام شده و ۲۵۰ بیمار مثبت شناسایی شدند.

وی مهمترین اقدام طرح شهید سلیمانی را شناسایی سریع بیماران و رصد دقیق آنها برای درمان عنوان کرد که این مسئله در روند کاهش بیماری بسیار موثر بوده است، و گفت: حمایت های جدی از بیماران قرنطینه در منزل که هیچ متولی حمایتی نداشتند در طرح شهید سلیمانی انجام شده و خوشبختانه تمامی خلاء هایی که در طول بیماری کرونا وجود داشته توسط طرح شهید سلیمانی به خوبی پوشش داده شده است.

جمالیان گفت: طرح شهید سلیمانی تا ریشه کنی کامل بیماری کرونا ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی طرح شهید سلیمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کروناویروس همه باهم علیه کرونا طرح شهید سلیمانی یک برای مقابله استان مرکزی درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۷۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: نقشه راه شهر هوشمند مشخص شده است، در این راستا موضوع شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم، تیرماه امسال نیز کتابی با این موضوع تهیه شده که آن را تسری خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سعید فردانی امروز ششم اردیبهشت در برنامه پنج شنبه‌های فناور (فصلی نو در حمایت از زیست بوم فناوری)، ارزش آفرینی از دارایی‌های دیجیتال در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک، اصفهان کارت اظهار کرد: دنیا بیش از حدود ۵۰ درصد اقتصاد خود را در بستر دیجیتال تجربه می‌کند، در کشور ما نیز در برنامه هفتم توسعه هدف‌گذاری شده که سهم هفت درصد اقتصاد دیجیتال به ۱۵ درصد برسد

وی با تاکید بر اینکه چه ترجمه‌ای از اقتصاد دیجیتال داشته باشیم، بسیار مهم است گفت: حرکت‌های نامتوازن و کاریکاتوری به جای آنکه نفع بلند مدت داشته باشد، ضرر آفرین است.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نقش آفرینی خوبی در این حوزه دارند افزود: از سال ۹۳ دگردیسی نگرشی خوبی در این حوزه انجام شده است، اقتصاد دیجیتال در مدیریت شهر، دارای دو بعد کاهش هزینه‌ها و استفاده از سهم شهرداری اصفهان در این حوزه می‌باشد تا بتوانیم برای موضوعات مرتبط با مدیریت شهر سرمایه گذاری کنیم.

فردانی گفت: از سال گذشته اتفاقی را رقم زدیم و آن مشارکت با دو شرکتی بود که در موضوعات شهری به صورت متمرکز نقش آفرینی می‌کنند، تا پروژه‌های هوشمند سازی شهری را به پروسه تبدیل کنند.

وی ادامه داد: از سال گذشته بیش از ۱۰ پلتفرم شهر هوشمند در حوزه ملی و بین المللی مورد بررسی قرار گرفت، که خوشبختانه با همکاری یک شرکت دانش بنیان در اصفهان توانستیم برای اولین بار در کشور پلتفرم شهر هوشمند را داشته باشیم.

دستیار ویژه شهردار در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان، شهر هوشمند را یکی از چالش‌های مدیریت ششم دوره ششم دانست افزود: شهر هوشمند یکی از ترجمه‌های تحول دیجیتال است، بارها مسئولان کشوری از ما خواستند که اصفهان کاری کند که اسم شهر هوشمند تبدیل به رسم شود، در این راستا باید می‌دانستیم چه قدم‌هایی را در چه نقشه راهی برداریم.

وی ادامه داد: نقشه راه شهر هوشمند مشخص شد، موضوع شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم، تیرماه امسال نیز کتابی با این موضوع تهیه شده است که آن را تسری خواهیم داد، بر این اساس مدیریت شهر اصفهان حرکت به سمت شهر هوشمند را نه انتخاب، بلکه یک الزام می‌دانند، در این راستا در سال ۱۴۰۳ اولویت راهبردی شهرداری اصفهان شهر هوشمند است.

فردانی تصریح کرد: در سالی که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه هوشمند سازی بهره خواهیم برد، قرار نیست موضوع فناوری پشت درهای سازمان فاوا و شهرداری متوقف شود.

کد خبر 747954

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم
  • مدیران درگیر بحران‌های تصنعی نشوند/ از مطالبه‌گران منصف استقبال می‌کنیم
  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است