Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:در طرح بسیار ارزنده شهید حاج قاسم سلیمانی، کار مشترکی را از ۲۰ آبان با سازمان بسیج در سراسر کشور آغاز کردیم و با گذشت حدود ۴۰ روز از آغاز این طرح با وجود اینکه هدف گذاری کرده بودیم که میزان مرگ و میر روزانه بیماران ۱۰ درصد و میزان بستری بیماران ۳۰ درصد کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با افتخار می‌گوییم که خدا به این حرکت، برکت داد و امروز شاهد کاهش حداقل ۵۰ تا ۶۰ درصدی مرگ و میر بیماران و همچنین کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی بستری بیماران هستیم.

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام پایگاه خبری .زارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سعید نمکی در حاشیه همایش بررسی آخرین وضعیت طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید۱۹ به شیوه محله و خانواده محور (طرح سردار شهید سلیمانی) که با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران و حضور مجازی روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و فرماندهان سپاه برگزار شد اظهار داشت: به محض ورود ویروس کرونا به کشور، با عزیزان در سپاه و بسیج جلساتی داشتیم و با کمک آن‌ها در فروردین و اردیبهشت ماه امسال توانستیم، مرگ و میر روزانه بیماران را به کمتر از ۴۰ مورد در روز برسانیم و کووید ۱۹ را به شکل قابل توجهی مهار کنیم.

وی افزود: در طرح بسیار ارزنده شهید حاج قاسم سلیمانی، کار مشترکی را از ۲۰ آبان با سازمان بسیج در سراسر کشور آغاز کردیم و با گذشت حدود ۴۰ روز از آغاز این طرح با وجود اینکه هدف گذاری کرده بودیم که میزان مرگ و میر روزانه بیماران ۱۰ درصد و میزان بستری بیماران ۳۰ درصد کاهش پیدا کند. با افتخار می‌گوییم که خدا به این حرکت، برکت داد و امروز شاهد کاهش حداقل ۵۰ تا ۶۰ درصدی مرگ و میر بیماران و همچنین کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی بستری بیماران هستیم.

بیشتر بخوانید: فوت ۱۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته/ ۵۹۰۸ بیمار دیگر شناسایی شدند

وزیر بهداشت یادآور شد: خوشبختانه روند بیماری و مرگ و میر بیماران در کشور رو به کاهش و تنزل است و این از افتخاراتی است که در اوج التهاب جهانی و سرکشی کرونا برای جهان، اما در جمهوری اسلامی ایران با همدلی و وفاق بین وزارت بهداشت، بسیج، دستگاه‌های مختلف و همراهی مردم، به دست آمد و امیدواریم که با این وفاق و همدلی و سرمایه گذاری عظیم ملی که شکل گرفته بتوانیم تا انتهای مهار ویروس، گام‌های موثرتری را برداریم.

نمکی تاکید کرد: در طرح شهید سلیمانی در سه حوزه اقدام می‌کنیم؛ مراقبت، حمایت و نظارت. در هر سه حوزه دستاورد‌های چشمگیری در کشور داشته ایم. در بخش مراقبت توانسته ایم با مراقبت خانه به خانه و مراقبت در مراکز سرپایی که به شدت گسترش پیدا کرده، ویروس را هدف قرار دهیم. در طرح شهید سلیمانی، تعداد تست‌های روزانه را بالا بردیم و بیماریابی را فعال و تقویت کردیم.

وی ادامه داد: در حوزه نظارت غیر از سازمان بسیج برخی دستگاه‌های دیگر از جمله هلال احمر در کنار وزارت بهداشت بوده و توانستیم با نظارت بیشتر، اجرای پروتکل‌ها را در خیلی از مناطق به بیش از ۹۰ درصد و در کشور به طور متوسط بین ۸۴ تا ۸۵ درصد برسانیم.

وزیر بهداشت در پایان اظهار داشت: در طرح شهید سلیمانی، تعداد قابل توجهی از خانوار‌های دارای بیمار که نیازمند بودند، در منزل و اقامتگاه‌ها مورد حمایت قرار گرفتند که ارقام این حمایت‌ها بسیار چشمگیر و قابل توجه بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا وزارت بهداشت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا وزارت بهداشت مرگ و میر روزانه بیماران بستری بیماران شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۸۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان

شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی یکی از مبلغان و علمای برجسته در جهاد تبیین که خدمات بسیاری در سنگر‌های مختلف ارائه کرد.

امامت جمعه بابلسر، امامت جمعه سیستان و بلوچستان، مسئولیت نهاد رهبری در آموزش عالی مازندران و گلستان، استاد حوزه و دانشگاه، عضویت در هیأت امنای دانشگاه سیستان و بلوچستان، عضویت در مجلس خبرگان رهبری، مسئولیت هیأت امنای دانشکده علوم قرآن زاهدان، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان، مازندران و گلستان، عضویت در هیأت امنای دریانوردی چابهارونماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان از مسئولیت‌ها و خدمات ارزشمند شهید آیت الله شیخ عباسعلی سلیمانی در دوران زندگی ۷۶ ساله اش بود.

آیت الله سلیمانی روز چهارشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۲ در بابلسر به شهادت رسید.

روایت زینب دیوارگر از شهید آیت الله سلیمانی در نخستین سالگر شهادت این مجاهد انقلابی؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • نکوداشت مبلّغ شهید و فقیه انقلابی دیارعلویان
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر