Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمار تجارت خارجی کشور در دوره هشت ماهه منتهی به آبان گویای صادرات حدود یکصد میلیون دلار آهن و فولاد به این کشور است که در قالب محصولات تخت گرم، نورد شده و یا نیمه تمام به این بازار عرضه شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برپایه آمارهای گمرک گویای آن است که افزون بر ۸۱ هزار تن محصولات از آهن یا فولاد غیر ممزوج تخت گرم و نورد شده ( دارای ضخامت کمتر از سه میلیمتر) به ارزش ۳۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیون دلار در مدت هشت ماهه امسال به امارات صادر شد.

میانگین هرتن آهن یا فولاد صادراتی به کشور امارات ۴۱۲ دلار ثبت شده که ۵.۳ درصد از مجموع صادرات به این کشور را شامل می شود.

اتاق بازرگانی تهران در گزارش خود در این زمینه آورده است، حدود ۶۶۵ میلیون دلار در مدت یاد شده ارزش صادرات غیرنفتی به امارات بود.

صادرات ۲۶.۶ میلیون دلاری 

براساس آمار مورد بررسی صادرات آهن یا فولاد غیرممزوج تخت گرم و نورد با ضخامت سه تا ۴.۷۵ میلیمتر در دوره این گزارش به وزن ۵۵ هزار تن به ارزش ۲۶.۶ میلیون دلار ثبت شد که میانگین قیمت هر تن ۴۸۵ دلار و سهم این بخش از کل صادرات غیر نفتی ۴.۲ درصد ذکر شده است.

صدور بیش از ۲۱ میلیون دلار محصولات نیمه تمام  

بررسی های اتاق بازرگانی تهران نشان می دهد که در هشت ماهه منتهی به آبان امسال بالغ بر ۵۱.۳ هزار تن محصولات نیمه تمام از آهن و فولاد به ارزش بیش از ۲۱ میلیون دلار به امارات صادر شد که میانگین قیمت هرتن آن ۴۱۱ دلار و سهم این محصول از صادرات کل را ۳.۳ درصد ثبت کرد.

هشت ماهه امسال قریب به ۸۰ درصد ارزش صادرات کالای غیر نفتی به امارات به ۵۰ قلم کالا اختصاص داشت. 

صادرات افزون بر ۱۷.۷ میلیون دلاری ورق گرم 

همچنین در دوره مورد بررسی این گزارش به میزان ۱۲۷ هزار تن ورق گرم فولادی به ارزش افزون بر ۱۷.۷ میلیون دلار به امارات صادر شد که میانگین هرتن ۱۴۰ دلار بود و سهم ۲.۸ درصدی از مجموع صادرات به این کشور را در بر گرفت.

به گزارش ایرنا، کارنامه تجارت خارجی ایران در آبان ماه رقم ۶ میلیارد و ۳۰۲ میلیون دلار را نشان می دهد که سهم صادرات، سه میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار و واردات نیز سه میلیارد و ۹۲ میلیون دلار ثبت شد.

 آبان ماه صادرات کشور از لحاظ وزنی ۱۰ میلیون و ۲۴۸ هزار تن و واردات دو میلیون و ۵۴۹ هزار تن بود که چهار برابر شدن وزن صادراتی کشور نسبت به واردات را نشان می دهد.

 کل صادرات کشور در هشت ماهه ابتدایی امسال ۷۵ میلیون و ۸۲۱ هزار تن کالا به ارزش ۲۱ میلیارد و ۴۴۸ میلیون دلار بود.

 آمار تجارت خارجی کشور در هشت ماهه ۹۹ حاکی از تبادل ۹۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بود.

 میزان واردات کالا در هشت ماه سال جاری ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بود که از این رقم ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن را کالاهای اساسی تشکیل می‌دهد.

 ارزش کل واردات کالا در این مدت ۲۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بود و نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن یک درصد و ارزش ۱۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایران و امارات جمهوری اسلامی ایران ایران میلیون دلار نشان می دهد هشت ماهه هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۸۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام‌کرد که با افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در نخستین ماه امسال، تراز تجاری کشور با و بدون احتساب نفت مثبت شد.

به گزارش شانا به‌نقل از ایرنا، تجارت خارجی کشور (مجموع صادرات و واردات) با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین امسال با ۴۷.۶۳درصد افزایش به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید.

از مجموع صادرات و واردات کشور، ۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار به صادرات و ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار آن به واردات اختصاص داشت.

براساس این گزارش، تراز تجاری کشور با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۴ میلیارد و ۹۴۰ میلیون دلار مثبت بوده است.

این گزارش با اشاره به اینکه صادرات بدون احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی، برق و صادرات از محل تجارت چمدانی در این مدت ۳ میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار بوده است، می‌افزاید: تراز تجاری کشور بدون نفت هم در فروردین ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۳۰ میلیون دلار مثبت بود.

این گزارش حاکی است، صادرات نفت خام، کوره و میعانات گازی در فروردین ۴ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار بوده است.

همچنین، ارزش صادرات کشور در فروردین ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶.۸۵درصد کاهش نشان می‌دهد.

در این مدت، ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال پیش، ۹.۶۶درصد کاهش داشته است.

چین، مقصد نخست صادرات

عمده‌ترین مقاصد کالاهای صادراتی ایران در فروردین شامل کشورهای چین، عراق، امارات‌متحده عربی، ترکیه، پاکستان، افغانستان و عمان بوده است که این هفت کشور، ۷۸درصد از وزن و ۸۳درصد از ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص دادند.

این گزارش می‌افزاید: در بین ۱۰ قلم عمده کالاهای صادراتی، گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی‌شکل مایع‌شده، اوره و میله‌های آهنی و فولادی بیشترین افزایش را داشتند.

گزارش گمرک درباره واردات کالا به کشور در فروردین امسال، می‌افزاید: در این مدت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار وارد کشور شد که به‌لحاظ وزن ۳۳.۳۸درصد افزایش و از حیث ارزش ۱۱.۳۶درصد کاهش داشته است.

دیگر خبرها

  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایرانی
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲ شد
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • فراتر رفتن تجارت خارجی از ۱۰ میلیارد دلار
  • رشد ۴۸درصدی تجارت در اولین ماه سال/صادرات۴میلیاردی دلار نفت