Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود یک ماه است که کنسول PS5 به طور رسمی وارد بازار شده و این کنسول با استقبال بسیار خوبی از سوی کاربران مواجه شده است. یکی از نقاط قوت این کنسول به کنترلر آن مربوط می‌شود و شرکت سونی سعی کرده این کنترلر را با نهایت دقت طراحی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به تازگی شرکت Valve اعلام کرده است که امکان استفاده از کنترلر DualSense PS5 در بازی‌های موجود در پلتفرم استیم امکان پذیر شده و کاربرا می‌توانند از این کنترلر برای اجرای بازی‌‌های PC استفاده کنند. بازی‌های موجود در استیم هم اکنون می‌توانند با اتصال به قابلیت Steam Input API از دسته بازی خود استفاده کنند.

ویژگی‌های موجود در کنترلر PS5

از ویژگی‌های پشتیبانی شده در کنترلر PS5 می‌توان به ویژگی‌های rumble، trackpad، LED و gyro اشاره کرد. گفتنی است قابلیت functionality در حال حاضر صرفا در نسخه بتا استیم در دسترس کاربران قرار دارد و بر اساس اعلام استیم پس از بررسی‌ نهایی درباره این قابلیت، عرضه آن به صورت رسمی اتفاق خواهد افتاد.

استیم در دو هفته گذشته به صورت تدریجی قابلیت‌های مربط به کنترلر PS5 را به پلتفرم خود اضافه کرد که در ابتدا شامل صفحه لمسی وجود در این کنترلر و ژیرسکوپ می‌شد اما در نهایت این پلتفرم پشتیبانی کامل از این کنترلر را ارائه داده است و حتی دکمه‌های کنترلر هنگام انجام بازی‌های شوتر سفت یا نرم می‌شوند.

به این ترتیب کنترلر PS5 به جمع ۲۰۰ کنترلر پشتیبانی شده در پلتفرم استیم پیوست و از آن می‌توان در کنار کنترلرهای Nintendo Switch Pro، PS4 و Xbox  استفاده کرد. گفتنی است در آینده‌ای نزدیک باید شاهد اضافه شدن امکان استفاده از کنترلر کنسول Xbox Series X روی این پلتفرم باشیم.

بیشتر بخوانید

حالت استراحت کنسول PS5 فاجعه به بار می آورد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنسول PS5 فروشگاه استیم کنترلر PS5 پلتفرم استیم کنترلر PS5

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۸۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«خالی فروشی» حواله خودرو

یک مقام مسوول در بنیاد شهید و امورایثارگران اخبار معامله حواله خودرو وارداتی ایثارگران را تکذیب و تاکید کرد که نه حواله‌ای صادر شده و نه خودرویی از این مسیر وارد کشور شده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، در اسفندماه سال گذشته آگهی مربوط به خرید و فروش حواله جانبازان و ایثارگران با قیمت‌های میلیاردی در بسیاری از پلتفرم‌های معاملات خودرو، حاشیه ساز شد.

خودرو‌هایی که واردات آن‌ها برای جانبازان و ایثارگران مجاز اعلام شده بود شامل بنز، بی ام و، تویوتا، نیسان و ... می‌شد.

محصولات خارجی که ورود آن برای وارد کنندگان عادی غیرمجاز اعلام شده بود.

طبق آیین نامه ابلاغ شده، جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد مجاز به واردات تا سقف قیمت ۲۵ هزار یورو و جانبازان ۷۰ درصد تا سقف قیمت ۳۰ هزار یورو می‌توانند خودرو وارد کنند.

جانبازان ۷۰ درصد ویژه (دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع) نیز تا سقف قیمت ۳۵ هزار یورو مجاز به واردات هستند.

در لیست جانبازان ۷۰ درصد خودرو‌های بنز و بی ام و و دیگر محصولات لوکس دیده می‌شود.

حواله واردات خودرو به جانبازان در اصل استفاده از امتیازی است که فروش آن برای صاحب حواله با سود زیادی همراه است.

بدین ترتیب در اواخر اسفندماه حواله جانبازان با قیمت‌های میلیاردی آگهی می‌شد این در شرایطی است که حالا به نظر می‌رسد در پلتفرم‌های آگهی خودرو "خالی فروشی" شده است

چرا که به گفته یک مقام مسول در بنیاد شهید اصلا حواله‌ای صادر نشده که بخواهد مورد معامله قرار گیرد.

بر این اساس تمام آگهی‌های معامله حواله نیز در سال جاری از پلتفرم‌های آگهی دهنده حذف شده است.

دیگر خبرها

  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • چرا سریال «حشاشین» در ایران مجوز ندارد؟
  • انتشار سریال «حشاشین» در پلتفرم‌ها ممنوع است
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • زور سرمایه به هنر نمی‌رسد
  • ترجیح می‌دهیم فیلترمان کنند تا اینکه پلتفرم خود را بفروشیم
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن