Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، متن پیام حضرت آیت الله صافی گلپایگانی خطاب به سوگواران فاطمی و هیئات عزاداری و وعّاظ و مادحان در آستانه فرارسیدن ایام جانسوز فاطمیه علیهاالسلام به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«اللهم صلّ و سلّم علی الصدیقة الشهیدة الرّضیة المرضیة الحوراء الانسیة المظلومة المغصوبة فاطمة الزهراء سیدة نساء العالمین.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سالروز شهادت بانوی بزرگ جهان بشریت، حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها را به قلب مقدّس و سوزان فرزند داغدارش، منتقم خون‌های پاک، حضرت بقیّةالله الاعظم عجّل الله تعالی فرجه الشریف، تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.

جمعی از علاقه‌مندان به ساحت مقدّس فاطمی از این حقیر ناتوان درخواست کردند درباره برگزاری مراسم و اقامه عزاء و مراسم سوگواری فاطمیه، مطلبی را عرض کنم، که حقیر اطاعت نموده و چند جمله‌ای را تقدیم می‌دارم:

شخصیت نورانی و آسمانی حضرت صدیقه طاهره علیهاالسلام را، فقط باید خدای فاطمه و پدر بزرگوار فاطمه و همسر والامقام فاطمه و فرزندان عزیز آن حضرت صلوات الله علیهم اجمعین معرّفی نمایند. خداوند متعال در قرآن کریم، آیه شریفه مباهله، و یا آیه تطهیر و یا در سوره مبارکه انسان و نیز آیات مبارکه سوره کوثر، آن حضرت را عزیزترین افراد نزد پیامبر و اسوه پاکی و عصمت و شخصیت نمونه فضائل انسانی و مکارم اخلاقی معرّفی می‌فرماید.

ماه جمادی، یادآور یکی از غم‌انگیزترین حوادث تاریخ است که در نوع خود، مانند و نظیر ندارد. اگر بخواهیم حقیقت غم‌بار این مصیبت بزرگ را بیان کنیم، باید بگوییم که آسمان و زمین و ستارگان و کهکشان‌ها، تاب و توان دیدن و شنیدن این مصیبت عظمی را ندارند. امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام، آن کوه صبر و استقامت و آن شجاع‌ترین انسان روی زمین، چنان در این مصیبت عظمی، داغدار شد، که با شنیدن شهادت همسر مهربان خویش، از هوش رفت و بعد فرمود:

نفسی علی زفراتها محبوسة * یا لیتها خرجت مع الزَّفرات

لا خیر بعدک فی الحیاة و إنّما * أبکی مخافة أن تطول حیاتی

اگر امروز شیعیان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام برای آن حضرت اقامه عزا می‌نمایند و عرض احترام و اخلاص و خاکساری دارند، برای این است که می‌خواهند تاریخ را برای جهانیان بیان نمایند و گوشه‌ای از فضائل و مقامات حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها را بازگو کنند و معارف بزرگ الهی را که در خطبه فدکیه است به انسان‌های خداشناس و آزاده نشان دهند.

امروز، شیعیان و علاقه‌مندان آن حضرت، با برپایی مراسم عزاداری با رعایت اصول بهداشتی، عظمت و شکوه مراسم فاطمی را به جهانیان نشان داده و دفاع از مقام شامخ ولایت و امامت و پیروی از آن حضرت را افتخار خود می‌دانند و با توسّل به حضرات معصومین علیهم السلام به ویژه حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها و قرائت حدیث شریف کساء و دعای توسّل، از خداوند متعال مسئلت نمایند که فرج موفور السرور حضرت ولی عصر روحی و ارواح العالمین له الفداء را نزدیک فرماید و مشکلات و گرفتاری‌ها و بیماری‌ها را به واسطه انوار مقدّسه آن بزرگواران برطرف نماید. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

کد خبر 5106864

منبع: مهر

کلیدواژه: فاطمه زهرا شیعیان عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س قاسم سلیمانی شهادت حضرت زهرا س حضرت زهرا س قرآن فعالیت های قرآنی ایام فاطمیه عراق سازمان تبلیغات اسلامی علما و روحانیون رادیو قرآن حرم حضرت عباس ع دفتر تبلیغات اسلامی سازمان دارالقرآن الکریم شبکه قرآن و معارف سیما آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۸۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان

مسئول روابط عمومی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) اصفهان از تشییع پیکر مطهر ۴ شهید تازه تفحص شده همزمان با سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در این استان خبر داد.

روح‌اله حکیمی‌فرد با گرامیداشت هفته معلم و بسیج سازندگی، درخصوص جزئیات مراسم تشییع و تدفین این شهدا اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب جعفری، ۴ شهید در شهر اصفهان تشییع خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این راستا پیکر پاک ۳ شهید دفاع مقدس، شهید عباس رمضانی، شهید مجتبی نادر طهرانی و شهید جواد مراثی که به تازگی تفحص شده اند و همچنین پیکر یک شهید گمنام در شهر اصفهان تشییع خواهند شد.

وی افزود: مراسم تشییع این شهیدان والامقام روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ساعت ۹:۰۰ صبح از فلکه فیض به سمت گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌گردد.

وی با بیان اینکه هویت پیکرهای مطهر این شهدا که از شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند، از طریق پلاک هویت و DNA احراز شده، گفت: این شهدا متعلق به شهر اصفهان هستند که پس از سال ها چشم انتظاری خانواده هایشان به آغوش خاک دیار خود بازگشتند.

کد خبر 750116

دیگر خبرها

  • اعلام جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • برپایی مراسم روز معلم در آباده
  • برپایی نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) صالح آباد + تصاویر
  • اعزام ۲۵۰۰ لرستانی به مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: سند تحول را چندسال در کشو گذاشتند و درش را بستند/ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید؛ نشان می‌دهد ملت‌ها به مسئله غزه حساسند/ باید فشار روی رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود