Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: معیار اینکه جامعه حقوقی ایران اسلامی چقدر به هدف نزدیک شده، این است که رژیم صهیونیستی چه زمانی به فکر ترور یک حقوق‌دان یا تیم حقوقی می‌افتد.اگر نظام حقوقی قوی‌ای داشتیم، سرداران و دانشمندان ما ترور نمی‌شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم، نخستین نشست از سلسله‌نشست‌های تخصصی بررسی ابعاد حقوقی و قضائی ترور در ایران با محوریت ترور شهیدان "قاسم سلیمانی" و "محسن فخری‌زاده" بعد از ظهر امروز دوشنبه 8 دی‌ماه، با حضور و سخنرانی علی بهادری‌جهرمی، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهادری‌جهرمی در سخنان خود در این نشست که با حضور اعضای بسیج حقوقدانان تهران بزرگ برگزار شد، گفت: در مظلومیت سردار همین بس که مدل غربی آزادی بیان نمی‌تواند عکس و نام او را تحمل کند و شبکه‌های اجتماعی پست‌های مرتبط با آن را حذف می‌کند. در اهمیت و والا بودن جایگاه او هم همین بس که دشمنان ما می‌ترسند عکس او و نام او منتشر شود. این رفتار رسانه‌های غربی، هم مظلومیت حق را نشان می‌دهد و هم جایگاه بالایی که حق دارد.

وی ادامه داد: وقتی اخبار ترورها به خصوص ترور دانشمندان هسته‌ای را می‌بینم خجالت می‌کشم. ما اگر نظام حقوق داخلی و بین‌المللی خود را به قدری قوی طراحی می‌کردیم، کسی سرداران و دانشمندان ما را ترور نمی‌کرد. اگر در اولین ترور، برخورد قاطع از خودمان نشان می‌دادیم کسی جرأت نمی‌کرد دومین ترور را انجام دهد یا اگر تروهای بعدی را انجام می‌داد، هزینه سنگینی برای تروریست داشت.

بهادری‌جهرمی افزود: درباره ترورهای اوایل انقلاب صحبت نمی‌کنم،‌ از زمان ترور شهید صیاد شیرازی به بعد صحبت می‌کنم که ترورهای زیادی در کشور ما انجام شد؛ زمانی که دانش‌آموختگان حقوق در دوره جمهوری اسلامی مشغول به کار بودند و ما نتوانستیم کار قوی انجام دهیم و این ضعف ماست.

وی تأکید کرد: برای تحصیل در رشته حقوق باید هدف‌گذاری داشته باشیم. برای اینکه بدانیم چقدر به هدف نزدیک شده‌ایم باید معیارهایی داشته باشیم. به نظر من معیار اینکه جامعه حقوقی ایران اسلامی چقدر به هدفش نزدیک شده، این است که رژیم صهیونیستی چه زمانی به فکر ترور یک حقوق‌دان یا تیم حقوقی می‌افتد. روزی که رژیم صهیونیستی برای ترور یک حقوقدان برنامه‌ریزی کند، آن زمان حقوق در ایران اسلامی به اهداف خود نزدیک شده است.

برگزای همایش مکتب شهید سلیمانی از سوی دانشگاه جامع امام حسین(ع)توضیحات امیرعبداللهیان درباره برگزاری مراسم سالگرد گرامیداشت شهید سلیمانیسردار سلامی در دیدار با خانواه شهید فخری زاده: رژیم صهیونیستی تاوان اقدامات خود را می پردازدگفت‌وگوی تلفنی روحانی با اردوغان: انتقام خون شهید فخری‌زاده حق دولت ایران است

وی در ادامه با بیان اینکه نظام حقوق بشر، ایران را مستمر و سالانه در تمام گزارش‌های حقوق بشری به دلیل داشتن مجازات اعدام یا سالب حیات، محکوم می‌کند، گفت: این اعدام، مجازات قانونی است که مجرم در یک روند دادرسی عادلانه جرمش اثبات قانونی می‌شود و بر اساس قوانین تصویب شده صورت می‌گیرد و به خاطر اجرای این حکم قانونی علیه ما قطعنامه صادر می‌شود؛ اما همان نظام، ترور را می‌پذیرد و در برابر آن سکوت می‌کند. دوگانه بودن حقوق بشر و تفسیر سیاسی و شخصی بودن دیدگاه‌های حقوق بشری در این قبیل اقدامات مبرهن است.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه همچنین با طرح سؤالاتی گفت: سردار سلیمانی را طبق کدام قانون سلب حیات می‌دهید و با افتخار بیانیه می‌دهید؟ فرآیند دادرسی عادلانه شما برای ترور شهید سلیمانی چه بود؟ چه کسی صلاحیت اجرای حکم را به شما داده است؟ این عین وقاحت است که ما اسم آن نهاد را نهاد حقوق بشری بگذاریم. اینکه رژیم صهیونیستی به ترور می‌گوید "خنثی‌سازی هدفمند" مبنایی ندارد. اگر می‌گویند مبنا دارد خب ما هم بیاییم برای مقابله با تحریم خنثی‌سازی هدفمند کنیم! آمریکا بر خلاف حقوق و مصوبه شورای امنیت تحریم را انجام داده و ما می‌توانیم برای خنثی‌سازی هدفمند، ترور انجام دهیم.

بهادری‌جهرمی در ادامه سخنانش گفت: برخی اوقات برای کارهای نامشروع برچسب‌های قانونی می‌زنند و از آن سو نمی‌توان از کارهای قانونی، دفاع حقوقی کرد. ما در نظام حقوق کاملاً غربی حرکت می‌کنیم مگر در مواردی که نص صریح باشد که البته پیش از این بارها تلاش شده که آنها هم کنار گذاشته شود.

وی تأکید کرد: باید در بحث حقوق بین‌الملل و در نظام حقوق داخلی، زمین بازی را عوض کنیم چون در این زمین بازی، ما شکست‌خورده‌ایم. در این زمین هر چقدر کار کنیم باز هم پیرو هستیم و اگر پیشرو هم باشیم که مانند آنها شده‌ایم و حتماً شکست‌خورده‌ایم.

وی افزود: البته برای تغییر زمین بازی، نقشه راه نداریم. مقام معظم رهبری می‌گوید که مبانی نظام حقوق اسلامی را شناسایی و پیاده کنید. ما هنوز نمی‌دانیم مفهوم آزادی چیست؟ هنوز نمی‌دانیم نظام اسلامی یعنی چی؟ حقوق و تکالیف فرد مسلمان چیست؟ ‌این را هنوز نمی‌دانیم آیا در نظام اسلامی وکیل داریم یا نه؟

بهادری‌جهرمی تأکید کرد: نظام حقوق اسلامی ایران باید در ابعاد استانی، ملی،‌ منطقه‌ای و بین‌المللی طراحی شود. اگر این موضوع را در نظر بگیریم چند فساد و قانون ناقص و ... همه برطرف خواهند شد. یکی از مزیت‌های خون شهید می‌تواند این باشد که نظام حقوق بین‌الملل را به چالش بکشیم و بن‌بست بودن آن را زیر سؤال ببریم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهدای هسته ای مرکز وکلای قوه قضائیه قوه قضائیه شهید فخری زاده شهید سپهبد قاسم سلیمانی شهدای هسته ای مرکز وکلای قوه قضائیه قوه قضائیه شهید فخری زاده شهید سپهبد قاسم سلیمانی رژیم صهیونیستی بهادری جهرمی نظام حقوق زمین بازی نزدیک شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش زنده| نشست خبری علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073437 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • فیلم/ بهادری جهرمی: افزایش قیمت بدون مبنا گران فروشی است
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • بخشی از حق‌آبه ایران از «هیرمند» پرداخت شد
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • آخرین جزئیات دریافت حقابه ایران از افغانستان در هیرمند | ویدئو
  • بهادری جهرمی: توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ پیگیری برای دریافت کامل حقابه ایران ادامه دارد
  • بخش زنده| نشست خبری علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت