Web Analytics Made Easy - Statcounter

مستند تلویزیونی «سینما ملت» به تهیه کنندگی محمد هادی نعمت اللهی با موضوع «ترس نگاره‌ها» امشب از شبکه افق پخش خواهد شد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی برنامه؛ دومین قسمت از مستند سریالی «سینما ملت» با اسم «ترس‌نگاره‌ها» سراغ موضوع ویروس‌ها و سینما رفته‌است تا این پرسش‌ها را مطرح کند که آیا هالیود، همه‌گیری کرونا را پیش‌بینی کرده بود؟ انسان چگونه از دوران کهن تا کنون بر ترس‌هایش غلبه کرده است؟ به‌تصویر کشیدن این ترس‌ها چه تأثیری بر مقابله با آن‌ها داشته است؟ آیا سینمای پر از ویروس و زامبی امروز، در امتداد همان تصویر‌ها و نقش‌های روی دیوار غار‌ها حرکت می‌کند؟ این قسمت از «سینما ملت» خواهد کوشید به این سؤالات و چندین سؤال دیگر از این دست پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین خبرها از معاونت سیما اینجا کلیک کنید

این برنامه با رویکرد بررسی سینمای جهان، امروز هشتم آذر ماه از شبکه افق پخش خواهد شد. «سینما ملت» با هدف بررسی تعاملات سینما با رویداد‌های مهم تاریخی، بازشناسی مفهموم سینمای استاندارد و تبارشناسی سینما ساخته شده؛ به گونه‌ای که در هر قسمت با معرفی آثار مطرح جهان سعی در تعریف و مرور این مفاهیم دارد.

برنامه «سینما ملت»، به تهیه‌کنندگی محمد هادی نعمت اللهی و سردبیری علی اکبر جناب زاده در ۵۲ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در گروه مستند شبکه افق تولید شده است و روز‌های دوشنبه ساعت ۲۰ از این شبکه پخش خواهد شد.

 انتهای پیام/

برچسب ها: صدا و سیما رسانه ملی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صدا و سیما رسانه ملی سینما ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۸۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، قسمت جدید برنامه «کافه مستند» امشب جمعه هفتم اردیبهشت با گفتگو درباره مستند «آقای خاص» از شبکه افق پخش می‌شود.
این مستند تلاش دارد اطلاعات تازه‌ای درباره محمد بنا سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی و آقای خاص کشتی ایران ارایه دهد و با روایت ناگفته‌هایی به فراز و فرود‌های زندگی حرفه‌ای این مربی محبوب کشتی می‌پردازد، فرزاد حسنی نیز راوی این مستند است.
«آقای خاص» مستندی نیمه بلند است که در هفدهمین جشنواره مستند سینماحقیقت حضور داشت و قرار است برای نخستین بار از تلویزیون پخش شود.
بعد از پخش این مستند، در میز نقد «کافه مستند» داوود مرادیان و مهدی انصاری میزبان سجاد ترابی، کارگران این اثر هستند و درباره مسائل فنی این فیلم و همچنین نکات مربوط به مستند‌های ورزشی گفتگو می‌کنند.
در میز محتوایی برنامه نیز داوود مرادیان میزبان علی محمدی قهرمان کشتی فرنگی و همچنین مدیر تیم‌های ملی کشتی خواهد بود تا درباره محمد بنا و ویژگی‌های این اسطوره کشتی ایران با یکدیگر صحبت کنند در میز مستند برنامه نیز امیر مهریزدان مدیر پیشین مرکز مستند سوره  مهمان برنامه است تا درباره مسائل جاری حوزه مستند و مشکلات مستندسازان گفتگو کند.
«کافه مستند» به تهیه کنندگی محمدعلی محمددوست در گروه مستند شبکه افق تولید می‌شود و تلاش می‌کند نگاه متفاوتی به مقوله مستند داشته باشد.

«کافه مستند» هر هفته جمعه شب‌ها ساعت ۲۱ از این شبکه پخش می‌شود.

دیگر خبرها

  • مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»
  • «دیدار در سنگلج» محصول شبکه مستند
  • «غرغر خان» به باغ شادونه رسید/ یک ماجرای جدید
  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • «کُر کوهستان » روی آنتن شبکه دو می‌رود
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست