Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها _وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: به یُمن یک اقتصاد مردم پایه بنا بر گزارشات بانک مرکزی سهم گردشگری از GDP کشور ۱۱.۷ میلیارد دلار به صورت مستقیم و ۳۳.۳ میلیارد دلار به شکل غیر مستقیم بوده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین علی اصغر مونسان بعد از ظهر امروز در دیدار با با نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار داشت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نقش بسیار مهمی در حوزه فرهنگ و پاسداشت هویت ملی و دینی کشور و اقتصاد کشور به ویژه اشتغالزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گردشگری که امروز از آن به نام صنعت گردشگری یاد می‌شود امروز سومین اقتصاد دنیا را تشکیل می‌دهد و از هر 10 شغل در دنیا یک شغل مربوط به زنجیره گردشگری است به علاوه صرف نظر از بحث ارز آوری، رونق صنعت گردشگری برای ایجاد شغل بسیار حائز اهمیت است.

مونسان تصریح کرد: با صرف هزینه و سرمایه گذاری اندک بر خلاف سایر بخش‌های اقتصادی در حوزه گردشگری می‌توانیم شغل ایجاد کنیم؛ در کشور با سرمایه گذاری بین 500 میلیون تا یک میلیارد تومان می‌توان یک شغل ایجاد کرد اما در بخش‌های زیادی از گردشگری و صنایع دستی با سرمایه گذاری 50 تا 100 میلیون تومان می‌توان شغل ایجاد کرد.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در قزوین: 320 پروژه میراث فرهنگی در کشور افتتاح می‌شودهجر حبیب| استاندار قزوین در گفت‌وگو با تسنیم: حاج قاسم ‌نگاهی آینده‌گرانه به مشکلات امنیتی ‌منطقه داشتکاروان حرم تا حرم از مزار شهدای قزوین تا مزار سردار دل‌ها

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: علی رغم اینکه در کشور صحبت‌هایی زیادی از مزایای صنعت گردشگری می‌کنیم اما هنوز به نسبت بخش صنعت و کشاورزی مورد توجه دولت‌ها قرار نگرفته و اعتبار خوبی برای این صنعت در نظر گرفته نمی‌شود این در حالی است که به یُمن یک اقتصاد مردم پایه بنا بر گزارشات بانک مرکزی سهم گردشگری از GDP کشور 11.7 میلیارد دلار به صورت مستقیم و 33.3 میلیارد دلار به شکل غیر مستقیم بوده است.

وی عنوان کرد: نزدیک به 137 هزار میلیارد تومان پروژه در بخش گردشگری در حال انجام است که عمده این‌ها توسط سرمایه گذاری مردم صورت می‌گیرد و وزارت خانه کارهای هدایت و پشتیانی را انجام می‌دهد.

مونسان عنوان کرد: 7 هتل و اقامتگاه به ظرفیت هتل‌ها در کشور اضافه شده که اتفاق بزرگی بوده و بخش گردشگری صرفا از گردشگری فرهنگی و تاریخی خارج شده و متناسب با موازین اسلامی تنوع زیادی را به جاذبه‌های گردشگری اضافه کردیم به عنوان نمونه گردشگری طبیعت گردی نیز به گردونه گردشگری اضافه شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: اخیرا چند مزرعه کشاورزی نیز مجوز گردشگری گرفته‌اند و بر این اساس خانه‌های روستایی به اقامتگاه گردشگران تبدیل می‌شود و علاوه بر تولید شغل، آمار مهاجرت بی‌رویه به شهرها هم کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در حوزه میراث فرهنگی برای مرمت بناهای تاریخی با محدودیت‌های بسیار سختی مواجه هستیم، در بخش صنایع دستی نیز توانستیم رشته‌هایی که کامل به فراموشی سپرده شده بودند را احیا و به کسب‌وکار تبدیل کنیم.

مونسان افزود: تعداد زیادی از بانوان به ویژه زنان سرپرست خانوار امروز حتی در محروم‌ترین نقاط کشور از طریق کسب‌وکار صنایع دستی ازتزاق می‌کنند.

یکی از بهترین بسترهای اشغال‌زایی حفظ میراث کهن تاریخی است

فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه ما به دنبال اشتغال‌زایی برای جوان‌ها و فضای سالم برای گردشگری و همچنین حفظ میراث فرهنگی کهن استان هستیم، یکی از بهترین بسترهای اشغال‌زایی، حمایت از بازسازی و نوسازی بافت‌های کهن و حفظ میراث کهن تاریخی است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز افزود: پیشبرد مرمت مجموعه گردشگری مذهبی آستان مقدس امامزاده حسین(ع) و طرح توسعه حرم نیاز به حمایت‌های وزارت‌خانه دارد.

وی خاطرنشان کرد: از وزیر محترم می‌خواهیم که توجه ویژه به مجموعه‌های تاریخی استان از جمله مسجد جامع عتیق، ادامه تکمیل پروژه دولت خانه صفوی، آبگرم یله گنبد و سایر بناها و اماکن تاریخی داشته باشند همچنین خواستاریم که برای شهید حسین لشگری که بیشترین روزهای اسارت را در مقایسه با سایر اسرا در زندان‌های عراق داشتند، یک خانه موزه در شهر ضیا آباد به یاد این شهید بزرگوار ایجاد شود.

محمدبیگی عنوان کرد: در حین بازدید از آستان مقدس امامزاده حسین(ع) و زیارت قبور شهدای واقعه تاریخی 7 دی مردم قزوین از آقای مونسان درخواست داشتم که این روز به عنوان میراث تاریخی ثبت شود تا زمینه دیدار مردم قزوین در این روز با رهبر معظم انقلاب فراهم شود.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی استانداری قزوین سازمان میراث فرهنگی استانداری قزوین گردشگری و صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی میلیارد دلار صنعت گردشگری سرمایه گذاری مردم قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۸۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی اظهار کرد: این اداره کل به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است. 

وزیر کشور و استاندار خراسان رضوی و همچنین مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از غرفه این استان بازدید و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به تشریح ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها پرداخت.

دیگر خبرها

  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان