Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی فائوچی» رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هشدار داد مردم باید نوع جهش یافته ویروس کرونا را که از جنوب انگلیس شیوع آن آغاز شد و تاکنون در چند کشور اروپایی و سایر کشورها دیده شده، «بسیار جدی» بگیرند.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، او که پیشتر مخالفت خود را با ممنوعیت سفر بین انگلیس و آمریکا اعلام کرده بود، در ادامه گفت مقامات حق داشتند که نتیجه منفی آزمایش کرونا از هر کسی که از انگلیس وارد آمریکا می‌شود را خواستار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فائوچی گفت مقامات بهداشت عمومی اکنون بسیار فشرده در حال بررسی نوع جدید هستند تا به سوالاتی نظیر این که آیا ویروس جهش یافته می‌تواند بیماری شدیدتری ایجاد کند که به نظر می‌رسد اینطور نباشد، پاسخ دهند.

وی افزود: در حالی که همتایان انگلیسی ما اطمینان داده‌اند که واکسن‌های موجود بر روی نوع جدید هم به همان اندازه ویروس اولیه موثر هستند، ما قصد داریم خودمان هم به بررسی بپردازیم.

این متخصص ارشد آمریکایی همچنین گفت: شاهد نوع جهش یافته مشابه اما نه کاملاً یکسانی در آفریقای جنوبی هم بوده‌ایم.

 رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا پیشتر هشدار داد که ممکن است همه گیری بیماری کووید-۱۹  پس از جشن‌های کریسمس، آمریکا را به یک «نقطه حساس» برساند.

آنتونی فائوچی به  شبکه خبری «سی‌ان ان» گفت: «من هم  همانند جو بایدن این نگرانی را دارم که چند هفته آینده  وضعیت واقعا بدتر شود».

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز چهارشنبه گذشته هشدار داد که سیاه‌ترین روزها پیش روی آمریکاست. 

او همچنین قبلاً گفته بود که ممکن است نسخه جهش‌یافته ویروس کرونا که برای نخستین بار در انگلیس کشف شد وارد آمریکا شده باشد. 

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا ویروس کرونا آنتونی فائوچی نوع انگلیسی کرونا جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۹۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه

به گزارش خبرآنلاین، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

به گزارش ایسنا، طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهادها و دیگر سخت افزارهای نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزارهای در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899643

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد