Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس به استناد گزارش‌های آماری، هیچ یک از افراد جامعه در برابر کروناویروس مصون نیست، اما برخی از افراد با توجه به میزان مواجهه با شرایط سخت یا مشکلات و بیماری‌های جسمی، حساس‌تر هستند، به همین دلیل بیشتر مبتلایان به کووید۱۹ مربوط به گروه سنی زیر ۵۰ سال یعنی گروه فعال جامعه است.

براساس گزارش‌های آماری اعلام و منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حدود ۸۲ درصد از کل مبتلایان به کووید ۱۹، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در استان فارس را افراد زیر ۵۰ سال تشکیل می‌دهند، اما بیشترین موارد فوت براثر این بیماری یا عوارض آن، در گروه سنی بالاتر از ۶۰ سال ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز دوشنبه ۸ دی در جمع خبرنگاران، ضمن تایید این آمار، گفت: میانگین سنی مبتلایان به کووید ۱۹ در استان فارس، ۴۳ سال است که نسبت به موج اول این بیماری، کاهش را نشان می‌دهد.

دکتر عبدالرسول همتی با بیان اینکه، بیشتر قربانیان بیماری کووید۱۹ در فارس، مانند میانگین کشوری مربوط به افراد دارای بیماری زمینه‌ای و سالمندان است، گفت: براساس تحلیل‌های آماری، میانگین سنی قربانیان کرونا در استان فارس ۶۹ سال تعیین شده که نسبت به موج اول بیماری، افزایش داشته است.

همتی با بیان اینکه بالغ بر ۸۲ درصد از کل بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در فارس، مربوط به گروه سنی زیر ۵۰ سال بوده‌اند، خاطرنشان کرد: استان فارس حدود ۱۳ درصد از کل مبتلایان به کووید ۱۹ کشور را به خود اختصاص داده است.

۱۳ درصد مبتلایان و ۵ درصد فوت شدگان فارسی بوده‌اند

او با یادآوری اینکه میزان تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در فارس نسبت به سایر استان‌ها، بیشتر بوده است، گفت: با وجودیکه ۱۳ درصد مبتلایان تشخیص داده شده، مربوط به فارس بوده، اما خوشبختانه تنها ۵ درصد کل قربانیان کرونا مربوط به استان فارس است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین اضافه کرد که ۹.۵ درصد از کل قربانیان بیماری کرونا در استان فارس مربوط به افراد گروه سنی زیر ۵۰ ساله‌ها بوده است.

همتی همچنین گفت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، نزدیک به ۵۴۸ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده که ۱۶۰ هزار و ۹۴۰ مورد از این تست‌ها مثبت بوده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه از کل بیماران مبتلا به کرونا در فارس، بالغ بر ۱۵۶ هزار نفر بهبود یافته‌اند، گفت: هم اکنون ۴۴۱ بیمار که آزمایش آنها مثبت شده است در بیمارستان‌ها بستری هستند و ۱۵۱ نفر از آنان به دلیل شرایط وخیم جسمی، تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار دارند.

نزدیک شدن شمار قربانیان به عدد ۳۰۰۰ نفر

همتی با بیان اینکه شوربختانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ بیمار مبتلا به کرونا در فارس جان باختند، از اینکه آمار فوتی‌ها نیز همانند شمار موارد ابتلا و بستری، روندی کاهشی داشته است، ابراز خرسندی و اضافه کرد: با اضافه شدن موارد فوتی جدید، جمع کل قربانیان کرونا در فارس به ۲۹۹۳ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه هنوز وضعیت شیوع بیماری کرونا را نمی‌توانیم پایدار تلقی کنیم، از مردم خواست با رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها، رعایت فاصله فیزیکی و خودداری از حضور در دورهمی های خانوادگی و تجمعات در کاهش زمینه های ابتلا به این بیماری سهیم شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز دفن قربانیان کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز مبتلایان به کووید استان فارس کووید ۱۹ زیر ۵۰ سال درصد از کل گروه سنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۹۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵

موسسه اقتصادی آلمان اعلام کرد که انتظار می‌رود بیکاری امسال در این کشور به طور متوسط به ۲.۸ میلیون نفر برسد که بالاترین سطح از سال ۲۰۱۵ است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه هندلزبلات المان، بر اساس مطالعه موسسه اقتصادی آلمان، پیامدهای بحران اقتصادی در سال جاری آشکار می شود.

در ادامه این گزارش آمده است: رکود اقتصادی در آلمان به طور فزاینده ای بر بازار کار تأثیر می‌گذارد. بر اساس مطالعه موسسه اقتصادی آلمان (IW) که روز جمعه در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفت، انتظار می‌رود که بیکاری امسال به طور متوسط ​​به 2.8 میلیون نفر برسد که بالاترین سطح از سال 2015 است. "هولگر شافر"، کارشناس بازار کار موسسه اقتصادی آلمان در این باره گفت: سال گذشته با وجود رکود، بازار کار کاملاً باثبات بود. اما امسال ما پیامدهای بحران اقتصادی را شدیدتر احساس می‌کنیم.

این موضوع در بازار کار آشکارتر خواهد شد. در این تحلیل آمده است: برنامه‌های اشتغال شرکت‌ها هیچ رشدی را برای بقیه سال نشان نمی‌دهد. برخی از شاخص‌های پیشرو نیز دلیل کمی برای خوش بینی ایجاد می‌کنند. در ماه مارس، تعداد مشاغل خالی گزارش شده به کمترین میزان خود در پنج سال گذشته کاهش یافته است، حتی با وجود وضعیت اقتصادی مطلوب، در بهترین حالت می‌توان انتظار افزایش کمی در اشتغال را در سال جاری داشت. از آنجایی که بچه‌های بومی در حال رسیدن به سن بازنشستگی هستند، نیاز به جایگزینی وجود دارد و شکاف مهارتی به سختی از بین می‌رود.

بر این اساس بی میلی شرکت‌ها به استخدام افراد جدید، شانس جویندگان کار را برای یافتن شغل مناسب بدتر می‌کند، در نتیجه، بیکاری همچنان در حال افزایش است. IW که ارتباط نزدیکی با کارفرما ها دارد توضیح داد: "در سه ماهه چهارم انتظار می رود حتی شرایط از سطح بحران در همه گیری کرونا در سال 2020 نیز فراتر رود." به طور متوسط ​​سالانه تقریباً 2.8 میلیون بیکار و نرخ شش درصد را می‌توان پیش بینی کرد. با این حال، این کمتر از نقطه اوج در سال 2005 است، زمانی که تقریباً 4.9 میلیون نفر بیکار بودند و آلمان به دلیل "بازار کار فشرده" آن مرد بیمار اروپا محسوب می شد.

سایر مؤسسات تحقیقاتی اقتصادی اخیراً در گزارش بهاری خود برای دولت فدرال انتظار داشتند که در سال 2024 کمتر از 2.7 میلیون بیکار وجود داشته باشد. سال گذشته اقتصاد آلمان 0.3 درصد کوچک شد. اگرچه کالاها و خدمات کمتری تولید شد، اما تعداد افراد شاغل حدود 0.7 درصد افزایش یافت.

تعداد ساعات کار نیز 250 میلیون ساعت یا 0.4 درصد افزایش یافته است. کارشناسان IW این را از جمله به این واقعیت نسبت می دهند که شرکت ها تمایل دارند کارگران ماهر را حفظ کنند حتی اگر در حال حاضر نتوانند با ظرفیت کامل کار کنند. با این حال، شرکت‌ها احتمالاً فقط می‌توانند در طول دوره‌های خشک اقتصادی کوتاه مدت این شرایط را حفظ کنند. با ادامه فاز ضعیف، به طور فزاینده‌ای محتمل است که نیروی کار باید تعدیل شود، زیرا کاهش دائمی بهره‌وری، رقابت‌پذیری شرکت‌ها را تضعیف می‌کند.

IW توضیح داد که ایجاد تعداد قابل توجهی شغل جدید در سال 2023 برای کاهش بیکاری کافی نیست. دلیل آن نیز مهاجرت خالص بالا است. در اوایل سال 2022، مهاجرت خالص 1.5 میلیون نفر از جمله یک میلیون پناهنده از اوکراین به آلمان صورت گرفت. در سال 2023، 650000 نفر دیگر به طور خالص در یازده ماه اول مهاجرت کردند.

هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتششکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟