Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، تصمیم انگلیس برای قرار ندادن کادر درمان این کشور در لیست اولویت دریافت واکسن ضد کرونای فایزر/بایون‌تک، کارکنان این بخش را به خشم آورد.

بنابر گزارش نشریه گاردین، یک بررسی یک نظر سنجی جدید نشان می دهد که حدود دو سوم پزشکانی که به این نظرسنجی پاسخ داده اند، هنوز واکسن دریافت نکرده اند و نیمی معتقدند که تحویل واکسن به کادر درمان خط مقدم انگلیس، به صورت تک موردی و در موارد ضروری بوده است و یک سوم نیز هیچ نظری درمورد اینکه واکسن چه زمانی به دست آنها می رسد، ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کادر پزشکی انگلیس نگرانند که تصمیم دولت برای اولویت دادن به افراد بالای ۸۰ سال و کارکنان خانه های سالمندان در زمینه واکسینه شدن، این کادر را در معرض ابتلا به کرونا قرار دهد به ویژه با توجه به ظهور گونه جدید این ویروس که ۷۰ درصد قابلیت انتقال بیشتر دارد.

این یافته ها در حالی برپایه نظرسنجی از یک هزار و ۳۱۶ پزشک به دست آمده که قرار است سازمان تنظیم دارو و محصولات بهداشتی انگلیس واکسن آکسفورد/آسترازنکا را احتمالا در روز دوشنبه تائید کند.

این واقعیت که واکسن آکسفورد در درمای معمولی قابل ذخیره شدن و انتقال است، در حالی که واکسن فایزر باید در دمای منفی ۷۵ درجه سانتیگراد فریز شود، توزیع واکسن آکسفورد را آسان تر می کند.

درحالی که موفقیت ۹۵ درصدی واکسن فایزر ثابت شده، واکسن آکسفورد برای افرادی که دو دُز کامل را با فاصله چهار هفته دریافت می کنند، ۶۲ درصد تاثیرگذاری دارد اما این میزان برای افرادی که نیم دُز را دریافت و سپس یک دُز کامل را بعدا می گیرند، ۹۰ درصد است.

به گزارش ایرنا، دولت انگلیس معتقد است که واکسینه کردن ۱۵ میلیون نفر در این کشور به بازگرداندن اوضاع به شرایط عادی کمک می کند، زیرا بسیاری از افرادی که در معرض خطر ابتلا به کووید –۱۹ هستند، ایمن خواهند شد.

۲ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۳۴۵ نفر در انگلیس به کووید –۱۹ مبتلا شده اند. از این تعداد، ۷۰ هزار و ۷۵۲ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کرده اند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کادر درمان واکسن کرونا اولویت انگلیس واکسن آکسفورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۹۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد

به تازگی گمرک ایران لیست دریافت کنندگان ارز و واردکنندگان عمده کشور را منتشر کرده است.

به گزارش تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده اصلی کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت‌های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود ۴۲ درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام ۵۳ درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود ۱۱۲ درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع ۱۲۳ درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده، اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی ۵۲ درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین‌های واردات ۱۴۰۲ واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون ۲۳۶ درصد افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت