Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ۳۲۰ پروژه میراث فرهنگی به زودی توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید که همه آنها کارهای بی‌نظیری بوده و بناهایی است که مردم به آن توجه زیادی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ علی‌اصغر مونسان عصرامروز(دوشنبه) در حاشیه بازدید از آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین در جمع خبرنگاران قزوین اظهار کرد: خوشحالم که فرصتی شد تا از استان تاریخی قزوین دیدار داشته و به مباحث مربوط به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از امامزاده حسین(ع) قزوین بازدید شد که بنای این امامزاده مربوط به دوره صفویه است که آسیب و ترک جدی دیده است و طرح مرمت این مکان یک کار واقعاً نمونه و سخت به لحاظ فنی است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: در کارهای سازه‌ای مربوط به پروژه‌های روز چنین اتفاقاتی یک کار پیچیده و فنی به حساب می‌آید، در اماکن تاریخی که سازه‌ها به صورت آجری است و استفاده از تکنولوژی برای مرمت، کار بسیار پیچیده‌ای خواهد بود انصافا همکاران میراث فرهنگی استان زحمات زیادی کشیدند؛ البته باید از سازمان اوقاف نیز تشکر کنیم.

وی عنوان کرد: ۳۲۰پروژه میراث فرهنگی به زودی توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید که همه آنها کارهای بی‌نظیری بوده و بناهایی است که مردم به آن توجه زیادی دارند.

آمار گردشگری کشور از هشت میلیون نفر عبور کرد

مونسان تصریح کرد: علی‌رغم بودجه بسیار کم و بی‌مهری بسیار زیادی که به میراث شده است، توانستیم از مشارکت مردمی کمک بگیریم و با واگذاری اماکنی که امکان واگذاری آن به مردم وجود داشت خوشبختانه توانستیم از ظرفیت مردمی استفاده کرده و بتوانیم بناهای تاریخی را حفظ کنیم.

وی بیان کرد: در مجموع دو هزار پروژه‌ی در حال اجرا در کشور داریم و در بخش گردشگری نیز تا پیش از شیوع کرونا روند بسیار خوبی داشتیم؛ به طوریکه آمار گردشگری کشور از هشت میلیون نفر عبور کرد و سرعت رشد مناسبی داشت؛ این در حالی است که قبلا این آمار بین 4 میلیون و 600 تا 4 میلیون و 800 هزار نفر بود.

این مقام مسئول با اشاره به آسیب کرونا به بحث گردشگری جهان گفت: امیدواریم با تولید واکسن برای این بیماری و درمان آن سال آینده مجدد سال رونق گردشگری باشد.

وی عنوان کرد: 137هزار میلیارد تومان پروژه در کشور در حوزه گردشگری در حال اجرا داریم و 22 هزار میلیارد تومان پروژه در دولت دوازدهم تاکنون به اتمام رساندیم و هم اکنون 18 هتل در حال احداث است که دو هتل 5ستاره در استان قزوین احداث می‌شود.

مونسان تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی برای محورهای جدید گردشگری ایجاد شده و غرب کشور پر از ظرفیت بود که به ظرفیت مقاصد گردشگری کشور اضافه شد؛ همچنین به جنوب کشور توجه ویژه‌ای کردیم و از اینکه گردشگری صرفاً به سمت شمال کشور باشد آن را به سمتی بردیم که تا توزیع یکنواخت گردشگری را در کشور شاهد باشیم.

وی یادآور شد: قزوین روزی فقط محل عبور و مرور مسافران بود که امیدواریم با زیرساخت‌هایی که صورت می‌گیرد تبدیل به مقصد گردشگری شود و با توجه به اینکه در کنار استان‌های پرجمعیت تهران و البرز قرار دارد بتواند مقصد مهم گردشگری برای بازار هدف پیرامون باشد.

طرح جامع گردشگری کشور به تصویب دولت رسید

مونسان تصریح کرد: طرح جامع گردشگری کشور خوشبختانه بعد از مدت‌ها کش و قوس به تصویب دولت رسید و برای تمام دستگاه‌های اجرایی احکام بسیار خوبی در این طرح دیده شده است.

وی عنوان کرد: سند برند ملی کشور آماده و رونمایی شد و نهایتاً به زودی سند برنامه اقدام ملی گردشگری آماده خواهد شد که رونق بسیار خوبی به گردشگری کشور خواهد داد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور بیان کرد: در بخش صنایع دستی خوشبختانه از ابتدای دولت دوازدهم طرحی با عنوان تجاری سازی شروع کردیم و در قالب این طرح تلاش شد تا روی برند سازی، طراحی‌های مبتنی بر سلیقه بازار مشتری و به روز کردن طرح‌ها کار شود.

وی در پایان تصریح کرد: روی ایجاد بازارهای جدید نیز کار و منجر به این شد که میزان صادرات صنایع دستی کشور به صورت رسمی و غیررسمی حدود ۶۰۰ میلیون دلار بود که رقم مناسبی است و به دنبال این هستیم که آن را به عدد یک میلیارد و در ادامه به دو میلیارد دلار برسانیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: گردشگری و صنایع دستی گردشگری کشور میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۹۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی ۱۱ اردیبهشت در بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده است با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و در مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی