Web Analytics Made Easy - Statcounter

خوش‌چشم با بیان اینکه حضور بایدن در کاخ سفید بعد از رفتن ترامپ به منزله تضعیف رویکرد تهدید و تحریم نسبت به ایران نیست، گفت: بایدن همانند ترامپ از گزینه تهدید در کنار تحریم استفاده خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمصطفی خوش‌چشم، کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی شبکه خبری تهران نیوز، اظهار داشت: این تصور که ترامپ می‌خواهد بر سر راه سیاست جو بایدن در قبال ایران مانع‌تراشی کند، صحیح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت استراتژی آمریکا، استراتژی بلندمدتی است که در یک چارچوب قرار می‌گیرد و اقدامات ترامپ چه در زمینه تحریم‌ها و چه در زمینه تهدید، پیش‌زمینه و هموارکننده جاده برای اجرای سیاست‌های آتی آقای بایدن است؛ بنابراین به نظر نمی‌رسد که قصد ایجاد اخلال در سیاست دولت بایدن در قبال ایران را داشته باشد.

وی گفت: ترامپ، انسان باثباتی نیست و در صورتی‌که منافعش ایجاب کند، ممکن است دست به اقداماتی بزند، اما اتفاقاتی که اخیراً در منطقه رخ داده از دو زاویه قابل بررسی است. نخست اینکه؛ باتوجه به نزدیک شدن سالگرد شهادت سردار سلیمانی این احتمال را می‌دهد که ایران بخواهد اقدام مقابله به مثل را انجام دهد و انتقام بگیرد؛ بنابراین سعی می‌کند با حضور نظامی و با تهدید کلامی در برابر اقدامات احتمالی ایران ایجاد بازدارندگی کند. دوم اینکه؛ استراتژی آمریکا همواره بر پایه تهدید و تحریم استوار بوده و سعی می‌کند با این ابزارها ایران را به سمت مذاکره سوق و محاسبات مقامات کشورمان را تغییر دهد تا مقاومت جمهوری اسلامی در هم بشکند.

کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه حضور بایدن در کاخ سفید بعد از رفتن ترامپ به منزله تضعیف رویکرد نظامی نسبت به ایران نیست، افزود: آقای بایدن هم از گزینه تهدید در کنار تحریم استفاده خواهد کرد. سیاست دموکرات‌ها همواره استفاده از ابزار و تهدید نظامی در کنار پیشنهاد مذاکره بوده تا ایران را مجبور به مذاکرات دلخواه آمریکایی‌ها کند.

خوش‌چشم اظهار کرد: تهدیدات آمریکا هیچکدام دارای پشتوانه و منجر به اقدام نبوده و نیست. نمونه آن سه رخداد در خصوص هدف قرار دادن پهباد گلوبال هاوک آمریکایی، موشک‌باران عین‌الأسد و توقف کشتی انگلیسی است که هر سه این رخداد نشان داد و ثابت شد که تهدیدات طرف آمریکایی دارای پشتوانه نیست.

انتهای پیام/*

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۸۹۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کاخ سفید شامگاه یکشنبه از گفت‌وگوی تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل خبر داد.
بایدن در این گفت‌وگوی تلفنی بار دیگر بر پایبندی قاطع آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد.

رئیس جمهور آمریکا از نتانیاهو خواست تا در موضوع افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه، همکاری با سازمان‌های بین‌المللی را افزایش دهد.

بایدن و نتانیاهو درباره عملیات ارتش اسرائیل در رفح نیز گفت‌وگو کرده و رئیس جمهور آمریکا بار دیگر موضع خود در خصوص این عملیات را ابراز داشت.

بر اساس گزارش کاخ سفید، دو طرف همچنین در خصوص مذاکرات آزادی گروگان‌ها در کنار آتش‌بس فوری در باریکه غزه نیز صحبت کردند.

کد خبر 847915 منبع: فارس برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو خبر ویژه جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید